Latvijā nav vienotas stratēģijas uzņēmējdarbības izglītībā 0

Latvijā nav vienotas stratēģijas uzņēmējdarbības izglītībā, otrdien raksta laikraksts “Neatkarīgā”  atsaucoties uz Eiropas Komisijas ziņojums “Uzņēmējdarbības izglītība Eiropas skolās”.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Ziņojums, kurā analizēta situācija 31 Eiropas valstī, atklāj, ka astoņas valstis, tai skaitā Igaunija un Lietuva, ir sākušas īstenot īpašu stratēģiju uzņēmējdarbības izglītības veicināšanai. Savukārt 13 citas valstis ir iekļāvušas šādu izglītību valsts mūžizglītības, jaunatnes vai izaugsmes stratēģijā. Pusē Eiropas valstu notiek reformas uzņēmējdarbības izglītības veicināšanai.

Kā norādīts ziņojumā, uzņēmējdarbības izglītība ir skaidri definēta sākumskolas programmā divās trešdaļās apskatīto valstu. Kaut arī tas nav atsevišķs mācību priekšmets, puse valstu ir formulējušas mācību rezultātus, kas saistīti ar uzņēmējdarbībai nepieciešamu attieksmi un prasmēm, piemēram, pašiniciatīva, riska uzņemšanās un radošums, raksta laikraksts.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pusē valstu pamatskolā un vidusskolā uzņēmējdarbības zinības ir integrētas tādos obligātajos mācību priekšmetos kā ekonomika un sociālās zinības. Lietuvā un Rumānijā uzņēmējdarbību māca kā atsevišķu obligātu mācību priekšmetu. Četras valstis (Lietuva, Rumānija, Lihtenšteina un Norvēģija) ir definējušas praktiskas uzņēmējdarbības iemaņas.

Divpadsmit valstīs, kā norādīts ziņojumā, sekmē ciešāku sadarbību starp izglītību un uzņēmējdarbību un palīdz veidot mazus uzņēmumus, kurus vada audzēkņi. Tomēr īpaša skolotāju izglītība šajā jomā ir ieviesta tikai Beļģijas flāmu kopienā, Bulgārijā un Nīderlandē. Trešdaļa Eiropas valstu nodrošina valsts līmeņa vadlīnijas un mācību materiālus uzņēmējdarbības izglītībā, raksta “Neatkarīgā”.

Par Latviju sniegtā informācija liecina, ka valstī nav vienotas uzņēmējdarbības izglītības stratēģijas vispārējā izglītībā, savukārt Lietuvā tā iekļauta nacionālajā izglītības stratēģijā jau 2003. gadā, bet Igaunijā – 2010. gadā. Latvijā uzņēmējdarbības izglītība ir integrēta dažādu mācību priekšmetu saturā – pamatskolā tās ir sociālās zinības, mājturība un tehnoloģijas. Vidējā izglītībā uzņēmējdarbības jautājumi tiek apgūti izvēles priekšmetos: ētikā (uzņēmējdarbības ētika), ekonomikā, biznesa ekonomikas pamatos, komerczinībās.

Ziņojumā uzsvērtas vairākas pozitīvas iniciatīvas, kuras Latvija īsteno uzņēmējdarbības izglītības jomā, proti, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras īstenotā Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programma vidusskolēniem un to skolotājiem, kā arī “Junior Achievement” organizācijas skolēnu mācību uzņēmumu programma.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.