Anta Jankovska Madlēnas de Foblā lomā.
Anta Jankovska Madlēnas de Foblā lomā.
Dainas Geidmanes foto.

Latvijā atgriežas Paula Abrahama izcilā operete “Balle Savojā” 0

13. martā plkst. 18 kultūras pilī “Ziemeļblāzma” pirmizrādi piedzīvos Latvijas operetes fonda producētā Paula Abrahama džeziskā operete “Balle Savojā”, LA.lv uzzināja fondā.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Lasīt citas ziņas

“”Balle Savojā” ir jau trešais Latvijas operetes fonda jauniestudējums labi uzsāktā operetes atdzimšanas procesa Latvijā kontekstā, – mērķtiecīgā ilgtermiņa darbā, kas virzīts uz profesionāla Operetes teātra izveidošanu Rīgā. Iestudējums būs dinamisks, ekspresīvs un intriģējošs jaunās paaudzes režisora Gundara Silakaktiņa skatījums uz daudzkrāsaino operetes žanru. Tas būs atšķirīgs no līdz šim iestudētajām Latvijas operetes fonda izrādēm,” stāsta Latvijas operetes fonda valdes priekšsēdētāja Agija Ozoliņa-Kozlovska.

Operete stāsta par kāda jauna laulātā pāra amizantajiem piedzīvojumiem pēc medusmēneša 20. gadsimta sākumā. “Tas ir stāsts par to, kā mīloša sieviete no sava vīra ēnas kļūst par personību ar savām tiesībām un domām. Ideja, ka katrā cilvēkā, personībā ir gan vīrišķais, gan sievišķais, raksturīga divdesmito gadu Vācijas kabarē kultūrai un ir viena no pamatidejām arī šai burvīgi amorālajai operetei,” pauž Agija.

CITI ŠOBRĪD LASA

Topošā jauniestudējuma diriģents ir Normunds Vaicis, režisors – Gundars Silakaktiņš, kostīmu māksliniece – Jurate Jurjāne-Silakatiņa. Galvenajās lomās iejutīsies iemīļotie operetes solisti Anta Jankovska (Itālija), Nauris Indzeris, Marlēna Keine, Nauris Puntulis, Ilona Bagele, Emīls Kivlenieks un citi, uzvedumā piedalīsies Operetes koris, dejotāji un orķestris diriģenta Normunda Vaiča vadībā.

Džeziskā operete tapusi salīdzinoši nesen, 1932.gadā, un tās pirmizrāde tiek dēvēta par Veimāras republikas pēdējo lielo kultūras notikumu pirms Otrā pasaules kara. Abrahama mūzika patīkami atšķiras no tā laika klasiskajām operetēm gan ar komplicētu ritmisko struktūru, gan ar neierastu instrumentāciju, gan ar ievērojamu džeza un populārās deju mūzikas ietekmi. Paula Abrahama komponētie darbi joprojām bauda nedalītu skatītāju mīlestību un neiztrūkstoši ir teju ikvienā Eiropas un pasaules operetes teātra repertuārā. Izrāde savulaik uzvesta arī Rīgas Operetes teātrī.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.