Elektrības skaitītājs.
Elektrības skaitītājs.
Foto: LETA

Rēķins uzleca no 8 līdz 35 eiro: Kāpēc tā, lasītājam atbild “Latvenergo” 29

Papildināta ar “Latvenergo” skaidrojumu.

Maksāju 8 eiro mēnesī, tagad saņēmu jauno rēķinu par elektrību, kas ir vairākas reizes lielāka, “Latvijas Avīzei” rakstīja lasītājs.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

“Esmu 2.grupas invalīds. Elektrību tērēju taupīgi, līdz šim maksāju ap septiņiem astoņiem eiro mēnesī. Tagad pienāca jaunais rēķins – par 68 kWh jāmaksā 35,81 eiro. “Latvenergo” klientu apkalpošanas dienesta tālruņi nemitīgi aizņemti, pat pasūdzēties nevar”. Harijs Fridemanis Dobelē

Uzņēmumā “Latvenergo” norāda, ka tas ir individuāls gadījums, kas saistīts ar nekorekta rādījuma nodošanu, kā dēļ aprēķināta nepareiza ikmēneša maksājuma summa un tagad nākas segt starpību. Ietekme uz lielo rēķinu ir arī “Sadales tīkla” jaunajiem tarifiem, kā dēļ klientam ieteikts izvērtēt pieslēgumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Publicējam uzņēmuma skaidrojumu, kā izveidojies ikmēneša maksājums 35 eiro apmērā:

“Klienta maksājuma summa ir izveidojusies galvenokārt divu iemeslu dēļ – pirmkārt, iesniegta, visticamāk, nekorekta skaitītāja rādījumu informācija. Klienta Izlīdzinātais maksājums (IM) mēnesī 2015.gadā veidoja 9.97 eiro, taču nekorekti ziņoto skaitītāja rādījumu rezultātā 2016. gadam tas tika aprēķināts 0.00 eiro.

Otrkārt, no 2016.gada 1. augusta stājās spēkā “Sadales tīkla” tarifu izmaiņas un saistībā ar to klientiem veicām jaunus IM pārrēķinus. Klientus atkal lūdzām paziņot savus skaitītāja rādījumus. Atbilstoši tam, norēķinu sistēma aprēķināja jauno summu, kurā tagad tika iekļauts uzkrājums, kas veidojies no šogad faktiski patērētās elektrības, par kuru netika veikti maksājumi, jo iepriekšējā IM summa bija aprēķināta kā 0.

Līdz ar to, jaunais IM aprēķins veidojas ievērojami lielāks nekā 2015.gadā: pirmkārt, tajā iekļauta starpība par iepriekšējo periodu, kas sadalīta uz 12 mēnešiem, otrkārt, ir pieaugusi maksa par “Sadales tīkla” pakalpojumiem atbilstoši tarifu izmaiņām. Jaunajā IM aprēķinātajā maksājumā tā veido 8 eiro, par ko iepriekš bijis jāmaksā 3.84 eiro. Maksājuma pieaugumu nosaka tas, ka klientam ir 3 fāžu pieslēgums un 25 A, un atbilstoši tarifos noteiktajai maksai par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu, maksājums par slodzi veido 5 eiro mēnesī (0.2 EUR/A).

Klientiem ar zemu patēriņu noteikti iesakām apsvērt, vai ir vērts uzturēt tik lielu slodzi un izvērtēt iespējas to samazināt. Samazinot slodzi uz 16A, klienta maksājuma sadaļa par “Sadales tīkls” pakalpojumiem ļautu ieekonomēt 2 eiro mēnesī, savukārt, ja klients izvēlētos pāriet uz 1 fāzes pieslēgumu, samazinājums būtu par 3.76 eiro mēnesī. Slodzes samazinājumu var pieteikt, sazinoties ar klientu servisu.

Reklāma
Reklāma

Konkrētajā gadījumā klientam gada sākumā fiksēta pārmaksa, tāpēc viņš pirmos mēnešus var nemaksāt vai maksāt uzreiz, bet zemāku summu.

Maksājuma summu veido: maksa par elektroenerģiju, pārvades un sadales tīkla pakalpojumiem, obligātā iepirkuma komponentes, PVN. Konkrētajā gadījumā arī starpība no iepriekšējā perioda.

Līdz ar “Sadales tīkls” tarifu izmaiņām mūsu klientiem ir lielāka interese par norēķinu jautājumiem, tāpēc iespējams, ka “Elektrum” klientiem, zvanot mūsu klientu servisam, nākas uzgaidīt rindā nedaudz ilgāk. Aicinām būt saprotošiem un pacietīgiem, un nepieciešamības gadījumā izmantot iespēju atstāt savu ziņu balss pastā – mūsu konsultanti paši sazināsies ar klientu. Lai ērti pārskatītu savu līguma informāciju, veiktu norēķinu un arī sazinātos ar klientu servisu, aicinām izmantot pašapkalpošanās portālu “www.elektrum.lv”.”