Gata Šļūkas zīmējums

“Labas gribas žests pret latviešiem” 2

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma “Lietuvos geležinkeliai” solījums atjaunot pirms gandrīz desmit gadiem nojaukto Mažeiķu–Reņģes dzelzceļa posmu starp Lietuvu un Latviju ir ne tikai ekonomisks, bet arī politisks solis un labas gribas žests pret partneriem Latvijā un Polijā, intervijā ziņu aģentūrai BNS norādījis Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis.

Reklāma
Reklāma
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 23
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

“Latviešus aizvainoja tas, cik pēkšņi sliedes tika noārdītas. [Bijušā “Lietuvos geležinkeliai” vadītāja Staša] Dailīdkas agresija nekādā ziņā neveicināja mūsu attiecību veidošanu, bet domāju, mums izdosies pārliecināt, ka domas par teorētiskiem zaudējumiem nebūt nav tas auglīgākais attiecību ceļš nākotnei, jo, uzdodot tādu toni, visi sāk domāt tādā griezumā. Uzskatu, ka mums ar viņiem ir daudz iespēju atrast kopīgu valodu,” sacījis Lietuvas satiksmes ministrs.

EK 2. oktobrī paziņoja, ka noteikusi uzņēmumam “Lietuvos geležinkeliai” nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, jo tas, 2008. gadā likvidējot Mažeiķu–Reņģes sliežu ceļu, kas savieno Lietuvu ar Latviju, pārkāpis ES konkurences noteikumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

EK lēmumā paredzēts ne tikai naudassods, bet arī prasība “Lietuvos geležinkeliai” novērst pārkāpumu un atturēties no jebkādiem pasākumiem, kam ir tāds pats vai līdzvērtīgs mērķis vai iedarbība. EK atgādināja, ka jebkura persona vai uzņēmums, kuru skar šajā lietā izklāstītā pret konkurenci vērstā rīcība, var celt dalībvalsts tiesā prasību par zaudējumu atlīdzināšanu. Ka tas tiks darīts, “LA” iepriekš apliecināja Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.