Mobilā versija
+8.4°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
13. maijs, 2015
Drukāt

Latvija OECD skolēnu zināšanu reitingā ieņem 24.vietu (1)

Foto: LETAFoto: LETA

Latvija Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) veidotā skolēnu zināšanu reitingā ierindojas 24.vietā, apsteidzot Lietuvu, bet krietni atpaliekot no Igaunijas. Pirmās piecas vietas reitingā ieņem Āzijas valstis.

Igaunija ziņojumā ieņem augsto 7.vietu pēc 15 gadus vecu skolēnu matemātikas un dabaszinātņu zināšanām, bet Lietuva ierindojas 31.vietā.

Vislabākās zināšanas matemātikā un dabas zinātnēs ir Singapūras skolēniem, kam seko Honkonga, Dienvidkoreja, Taivāna un Japāna.
Ziņojuma pēdējās vietas ieņem Omāna, Maroka, Hondurasa, Dienvidāfrikas Republika un Gana.

OECD publicētais globālais skolēnu zināšanu reitings ir apjomīgākais līdz šim publicētais, apkopojot datus par 76 valstīm un salīdzinot tos ar valsts ekonomiskās izaugsmes potenciālu.

OECD ziņojumā salīdzināti matemātikas un zinātņu pārbaudījumu novērtējumi un aptver daudz plašāku valstu loku nekā OECD “Pisa” testu ziņojumā, kurā apkopoti dati par attīstītajām valstīm.

“Mums pirmo reizi ir patiesi globāls skatījums uz izglītības kvalitāti,” sacīja OECD izglītības jomas direktors Andreass Šleihers.
“Tā mērķis ir gan nabadzīgām, gan bagātām valstīm dot iespēju salīdzināt savu situāciju par pasaules izglītības līderiem, konstatēt to stiprās un vājās vietas un redzēt, kādus ilgtermiņa ekonomikas ieguvumus tās varētu gūt ar izglītības sistēmas uzlabošanu,” norādīja Šleihers.

Singapūras piemērs, kur līdz sešdesmitajiem gadiem valdīja augsts analfabētisma līmenis, apliecina, cik liels progress ir panākams, sacīja Šleihers.

“Ieejot kādā Āzijas klasē, jūs tur atradīsies skolotājus, kas sagaida, ka ikviens skolēns gūs panākumus. [..] Šīs valstis arī ļoti veiksmīgi visgrūtākajām klasēm piesaista vistalantīgākos skolotājus, nodrošinot, lai ikvienam skolēnam būtu pieeja izcilam skolotājam,” norādīja Šleihers.

Ziņojums apliecina ASV skolēnu vājās zināšanas, tām noslīdot zem Eiropas valstīm un pat zem Vjetnamas. Arī Zviedrija zaudē savas pozīcijas, apstiprinot OECD pagājušās nedēļas brīdinājumu, ka tās izglītības sistēmā ir nopietnas problēmas.

Valstu reitings pēc skolēnu matemātikas un dabas zinātņu zināšanām:
1. Singapūra
2. Honkonga
3. Dienvidkoreja
4. Japāna
5. Taivāna
6. Somija
7. Igaunija
8. Šveice
9. Nīderlande
10. Kanāda
11. Polija
12. Vjetnama
13. Vācija
14. Austrālija
15. Īrija
16. Beļģija
17. Jaunzēlande
18. Slovēnija
19. Austrija
20. Lielbritānija
21. Čehija
22. Dānija
23. Francija
24. Latvija
25. Norvēģija
26. Luksemburga
27. Spānija
28. Itālija
29. ASV
30. Portugāle
31. Lietuva
32. Ungārija
33. Islande
34. Krievija
35. Zviedrija
36. Horvātija
37. Slovākija
38. Ukraina
39. Izraēla
40. Grieķija
41. Turcija
42. Serbija
43. Bulgārija
44. Rumānija
45. Apvienotie Arābu Emirāti
46. Kipra
47. Taizeme
48. Čīle
49. Kazahstāna
50. Armēnija
51. Irāna
52. Malaizija
53. Kostarika
54. Meksika
55. Urugvaja
56. Melnkalne
57. Bahreina
58. Libāna
59. Gruzija
60. Brazīlija
61. Jordānija
62. Argentīna
63. Albānija
64. Tunisija
65. Maķedonija
66. Saūda Arābija
67. Kolumbija
68. Katara
69. Indonēzija
70. Botsvāna
71. Peru
72. Omāna
73. Maroka
74. Hondurasa
75. Dienvidāfrikas Republika
76. Gana

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Kāpēc netiek skaidrots mērījumu mērķis un koncepcija? Kāpēc mēs šo koncepciju pieņemam kā Bībeles patiesību? Šāds salīdzinājums pilnībā ignorē valstu kultūras savdabību, visus bērnus saliek vienā prokrusta gultā.

Draugiem Facebook Twitter Google+