Mobilā versija
+7.0°C
Sarmīte, Tabita
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
4. maijs, 2016
Drukāt

Labākais sestdienas vakars Vecrīgā. Skrienot un vingrojot

foto: Māris Lazdānsfoto: Māris Lazdāns

Kas ir labākais laika pavadīšanas veids sestdienas vakarā Rīgas centrā/vecpilsētā? Izklaides, ballēšanās? Nē – skriešana un vingrošana.

Pagājušajā nedēļā “Facebook” nejauši uzgāju, ka biedrība “IBI Fitness Latvia” organizē bezmaksas āra treniņus ar devīzi – jaudīgais PAKĀpiens. Uzreiz sapratu – jāpamēģina! Ļoti uzrunāja iepriekšējā PAKĀpiena bilde – cilvēki pie Latvijas Nacionālās operas un baleta ēkas aplī izpilda vingrinājumus. Tur ir sava maģija, gribu būt tā dalībnieks!

Tā jau labu laiku pirms norādītā laika (20.00) ar sievu esam klāt Esplanādē pie Raiņa pieminekļa. Pirmais, kas pārsteidz – sieviešu daudz vairāk kā vīriešu. Uz treniņa sākumu gan skaits izlīdzinājās, taču šķiet, ka daiļā dzimuma pārstāves tāpat bija pārsvarā. Kopā ap 70 – 80 cilvēkiem.
Pasākumu vada trenere Evita, viņai palīdz Makss. Sākumā visi sastājas aplī, ievadā aptuveni 20 minūtes gara iesildīšanās daļa – skriešana, lekšana, izstaipīšanās. Tad instrukciju nodošana, kopbilde un – aiziet. Skrējiens līdz Bastejkalnam, tur pirmā “stacija” – četri vingrinājumi, katrs pa minūtei. Tos izpildām un skrienam tālāk, Evita komandē priekšgalā, Makss beigās pieskata atpalicējus. Viņam uz muguras arī somiņa ar nelielu aptieciņu, ja nu kāds paklūp vai ko sastiepj. Otrā “stacija” ir iepretim ostai. Atkal tie paši vingrinājumi, skrējiens pa krastmalu aptuveni līdz tirgum, tur trešā “stacija” un atpakaļ līdz Rātslaukumam, kur ceturtā un noslēdzošā “stacija”. Tālāk cauri Vecrīgai, kur ne viens vien līksmojošss ārzemnieks uzmundrina un iedod “pieci”, un pie Brīvības pieminekļa konkurss papildus azartam – pumpēšanās. Sāk visi kopā, kas piekūst – izstājas, līdz tiek noskaidroti spēcīgākie. Desmit ņiprākie vēlāk arī saņem balviņas. Tad finiša spurtiņš atpakaļ līdz Esplanādei, kur gaida organizatoru sarūpēts vitaminizēts dzēriens, Evita visiem iedod “pieci”.

Kopā ar iesildīšanos un atsildīšanos treniņš noritēja aptuveni 1:35 stundas, distances garums – seši kilometri ar astīti. Mans vērtējums – izcili! Paldies Evitai un Maksam. Pārsteidzoši, bet šādā treniņā var piedalīties cilvēki ar ļoti dažādu sagatavotības pakāpi – gan labi trenēti, gan iesācēji. Ja esi stiprs, skrien grupas galvgalī un pildi sarežģītāko vingrinājumu (katram vingrinājumam divi, trīs līmeņi – atkarībā no spējām katrs var izvēlēties sev tīkamo). Ja dukas nav tik daudz – skrien lēnāk un, kad esi panācis grupu, pildi vienkāršākos, vai izpildi daļu vai arī ievelc elpu. Ievēroju, ka tie, kas allažiņ skrēja pa priekšu, pēdējās “stacijās” vingrinājumu izpildē nemaz nebija tik priekšzīmīgi. Piedalījās arī māmiņa ar mazuli (rati gan tika uzticēti startā palikušajiem, tāpat mantas tur varēja atstāt ar drošu sirdi), tēvs pensijas gados ar meitu (seniors visu laiku uzmundrināja atvasi turēt līdzi), arī kāda 13 gadus veca meitene. Caur un caur – pozitīvas emocijas. Pārdomāts un profesionāls treniņš, Evita un Makss ir sertificēti fizioterapeiti. Cilvēki zina drēbi. Turklāt pasākumu iemūžināja profesionāls fotogrāfs, ar aparātu un foto somu plecos arī notipinot visu distanci kopā ar skrējējiem.

Savu reizi vajag arī ballēties, bet šis noteikti bija viens no labākajiem Vecrīgā pavadītajiem sestdienas vakariem. Kāju muskuļi lika sevi manīt vēl otrdienas rītā, taču tas apetīti turpināt iesākto tikai palielina. “IBI Fitness Latvia” no 8. maija divas reizes nedēļā sola fitnesu Viesturdārzā, bet šāds treniņš kā nupat aprakstītais notiek katra mēneša pēdējā dienā. Viņus var meklēt “Facebook”.
Bet iespējas izkustēties organizētos āra treniņos, kā izrādās, galvaspilsētā ir gana daudz. Plašāka informācija par treneriem, vietām un laikiem atrodama sportoriga.lv. Daļa piedāvā bezmaksas treniņus, daļa – par ziedojumiem.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+