Mobilā versija
Brīdinājums -2.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
29. jūlijs, 2014
Drukāt

“Laima” patiesībā ir mājražotājs. Saruna ar “NP Foods” vadītāju Rolandu Gulbi (12)

Foto-Dainis BušmanisFoto-Dainis Bušmanis

“Mums kā saldumu ražotājam Ziemassvētku sezona un jaunu tirgu apgūšana ir pašlaik aktuālākie jautājumi. Un naudas apķīlāšanas moments man sagādā vairāk galvassāpju, jo visu plānu realizācijai var pietrūkt vēlamo apgrozāmo līdzekļu,” to intervijā “Latvijas Avīzes” žurnālistiem Ivaram Bušmanim un Sandrai Dieziņai norāda “NP Foods” valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

– Kāds priekšstats rodas: vai cilvēki šobrīd “Laimas” produkciju, kas nebūt nav tas lētais gals, pērk vairāk? 


– Cilvēki pērk. Pēdējos gados ir augusi iedzīvotāju lojalitāte vietējiem ražotiem produktiem, un tie pamatoti izvēlas Latvijas produktus. Man šķiet, ka, tāpat kā jebkurā vietā, arī šeit inerce patērētāju kultūrā ir daudz lielāka. Tomēr cilvēki vienmēr vēlas pamēģināt arī ko jaunu. Jaunu produktu ieviešanai tirgū ir nepieciešamas lielas investīcijas, tāpēc lieliem starptautiskiem uzņēmumiem to izdarīt ir vienkāršāk, un tirgus ir piesātināts ar dažādiem jauniem produktiem. Kamēr mazākiem ražotājiem jaunu produktu izstrāde un ieviešana tirgū notiek pārdomāti un, iespējams, lēnāk.

Tagad ļoti aktīva ir “Milka”. Taču lielajām ārzemju kompānijām plānošanas periods ir vismaz pieci gadi, tas nozīmē vien to, ka vēl aptuveni trīs gadi mums jāiztur aktīvs mārketinga spiediens no viņu puses, līdz viņi sarēķinās zaudējumus un aizies no šī tirgus. Respektīvi, viņiem beigsies mārketinga piecgade.

Tāpēc mēs mēģinām turēties pie savām vērtībām. Mūsu klientu loks zina, kur meklējama īstā šokolāde. Mūsu vērtības ir izcila, Latvijas kultūras vērtībām bagātināta ražošanas prakse, kas uzkrāta vairāk nekā 140 gadu nepārtrauktā darbībā, saglabājot klasiskās vērtības, paralēli ieviešot inovācijas un kopumā nodrošinot patērētāju vēlmēm atbilstošu augstas kvalitātes produktu piedāvājumu.

– Tātad pamatā ir lojālie pircēji? 


– Veikalu tīkls “Maxima” bija veicis aptauju, ko cilvēki vēlētos pirms pasaules gala. Mūsu torte “Cielaviņa” pavadītu 60% Latvijas iedzīvotāju šajā episkajā brīdī. Taču tas nav šodien uzņēmumā strādājošo nopelns, jo produktam ir vairāk nekā 40 gadu. Tā ir klasika, tautā iemīļota vērtība.

– Vai lojālais pircējs ir tikai vecmāmiņas, kam vecās “Laimas” garšas vēl uz mēles?


– Jūtam, ka strauji pieaug eko, bio, veģetāriešu dzīvesveids un cilvēku, kuri skatās, ko ēd, kļūst arvien vairāk. Mums ir daudz kvalitatīvu un pircēju vēlmēm atbilstošu produktu, kurus mēs varam pārdot, jo cilvēki iedziļinās un seko līdzi tam, ko ēd. Mēs ražojam šokolādi no īstām kakao pupiņām, nevis no pusfabrikātiem – brūnas masas, ko citi dēvē par šokolādi. Un arvien vieglāk kļūst pārdot tās lietas, kuras mums ir vairumā. Nevajag speciāli kaut ko iestāstīt. Cilvēks jūt, saprot, lasa. Mums ir brīnišķīga sviestmaižu sērija “Mammas”, ko sākām ražot pēc pagājušā gada Dziesmu svētkiem. Iecienīta ir rūgtā šokolāde, kuru izmanto arī kosmētikā.

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. Tortei “Cielaviņa” ieteiktu palasīt sastvāvu, šokolāde tikai 5%, pārējais šokolādes masa un visādi kaitīgi veselībai piejaukumi. Tā pat ar cepumiem Selga, nekā laba tajos vairs nav 🙁

  2. Es sen vairs nepērku Laimas konfektes, jo Serenādei, Lācītim,utt, ārējo apvalku nevar saukt par šokolādi. Man ir kauns tādas konfektes kādam dāvināt. Diemžēl.
    Vienīgās, ko pērku – Vācijā (krievu veikalā) ir Laimas zefīrs šokolādē “Maigums”. Izskatās, ka eksportam domātās konfektes ražo kvalitatīvi, bet Latvijas pircējiem šokolādes vietā dod kautko līdzīgu sojai, kas konfektes padara ļoooooti negaršīgas.

  3. es pirku un pirksu savas valsts razojumus,jo musejie labakie.Tas nekas ka firmas pieder tresam personam.Vel iesaku nogarsot pures sokolades fabrikas konfektes.Ari ideali garsigi.

  4. Laimas saldumi kļuvuši negaršīgi. Diemžēl. Kam nav garšas kārpiņu, var pirkt!

  5. hahahahha. Amrita jau nu noteikti ir īsti latvisks produkts. Sveiciens austrumu guru no Krievijas! Nē, mani vienkārši šķebina šis krievu mārketings ķīņiešu iepakojumā! Bet Laimas šokolādi tas nespēj sabojāt.

  6. Jā, esmu pārliecināta ka prisaldā mīlestība tik un tā nesabojās Laimas šokolādi. Ofšora īpašniekiem par īsu rokas!

  7. Par ķīniešu tūristiem, kas izpēk visu veikalu. – Es biju koru olimpiādē un tur ķīnieši ar jaunām sejām dziedāja vecu krievu balsīs. Ķīnietis, protams, uzķersies un prisaldām krievu stila reklāmām. Bet es pirku un pirkšu Laimas šokolādi, jo tā ir brīvās Latvijas garša.

  8. Vai tad “NP Foods”, kas taisa “prisaldas” “Laimas” reklāmas, nav krievu ofšora firma? Tagad viņi kliedz “Latvija, palīdzi! “?

  9. Laimas konfektes ir garšīgas, var tikai piekrist! Dod Dievs tagad izturēt tos uzbrukumus!

  10. Sveicieni LAIMAI no Lietuvas!

  11. Kaut kāda nekompetenta vai korumpēta 1.instances tiesnese rīkojas ar miljoniem, tas nav pieļaujams.

  12. Lai veicas LAIMAi! Garšīgākās konfektes pasaulē! Tās par izcilām atzīst arī ārzemnieki! Vienīgi, kas būtu jāizdara, lai nebūtu baltās sarmiņas…no kauna reiz vai zemē ielīdu, kad mana vācu draudzene atvēra konfekšu kasti…

Draugiem Facebook Twitter Google+