Foto: Bauskas novada pašvaldība

Lāčplēša dienā Bauskā atklās atjaunoto Mūsas tiltu 1

Bauskā Lāčplēša dienā, 11.novembrī, svinīgā pasākumā stāvlaukumā pie pils tiks atklāts rekonstruētais Mūsas tilts, informē Bauskas novada pašvaldības Sabiedrisko attiecību un tūrisma nodaļas speciāliste Ieva Šomina.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Lasīt citas ziņas

Projektu “Tranzītielu sakārtošana Bauskā” sāka īstenot 2012.gada pavasarī. Kopš tā laika izbūvēts rotācijas aplis pie tilta pieejas – Uzvaras ielas un Brīvības bulvāra krustojumā, izveidota papildu josla kreisajam pagriezienam uz Pilskalna ielu, izbūvēts trīs laidumu tērauda – dzelzsbetona siju tilts, uzstādīti 29 gaismekļi.

Tāpat zem ielas brauktuves pārcelti elektroapgādes, vājstrāvas, ūdensapgādes un gāzes tīkla elementi, izbūvēta jauna lietus ūdens kanalizācijas sistēma 94 metru garumā, uzstādīti 59 jauni ceļa zīmju balsti ar 83 jaunām ceļazīmēm, izbūvēts apvienots gājēju un velosipēdu celiņš 385 metru garumā, uzstādītas gājēju ietvju drošības metāla barjeras, izveidotas apgaismotas reljefas gājēju pārejas pirms brauktuvju šķērsošanas vietām, kā arī labiekārtota pieguļošā infrastruktūra.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gājējiem un braucējiem atjaunotais tilts tagad ir platāks un drošāks. Brauktuves platums ir deviņi metri (iepriekš 7 metri), gājēju ietvju platums ir divi metri vienā un 2,5 metri – otrā brauktuves pusē (iepriekš divi un 1,4 metri) . Kopējais tilta platums ir 15 metri (iepriekš 10,75 metri). Satiksmes dalībnieku drošību uzlabo gan margas, gan aizsargbarjeras. Tilts ir uzbūvēts platāks nekā ielu platums to pieejās.

Mūsas tilta rekonstrukcijas tehnisko projektu 2008. gadā pēc valsts AS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pasūtījuma veica SIA “Projekts 3”. 2007.gadā sertificēti speciālisti apsekoja tilta tehnisko stāvokli un konstatēja, ka ievērojami bojājumi ir gan tilta konstrukcijā, gan brauktuves asfaltbetona segumā. Kopējais tilta stāvoklis tika raksturots kā neapmierinošs, bet atsevišķās pozīcijās pat kā avārijas stāvoklī esošs.

LVC 2011. gada decembrī atkārtoti veica vizuālo apsekošanu un secināja, ka gan Uzvaras ielas nerekonstruētā posma, gan tilta brauktuves asfaltbetona segumam ir nepieciešama rekonstrukcija. Tiltu inženieri, kas izstrādājuši tilta tehnisko projektu, prognozēja, ka, sākot ar 2015.gadu, būtu nepieciešams ieviest tilta masas ierobežojumus – tas nozīmētu, ka to varētu slēgt lielgabarīta transporta līdzekļu satiksmei.

Pēc šo apsekojumu rezultātu saņemšanas Bauskas novada pašvaldība nolēma ieguldīt līdzekļus tilta sakārtošanā. Tālab Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumam pieteikts projekts “Tranzītielu sakārtošana Bauskā”, kas Satiksmes ministrijā apstiprināts 2012. gada pavasarī.

Projekta plānotās kopējās izmaksas bija 4 947 588,80 eiro, no tiem ERAF finansējums paredzēts 3 367 934,23 eiro, valsts budžeta dotācija – 105 394, 32 eiro, bet 1 210 863,71 eiro plānots Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums. Šo naudu pašvaldība aizņēmās Valsts kasē uz 30 gadiem ar likmi zem 1% gadā. Faktiskās projekta īstenošanas izmaksas tiks precizētas pēc pēdējiem maksājumiem.

Reklāma
Reklāma

Bauskas novada pašvaldībā piebilst, ka Mūsas tilts uzbūvēts 1887. – 1888.gadā. Būvniecībā izmantoti uz dabiskās grunts pamatnes izbūvētie betona – mūra balsti. Uz mūra balstiem atradās koka pārsedze un braucamā daļa. Kā Pirmā, tā Otrā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Iepriekš 135 metrus garais tilts atjaunots 1959. gadā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.