Foto-Dainis Bušmanis

“Laima” patiesībā ir mājražotājs. Saruna ar “NP Foods” vadītāju Rolandu Gulbi 12

“Mums kā saldumu ražotājam Ziemassvētku sezona un jaunu tirgu apgūšana ir pašlaik aktuālākie jautājumi. Un naudas apķīlāšanas moments man sagādā vairāk galvassāpju, jo visu plānu realizācijai var pietrūkt vēlamo apgrozāmo līdzekļu,” to intervijā “Latvijas Avīzes” žurnālistiem Ivaram Bušmanim un Sandrai Dieziņai norāda “NP Foods” valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

– Kāds priekšstats rodas: vai cilvēki šobrīd “Laimas” produkciju, kas nebūt nav tas lētais gals, pērk vairāk? 


– Cilvēki pērk. Pēdējos gados ir augusi iedzīvotāju lojalitāte vietējiem ražotiem produktiem, un tie pamatoti izvēlas Latvijas produktus. Man šķiet, ka, tāpat kā jebkurā vietā, arī šeit inerce patērētāju kultūrā ir daudz lielāka. Tomēr cilvēki vienmēr vēlas pamēģināt arī ko jaunu. Jaunu produktu ieviešanai tirgū ir nepieciešamas lielas investīcijas, tāpēc lieliem starptautiskiem uzņēmumiem to izdarīt ir vienkāršāk, un tirgus ir piesātināts ar dažādiem jauniem produktiem. Kamēr mazākiem ražotājiem jaunu produktu izstrāde un ieviešana tirgū notiek pārdomāti un, iespējams, lēnāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tagad ļoti aktīva ir “Milka”. Taču lielajām ārzemju kompānijām plānošanas periods ir vismaz pieci gadi, tas nozīmē vien to, ka vēl aptuveni trīs gadi mums jāiztur aktīvs mārketinga spiediens no viņu puses, līdz viņi sarēķinās zaudējumus un aizies no šī tirgus. Respektīvi, viņiem beigsies mārketinga piecgade.

Tāpēc mēs mēģinām turēties pie savām vērtībām. Mūsu klientu loks zina, kur meklējama īstā šokolāde. Mūsu vērtības ir izcila, Latvijas kultūras vērtībām bagātināta ražošanas prakse, kas uzkrāta vairāk nekā 140 gadu nepārtrauktā darbībā, saglabājot klasiskās vērtības, paralēli ieviešot inovācijas un kopumā nodrošinot patērētāju vēlmēm atbilstošu augstas kvalitātes produktu piedāvājumu.

– Tātad pamatā ir lojālie pircēji? 


– Veikalu tīkls “Maxima” bija veicis aptauju, ko cilvēki vēlētos pirms pasaules gala. Mūsu torte “Cielaviņa” pavadītu 60% Latvijas iedzīvotāju šajā episkajā brīdī. Taču tas nav šodien uzņēmumā strādājošo nopelns, jo produktam ir vairāk nekā 40 gadu. Tā ir klasika, tautā iemīļota vērtība.

– Vai lojālais pircējs ir tikai vecmāmiņas, kam vecās “Laimas” garšas vēl uz mēles?


– Jūtam, ka strauji pieaug eko, bio, veģetāriešu dzīvesveids un cilvēku, kuri skatās, ko ēd, kļūst arvien vairāk. Mums ir daudz kvalitatīvu un pircēju vēlmēm atbilstošu produktu, kurus mēs varam pārdot, jo cilvēki iedziļinās un seko līdzi tam, ko ēd. Mēs ražojam šokolādi no īstām kakao pupiņām, nevis no pusfabrikātiem – brūnas masas, ko citi dēvē par šokolādi. Un arvien vieglāk kļūst pārdot tās lietas, kuras mums ir vairumā. Nevajag speciāli kaut ko iestāstīt. Cilvēks jūt, saprot, lasa. Mums ir brīnišķīga sviestmaižu sērija “Mammas”, ko sākām ražot pēc pagājušā gada Dziesmu svētkiem. Iecienīta ir rūgtā šokolāde, kuru izmanto arī kosmētikā.