Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

“LA.lv” testē motociklus: klasisks ielu karalis “Triumph Speed Twin 1200”0


Motocikls "Triumph Speed Twin 1200"
Motocikls "Triumph Speed Twin 1200"
Foto: Artis Drēziņš/Latvijas Avīze

Mans pirmais motocikls vēlīnos padomju gados bija 1974. gadā Čehoslovākijā ražota “Jawa” – tā laika labākais motocikls, ko padomju gados varēja nopirkt. Ielas motocikls, jo citu vienkārši nebija (es nerunāju par sporta motocikliem, bet arī tur nekas labāks par čehoslovāku ražojumiem nebija). Salīdzināt javu ar 2019. gada ielas motociklu “Triumph Speed Twin 1200” būtu tas pats, kas salīdzināt žigulīti ar trīs litru “BMW” automašīnu (vienalga, kuru laiku). Kvalitātes un jaudas atšķirība kosmiska.

Par kvalitāti jautājumu nav, bet kāpēc ielas motociklam nepieciešami 1200 kubikcentimetru dzinējs?

Tik liela, starp citu, dvēselīte tam pašam žigulītim… Un vēl tie 97 zirgspēki… Kur to visu likt? Saprotams, ka tālbraucējam enduro vai tūrisma tipa motociklam, šosejniekam lieka jauda par skādi nenāk, bet pilsētas, piepilsētas motociklam? Manevru drošībai un pārliecībai – man atbild “Triumph” motociklu tirgotāju, SIA “SDK” pārstāvis Arnis Blodons. Laikam tā jau arī ir. Plus vēl adrenalīns izdalās, kad sēdi uz tādas mazas raķetes, kas raujas ārā no rokām.

"LA.lv" testē motociklus: klasisks ielu karalis "Triumph Speed Twin 1200"

Kā skaidro A. Blodons, “Triumph Speed Twin 1200” ir tāds kā retro sacīkšu stilā veidotā motocikla “Triumph Bonneville Truxton” ielas variants ar slaveno britu divcilindru rindas “Thruxton” dzinēju. Apzināti taisīts pieejamāks par vairāk nekā diviem tūkstošiem eiro (12 900) un ar domu konkurēt ar attiecīgas klases japāņu un vācu motocikliem.

Cik piemērots Latvijas ceļiem?

Ja grib dižoties un laba asfalta un tālu nebraukt, lieliski ripo, vadās, skan un izskatās.

Bet pa grunti un bedrēm nāksies braukt uzmanīgi, jo vienkārši tam nav projektēts.

Saistītie raksti

Nē, braukt var, bet nebūs tik ērti un droši kā ar tiem pašiem “Triumph” ceļojumu enduro tipa motocikliem, kas speciāli tam domāti. Cita lieta, ka “Triumph Speed Twin 1200” ir parocīgs nemitīgai pilnveidošanai: var uzlikt priekšējo stiklu, mīkstāku sēdekli, kartera sargu, gan jau arī amortizatoru gājienu pagarināt, riepas pamainīt, bagāžniekus salikt – un derēs jebkuriem Latvijas ceļiem.

Taču rūpnīcas izpildījumā: minimālisma stila ielas motocikls. Piestāvēs labas miesasbūves pilsētmīļiem. Liec tik pa ātrumiem un griez ručku. Īss un zems, tātad nebūs grūti novietot uz ielas. Degvielas patēriņš neliels: ekonomiski braucot, pat zem pieciem litriem uz simts kilometriem.

LA.lv
LA
LA.LV
Ekonomika
Jauni autovadītāji un veci auto: apkopoti dati par negadījumiem bez OCTA
8 stundas
LE
LETA/LA.LV
Ekonomika
VIDEO: Pieļauj akcīzes palielināšanu dīzeļdegvielai. Saruna ar satiksmes ministru Linkaitu 3
9 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Ieķīlāti visi “Virši-A” piederošie ķermeniskie pamatlīdzekļi
10 stundas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

EL
Egils Līcītis
Latvijā
Pie Pārdaugavas monumenta jāizliek paskaidrojumi. Saruna ar Levita padomnieku vēstures jautājumos Jurģi Klotiņu
Intervija 3 stundas
LE
LETA
Pasaulē
Lielbritānija vēlas Eiropas vadītus kuģošanas aizsardzības spēkus Persijas līcī
1 stunda
LE
LETA
Ekonomika
FOTO: Prezidents Levits ticies ar “airBaltic” vadītāju Gausu
4 stundas
SK
Skaties.lv
Latvijā
VIDEO: Smaga avārija netālu no “Akropoles”
4 stundas
LA
LA.LV
Dabā
Ceļmalā baravikas lielākas par grozu! Laimīgie sēņotāji lielās ar guvumu
3 stundas