Mobilā versija
+5.2°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
31. decembris, 2013
Drukāt

Latvijai “Rail Baltica” projektam paredzēti vismaz 214 miljoni eiro (3)

Foto - LETAFoto - LETA

Indikatīvi Latvijai iezīmētais finansējums jeb garantētā aploksnes daļa Eiropas platuma dzelzceļa sliežu projektam “Rail Baltica” ir 214 miljoni eiro, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece Ilze Aleksandroviča.

Viņa skaidro, ka, lai Latvija saņemtu šo ES finansējumu periodā no 2014.gada līdz 2020.gadam, ir jāiesniedz projekta pieteikums līdz 2016.gada beigām.

Vēl gan esot iespējams saņemt papildu finansējumu. Pēc 2016.gada starp Eiropas Savienības valstīm būšot izsludināts atklāts konkurss uz projektiem nepiesaistīto Kohēzijas finansējumu. “Tad būs atvērta konkurence uz vēl papildu finansējumu. Tas nozīmē, ka augstākas konkurences apstākļos ir iespēja piesaistīt vēl, ja citas valstis nespēs par pieejamo finansējumu iesniegt atbilstošus projektus,” skaidro Aleksandroviča.

Līdzfinansējums tiekot solīts līdz 85%, bet finanšu aprēķinos ir jāpamato pieprasītā likme.

Kā ziņots, Eiropas sliežu platuma “Rail Baltica” projektā ir parādījušies papildu risināmi jautājumi, kas ir saistīti ar Lietuvas vēlmi iekļaut Viļņu kā savienojuma punktu projektā, līdz ar to tā dibināšana tagad plānota martā, biznesa portālam norādīja SM valsts sekretāra vietniece Aleksandroviča.

Līdz šim maršruts tika plānots caur Kauņu, un kopuzņēmuma dibināšana bija paredzēta līdz 1.janvārim.

“Rail Baltica” kopuzņēmuma mērķis ir koordinēt gatavošanās darbus dzelzceļa līnijas būvniecībai, tostarp gatavot projekta finanšu pieteikumu Eiropas Komisijai, saskaņot likumdošanu, izstrādāt projekta biznesa plānu un veikt citus pasākumus.

“Rail Baltica 2” projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro (2,56 miljardus latu). Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Kas bloķē Latvijas iekļaušanos Eiropas dzelzceļu satiksmes tīklā — kā tas bija pirms okupācijas? Es gribu ar vilcienu braukt no Rīgas uz Berlīni, kā to darīja mans vectēvs.

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+