Mobilā versija
+2.1°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
25. novembris, 2014
Drukāt

Kā fiziski un praktiski sagatavoties slēpošanai, lai mazāk iespēju gūt traumas (2)

1. Prātīgi cilvēki ratus taisot ziemā un ra

1no2
Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Veseliem kauliem

Eiropas kalnu kūrorti ir milzīga aktīvās atpūtas industrija, kas ieņēmusi kalnus, bet to pakājē apdomīgi iemitinājušās traumatoloģijas klīnikas. No traumām un nejaušībām nav pasargāts neviens – ne liels, ne mazs, ne sportisks, ne pasīvs. Īpaši tad, ja pēc ilgstošas dīkstāves dodas iekarot virsotnes, ja pārvērtē savus spēkus un prasmes.

– Vasarā par slēpošanu domā retais – sauļojas, laiskojas un tikai labākajā gadījumā brauc ar divriteni. Bet ziemā gribas padižoties uz kalna. Daudzi nav sagatavoti fiziskajai slodzei un nesaprot, ka slēpošanā nemaz nevajag būt lielam ātrumam un traumu var gūt pat lēzenā trasē, ja, piemēram, ir nepiemērots vai vaļīgs slēpju stiprinājums vai nav laba fiziskā sagatavotība, – brīdina klīnikas “Orto” traumatologs Valdis Andersons. Viņš uzsver, ka profesionālajā sportā nopietni savienojumi ir daudz retāki nekā iespēja tos iegūt, sezonas laikā aktīvi atpūšoties kalnos. Lielākoties tas notiek cilvēku pašu uzvedības un temperamenta dēļ.

Ja vasarā nav sportots, V. Andersons potenciālajiem slēpotājiem iesaka pirms došanās uz kalniem apmeklēt traumatologu ortopēdu, lai pārbaudītu savu veselību. Smagie slēpošanas zābaki, kam piestiprina slēpes, mēdz izraisīt nogurumu, muguras un kāju sāpes un muskuļu spriedzi, mazinās spēja koncentrēties. Starp citu, daudziem cilvēkiem anatomiski nemaz nav piemērota kalnu slēpošana.

Ļoti laba muguras un kāju spēcināšanai ir vingrošana. Fizioterapeits var ieteikt piemērotākos vingrojumus, jo katram cilvēkam jābūt individuālai sagatavošanās programmai, ņemot vērā muguras veselību, līdzsvara stabilitāti. Vingrošanai katru dienu jāvelta vismaz pusstunda. Ja pēc sēdoša biroja darba vingro tikai sniegotā kalna galā, muskulatūra mazdrusciņ pamostas – īpaši dziļā muskulatūra, kas ikdienā netiek nodarbināta. Tomēr ar to vien nepietiek. Dažos sporta klubos ir kalnu slēpošanas simulatori, un tos ir vērts izmantot.

  1. Prātīgi cilvēki ratus taisot ziemā un ra
  2. Drošības līdzekļi Pa

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Lai arī kalnu slēpošanas spečuki visai skeptiski un piesardzīgi izsakās par slidošanu un skrituļošanu, gatavojoties slēpošanai, cilvēkam parastajam es iesaku vispirms paskrituļot, vai slidot ar hokeja slidām. Bremzējot uz slidām vai skritiuļiem sānslīdē var apgūt to pašu svarīgāko, kas uz kalnu slēpēm jāmāk. Nevis pati slidošana, bet tieši tā bremzēšana ir tas svarīgākais, lai “noķertu” būtiskāko kustību, kas uz slēpēm jāmāk.

  2. Lai kauli un galvas kausi būtu veseli jāturās tālāk no lieliem kalniem un slēpēm. Kalnos ir iāizauga lai būtu puslīdz drošs.

Draugiem Facebook Twitter Google+