Lai pastkaste nepaliek tukša
 0

Vairākas reizes esam saņēmuši ziņu, ka Ādažos un Babītē pasts presi piegādā neregulāri, dažkārt atnesot tikai otrā dienā. Viena no pasta problēmām attiecīgajos iecirkņos ir joprojām vakantās pastnieka vietas.

Reklāma
Reklāma

 

VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Lasīt citas ziņas

Tomēr mūsu lasītāja Erna Zariņa (Ādažu novada Alderi) par to ir neizpratnē. ”Tagad nevar atrast pastnieku, kurš vēlētos lauzt savu privāto mašīnu darba vajadzībām. Kur palika iepirktās mašīnas līzingā, kad ”Latvijas Pasts” veica pasta reorganizāciju?” jautā E. Zariņa.

Līdzīgu jautājumu vēstulē uzdeva arī Inese K. Balvos: ”Kas notiek ar ”Latvijas Pastu”? Modernizēja pasta nodaļas, bet pasta darbinieku algām neatliek naudas. Algas mazas, darba daudz. Agrāk pastniekiem iedeva dārgus auto, pēc tam atņēma. Var gadīties, ka pašiem uz pastu būs jābrauc pēc avīzēm, jo pastnieki ir nostādīti par izsmieklu.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Lūdzu situāciju skaidrot ”Latvijas Pasta” pārstāvēm, kuras apstiprina, ka viens no faktoriem, kāpēc Ādažos, kā arī Babītē nereti bijušas grūtības ar pasta sūtījumu piegādi, ir jau ilgstoši brīvā pastnieka amata vieta. Šajos rajonos pārsvarā dzīvo pārtikuši ļaudis, un viņu vidū atrast pastnieku ir grūti,” teic ”Latvijas Pasta” ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa. ”Tāpēc šie pienākumi sadalīti pārējiem pastniekiem, bet reizēm korespondences piegādē iesaistās arī pati piegādes punkta vadītāja. Diemžēl arī šajā piegādes teritorijā, tāpat kā visā pārējā Latvijā, cilvēkam ”no malas” ir problēmas ar korespondencē norādīto adrešu atrašanu: bieži to noformējums neatbilst nekādu normatīvo aktu prasībām un, ja pastnieks konkrētajā teritorijā nestrādā jau ilgstoši vai pats tur nedzīvo, zināt, kur ir kura adrese un kur atrodas konkrēta pastkastīte, bieži vien ir ļoti sarežģīti,” stāsta ”Latvijas Pasta” abonēšanas daļas vadītāja Antra Stepanova. ”Uz vairākām mājām un pastkastītēm nav norāžu par konkrētā objekta adresi; vairākos gadījumos nekustamajam īpašumam ir piešķirta adrese, kas neatbilst faktiskajai ēkas atrašanās vietai. Saņemot informāciju par jaunas adreses piešķiršanu kādam īpašumam, ”Latvijas Pastam” netiek sniegta nekāda precīzāka informācija par objekta faktisko atrašanās vietu. Visi šie gadījumi rada šķēršļus ātras un kvalitatīvas pasta piegādes nodrošināšanai,” skaidro G. Vārpa.

 

Turklāt ne visām mājām ir pastkastītes, daļa no esošajām pastkastītēm nav aizslēdzamas un piegādātā korespondence no tām mēdz pazust, bet daļa pastkastīšu izvietotas pastniekiem grūti atrodamās un tikpat grūti pieejamās vietās. Vairākos gadījumos tās ir uzstādītas tālu no konkrētā īpašuma vai tā piebraucamā ceļa.

 

”Vēl vairāk šos apstākļus apgrūtina stāvoklis uz ceļiem, pa kuriem jāpiegādā sūtījumi konkrētiem adresātiem un kuri bieži vien ir neizbraucami,” piebilst A. Stepanova. ”Tomēr no savas puses, iesaistot papildu resursus, ļoti cenšamies, lai piegādes notiktu maksimāli ātri, un atvainojamies klientiem par sagādātajām neērtībām! Arī brīvās pastnieku amata vietas centīsimies aizpildīt, cik ātri vien iespējams. Lidostas apkaimē patlaban visi pasta sūtījumu piegādes jautājumi ir operatīvi atrisināti, situācija tika pārbaudīta, un piegādes notiek normatīvos noteiktajos termiņos,” teic A. Stepanova.

Kas attiecas uz mūsu lasītāju jautājumu par “Latvijas Pasta” iecerēto nodaļu modernizāciju, pasta pārstāves atbild, ka diemžēl to skārusi globālā ekonomikas krīze. ”Mašīnas pastniekiem bija iegādātas operatīvajā līzingā pirms aptuveni sešiem gadiem, kad ekonomiskā situācija gan Latvijā, gan ”Latvijas Pastā” ļāva šādu lēmumu pieņemt. 2010. gadā, līzinga termiņam beidzoties, lielāko daļu automašīnu atdeva līzinga kompānijai, stāsta G. Vārpa. Tagad ”pastniekiem, kas darba pienākumu veikšanai izmanto personisko auto, apmaksā degvielas iegādi. Pastniekiem izmaksā arī amortizācijas maksu par auto izmantošanu”. Papildus algai pastniekiem ir iespējams saņemt arī piemaksu par vairākiem pakalpojumiem, kas sniegti pasta piegādes laikā, tāpēc G. Vārpa nepiekrīt tam, ka galvenais iemesls, kas attur strādāt par pastnieku, būtu zemās algas. Drīzāk ”jaunie darbinieki gluži vienkārši atsakās no tik sarežģīta darba. Jauniem darbiniekiem ir nepieciešams ļoti ilgs laiks apkalpojamās teritorijas iepazīšanai”.

Reklāma
Reklāma

”Ņemot vērā ”Latvijas Pasta” ievērojamo darbinieku skaitu – ap 4500 cilvēku, darbinieku rotācija šobrīd uzņēmumā nav liela. Patlaban darbam meklē aptuveni 2% pastnieku, pavisam mums ir vairāk nekā 1550 pastnieku. Visvairāk brīvu pastnieku darba vietu ir Rīgas reģionā.”

Pasta tīkla ”Rīga Ziemeļi” vadītāja Airisa Dimante stāsta: ”Mūsu sāpju zona ir Baltezera iecirknis, tur nomainījušies jau trīs pastnieki. Patlaban esam pieņēmuši darbā jaunu puisi, ar kuru izstudējam apkalpojamo iecirkni. Viņš ir vietējais iedzīvotājs, ātri iegaumēs apkalpojamo maršrutu. Mums ir arī jauns enerģisks vadītājs, un ceram, ka pasta piegāde šajā iecirknī uzlabosies.”

 

Uzziņa

Tiem Ādažu un Babītes abonentiem, kas ir neapmierināti ar ”Latvijas Pasta” piegādi, iesakām izmantot abonēšanas centra ”Diena” pakalpojumus, tad jūs presi saņemsiet jau ap septiņiem rītā.