×
Mobilā versija
+6.0°C
Alīna, Sandris, Rūsiņš
Ceturtdiena, 26. aprīlis, 2018
16. marts, 2018
Drukāt

Latviešu kinētiskās mākslas spilgtākos paraugus izstādīs Maskavā

Publicitātes fotoPublicitātes foto

No sestdienas, 17. marta, līdz 9. maijam Laikmetīgās mākslas muzejā “Garāža” Maskavā būs skatāmi latviešu mākslinieku Valda Celma, Artūra Riņķa un Jāņa Krieva darbi starptautiskajā izstādē “Transatlantiskā alternatīva. Kinētiskā māksla un opārts Austrumeiropā un Latīņamerikā 1950.–1970. gados”, informē Latvijas Nacionālais mākslas muzejs.

Šajā pavasarī Laikmetīgās mākslas muzejs “Garāža” Maskavā sadarbībā ar Modernās mākslas muzeju Varšavā rīko vērienīgu izstādi “Transatlantiskā alternatīva. Kinētiskā māksla un opārts Austrumeiropā un Latīņamerikā 1950.–1970. gados”. Projektā apkopoti vairāk nekā simts mākslas darbu no pēckara perioda līdz 20. gadsimta septiņdesmitajiem gadiem, ietverot kinētiskās skulptūras, gleznas, zīmējumus, filmas, instalācijas, kā arī unikālus arhīva materiālus.

Baltijas valstis izstādē pārstāv Igaunija un Latvija. Apjomīgajā ekspozīcijā līdzās citu zemju mākslinieku veikumam apmeklētāji ieraudzīs trīs latviešu autoru – Valda Celma, Artūra Riņķa un Jāņa Krieva – dizaina darbus un kinētiskās mākslas spilgtākos paraugus, kas projekta kopējā kontekstā izceļas ar interesi par tautas ornamentiku un saikni ar Rietumu mākslas procesiem. No Latvijas Nacionālā mākslas muzeja kolekcijas izstādei atlasīts Artūra Riņķa kinētiskais objekts – modulis “Sakta” (1979) viesnīcai “Latvija” un Jāņa Krieva planšetes piedāvājumi Rīgas stacijas noformējumam.

“Lai gan 70. gadi tiek dēvēti par stagnācijas periodu Padomju Latvijas vēsturē, tas bija ļoti produktīvs posms Latvijas dekoratīvās mākslas un dizaina attīstībā. Mākslinieki deva ievērojamu ieguldījumu pilsētvides, sabiedrisko iestāžu un telpu noformēšanā, nereti izvirzot drosmīgus, novatoriska rakstura risinājumus, kuri pat ar nelielu laika distanci tiek novērtēti plašākā 20. gadsimta mākslas vēstures kontekstā. Neraugoties uz to, ka Latvijā kinētiskās mākslas uzplaukums noticis apmēram divas dekādes vēlāk nekā Rietumeiropā, mūsu meistariem izdevās radīt savu rokrakstu, kas ļauj runāt par Rīgas kinētiskās mākslas skolu. Savas idejas dizaineri iemiesoja abstraktos trīsdimensionālos mākslas darbos, kuriem piemīt poētiska izteiksme, konceptuāla skaidrība un precizitāte,” skaidro izstādes veidotāji.

Projekts “Transatlantiskā alternatīva. Kinētiskā māksla un opārts Austrumeiropā un Latīņamerikā 1950.–1970. gados” pirmo reizi tika parādīts Varšavā 2017. gadā. Pēc Maskavas ekspozīcija aizceļos uz Brazīliju, Sanpaulu, kur tā tiks izstādīta Kultūras centrā “SESC Pompeia”.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+