Ekonomika
Bizness

“Latvijas auto” padome bažījas par centieniem pārņemt organizācijas vadību un tās līdzekļus0


Valdis Trēziņš
Valdis Trēziņš
Foto: LETA

Autopārvadātāju asociācijas “Latvijas auto” padome bažījas par centieniem pārņemt organizācijas vadību un tās līdzekļus, aģentūru LETA informēja “Latvijas auto” prezidents Valdis Trēziņš.

“Ja atsevišķiem biedriem izdosies ar reiderisma metodēm panākt mūsu valsts autopārvadātājus pārstāvošās asociācijas padomes un pēcāk arī valdes nomaiņu, nākamais solis būs organizācijas likvidēšana, jo tas ir vienīgais likumīgais veids, kā iegūt aptuveni divus miljonus eiro, ko “Latvijas auto” pēdējā gada laikā ir saņēmusi no starptautiskās transporta organizācijas IRU,” uzskata Trēziņš.

“Latvijas auto” prezidents skaidroja, ka starptautiskā organizācija IRU Latvijas asociācijai ieskaitījusi 1 238 688 Šveices franku. “Ņemot vērā, ka karnešu pārdošanas apjoms samazinās ne tikai Latvijā, bet arī citās IRU dalībvalstīs, tika pieņemts lēmums sniegt finansiālu atbalstu asociācijām no IRU investīciju fondiem, un, izmantojot iepriekšējās sadales metodiku, IRU vadība sadalīja naudu asociācijām,” atzina Trēziņš.

Līdzšinējā asociācijas vadība jau iepriekš biedrus ir informējusi gan par naudas izcelsmi un iemesliem, kādēļ tā tika pārskaitīta, gan arī par zvērinātu advokātu biroja “Eversheds Sutherland Bitāns” atzinumu par likumiskajām iespējām šo naudu izlietot.

Lai sniegtu biedriem labumu no šīs naudas veidā, kas atbilst gan asociācijas statūtiem, gan likumdošanai, 2017.gada izskaņā “Latvijas auto” padome pieņēma lēmumu, ka daļa no IRU saņemtās naudas tiks ieguldīta, lai nodrošinātu biedriem atlaidi par katru karnetes iegādi, atceļot diferencēto biedru naudu, tādēļ daļa no saņemtās IRU naudas jeb 422 280 eiro ir novirzīta ieņēmumu zudumu segšanai 2018.gadā.

“Mums nav likumīgu tiesību šo naudu vienkārši “izdalīt” biedriem. To ir iespējams izdarīt tikai tajā gadījumā, ja asociācija tiek likvidēta. Tādējādi atsevišķu biedru īstenotās aktivitātes, ar reiderisma metodēm atcelt esošo padomi, ir vērtējamas kā centieni iznīcināt asociāciju. Ja tiks īstenots šāds scenārijs, lai ar nelikumīgiem līdzekļiem tikt pie IRU naudas, ilgtermiņā zaudētāji būs visi,” pauda Trēziņš.

“Latvijas auto” par minētajiem jautājumiem lems 16.oktobrī ārkārtas biedru kopsapulcē plkst.12, kas notiks izstāžu centrā “RTU-BT1”, Ķīpsalas ielā 8.

LA.lv