Foto: LETA

“Latvijas balzama” provizoriskā peļņa pērn – 8,584 miljoni eiro 0

Alkoholisko dzērienu ražotāja AS “Latvijas balzams” apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 78,263 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieaugusi par 14,3% – līdz 8,583 miljoniem eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai “Nasdaq Riga”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 30
Lasīt citas ziņas

Uzņēmuma finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījuma pieaugums sasniegts, pateicoties pieaugošajiem pasūtījumiem no lielākā privāto zīmolu klienta “SPI Cyprus”, kā arī būtiska “Latvijas balzams” zīmolu pārdošanas apmēru pieauguma dēļ, kas vietējā tirgū tiek veikta ar “Amber Distribution Latvia” starpniecību. Pozitīvi rezultātus ietekmējuši arī sniegtie noliktavas un loģistikas pakalpojumi gan ārējiem klientiem, gan saistītajām sabiedrībām.

Savukārt peļņas pieaugumu, pēc vadības skaidrotā, būtiski ietekmēja izmaiņas uzņēmumu ienākuma nodokļa piemērošanas kārtībā, kas noteiktas Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā un stājās spēkā 2018.gada 1.janvārī. Pamatojoties uz šīm izmaiņām kompānija reversēja atliktā nodokļa saistības un rezultātu atzina kā ieņēmumus peļņas vai zaudējumu aprēķina postenī Uzņēmumu ienākuma nodoklis.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Operatīvās darbības peļņas rādītājs ir līdzīgs uzrādītajam par 2016.gadu, lai gan iepriekšējā pārskata gada rezultātus ietekmēja ienākumi no vienreizējiem darījumiem, tādiem kā apdrošināšanas atlīdzības izmaksa 280 tūkstošu eiro vērtībā saistībā ar 2014.gadā notikušo ugunsgrēku ražotnes teritorijā, kā arī ieņēmumi no atsevišķu nekustamā īpašuma objektu pārdošanas 594 tūkstošu eiro apmērā. Operatīvās darbības peļņas pieaugumu galvenokārt sekmēja pārdošanas apmēru pieaugums un efektīvāka saimnieciskāka darbība,” norāda vadība.

2018.gadā “Latvijas balzams” turpinās koncentrēties uz investīciju iespējām eksistējošos un jaunos eksporta tirgos ar spēcīgu izaugsmes potenciālu un pieaugošu pārdošanu. Liels uzsvars tiks likts uz kompānijas galvenajiem eksporta zīmoliem – “Rīgas Melnais Balzams” un “Cosmopolitan Diva”, veicot investīcijas starptautiskās atpazīstamības veidošanā, kā arī zīmolu vērtības un tirgus daļas palielināšanā.

Tāpat kompānija turpinās palielināt ražošanas efektivitāti, liekot uzsvaru uz iepirkumu, plānošanas un infrastruktūras uzlabojumiem, lai nodrošinātu mūsu mērķi – piegādāt kvalitatīvu produkciju par konkurētspējīgu cenu.

“Latvijas balzama” vadība arī atgādināja, ka kompānija ir sākusi lielu ražošanas telpu modernizācijas un rekonstrukcijas projektu, ar mērķi apvienot esošās divas ražotnes zem viena jumta.

“Projekta pabeigšana rezultēsies ar sabiedrības konkurētspējas palielināšanu reģiona ražotāju vidū, jo tā ietekmēs darbaspēka, loģistikas un ražošanas izmaksu samazinājumu. Projekta kopējās izmaksas ir plānotas 23 miljonu eiro apmērā. Latvijas valdība ir atbalstījusi šo projektu, nosakot uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaides piemērošanu pēc projekta īstenošanas. Šobrīd sabiedrība strādā pie projekta tehniskās daļas pabeigšanas un plāno akcionāru sapulcē projektu prezentēt akcionāriem, lai iegūtu viņu atbalstu investīciju veikšanai,” teikts vadības ziņojumā.

2016.gadā “Latvijas balzams” strādāja ar 75,72 miljonu eiro apgrozījumu un 7,509 miljonu eiro peļņu.

Reklāma
Reklāma

“Latvijas balzama” akcijas kotē biržas “Nasdaq Riga” otrajā sarakstā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.