Tehnika “Latvijas autoceļu uzturētāja” ražošanas bāzē “Neceri” Ķekavas novadā, kura sagatavota darbam ceļu uzturēšanai ziemas sezonā.
Tehnika “Latvijas autoceļu uzturētāja” ražošanas bāzē “Neceri” Ķekavas novadā, kura sagatavota darbam ceļu uzturēšanai ziemas sezonā.
Foto-LETA

“Latvijas autoceļu uzturētājs” plāno samazināt darbinieku skaitu 2

Valsts akciju sabiedrība “Latvijas autoceļu uzturētājs” šogad pirmo gadu par valsts naudu bezkonkurences apstākļos uztur valsts autoceļus 20 000 kilometru garumā, vienlaikus problēmas rada mazais finansējums un netipiskā ziema, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdis Vladimirs Kononovs.

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis 183
Krimināls
Krituši visi antirekordi – savākts 600 000 narkomānu izlietoto šļirču. Atrasta arī traģiskā “narkozombiju” viela 8
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Viņš norāda, ka šogad ziemas periodā izmantota tikai ceturtā daļa uzņēmuma jaudas un, tā kā valsts maksā tikai par padarīto darbu, uzņēmumā jāsāk domāt par darbinieku atlaišanu un bāzu samazināšanu reģionos.

“Tā kā joprojām saglabājam komersanta statusu, tad arī apmaksa saglabājas kā komersantam. Ja darbs ir izdarīts, ir nauda, ja darba nav, naudas nav. Patlaban cilvēkiem ir būtiski samazinātas algas, netiek maksātas mainīgās atalgojuma daļas, jo tam nav pamata. Tāpat iepirktā sāls nenonāk apritē, līdz ar to ir palielināti krājumi noliktavās. Tas apgrūtina saimniecisko darbību. Tā ir realitāte, tie ir spēles noteikumi, kādi jāievēro,” uzsver uzņēmuma vadītājs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš skaidro, ka uzņēmumam ir 500 ceļu uzturēšanas tehnikas vienības un vēl virs 200 automašīnu, tātad kopā ap 700 vienībām. Šajā siltajā ziemā nereti bija dienas, kad strādāja kopumā tikai 12 vienības. Šā gada maksimums bija 180 tehnikas vienības dienā. Tie ir tikai pārdesmit procenti no jaudas. Viņš skaidro, ka Vācijā pēc vairākām siltajām ziemām visa uzturēšanas tehnika tika likvidēta, bet tad, kad tomēr uzkrīt sniegs, tiek iesaistīta armija. “Tas ir sabiedrības un valsts jautājums, kā šo situāciju risināt,” skaidro Kononovs.

Viņš arī norāda, ka uzņēmuma tehniskā bāze ir par lielu. “Ja finansējums nepieaugs, mums būs jāsamazina teritoriālo bāzu skaits, jāsamazina darbinieku skaits. Šīs lietas uzņēmumu vēl gaida priekšā,” uzsver valdes priekšsēdis, norādot – “jo ilgāk strādājam ar zaudējumiem, jo ātrāk mums šie lēmumi jāpieņem”. LAU šim gadam piešķirti gandrīz 60 miljoni eiro (ar pievienotās vērtības nodokli) valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu plānošanai un veikšanai.

Kā ziņots, LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 115 kilometri, tai skaitā galvenie autoceļi – 1669 kilometri, reģionālie autoceļi – 5318 kilometri un vietējie autoceļi – 13 128 kilometri.

Šobrīd LAU strādā gandrīz 1400 darbinieku.

Valdība pērnā gada beigās ar rīkojuma projektu deleģēja valsts autoceļu komplekso ikdienas uzturēšanas darbu plānošanu un veikšanu akciju sabiedrībai “Latvijas autoceļu uzturētājs”. Deleģēšanas līgumu ar valsts akciju sabiedrību “Latvijas autoceļu uzturētājs” uz septiņiem gadiem slēdz satiksmes ministrs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.