Foto – LETA

“Latvijas Dzelzceļš” pirmajā pusgadā pārvadājis par 4,7% vairāk kravu 0

VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) kravu pārvadājumi rādītāji šogad pirmajā pusgadā par 4,7% pārsniedz pagājušā gadā atbilstošā laika periodā pārvadāto – šogad pārvadāti 30,8 miljoni tonnu kravu.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

LDz prezidents Uģis Magonis šodien preses konferencē atzina, ka gada pirmie seši mēneši ir veiksmīgi. Savukārt jūlijā pārvadāti četri miljoni tonnu kravu, kas ir pērnā jūlija līmenī. Tas nav saistīts ar notikumiem Eiropā un Ukrainā, drīzāk iemesls ir sezonalitāte.

Vērtējot sankciju pret Krieviju iespējamo ietekmi uz kravu pārvadājumiem, Magonis atzina, ka īstermiņā draudus neredz, bet ilgtermiņā būs kravu apjomu kritums, jo Eiropa centīsies samazināt ogļu apjomus. Patlaban 75% no LDz pārvadātajām kravām ir energoresursi – ogles, kā arī nafta un naftas produkti. Ja Eiropa nolemtu neiepirkt no Krievijas energoresursus vispār, tad iestātos “force majeure” jeb ārkārtas situācija, jo LDz paliktu tikai 25% kravu, vērtēja uzņēmuma prezidents.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr Magonis sacīja, ka patlaban Krievijai nav negatīvas attieksmes pret LDz, jo Latvijas – premjerministres, ārlietu ministra – uzvedība ir adekvāta situācijai. Turklāt Ķīnā gan ir pieprasījums pēc oglēm no Krievijas, taču pietrūkst jaudu, lai tās atbilstošos apjomos nogādātu no Krievijas Ķīnā. “Neesam Krievijai sliktākie partneri,” sacīja Magonis, atzīmējot, ka esam kaimiņi.

LDz prezidents informēja, ka uzņēmums cenšas piesaistīt visas kravas, kuras ir iespējams piesaistīts, un turpinās strādāt, lai piesaistītu kravas. LDz kopā ar citām transporta nozares organizācijām sācis darbu, lai piesaistītu jaunas kravas no Ķīnas.

Magonis vērsa uzmanību, ka LDz galvenā funkcija ir vest kravas Latvijas robežās, LDz nav starptautiskais pārvadātājs, tomēr uzņēmums centies “salikt ķēdīti”, kā atgādāt kravas no Ķīnas. Patlaban ir skaidra dzelzceļa daļa, kā kravu nogādāt no Ķīnas līdz Latvijai, tagad būtu nepieciešami gribētāji, kas šo pārvadājumu veiktu par piedāvātajām cenām.

Vaicāts par kravu sūtīšanu uz Eiropu, Magonis atzina, ka šajā posmā galvenokārt strādā jūras transports un autotransports.

Pagājušajā gadā kopumā LDz pārvadāja 55,8 miljonus tonnu kravu. Rekordliels kravu pārvadājumu apjoms LDz bija 2012.gadā – 60,6 miljoni tonnu kravu.

Magonis atzina, ka 55 miljonu tonnu pārvadājumi gadā ir zināma komforta zona vai sarkanā līnija, zem kuras noslīdot, uzņēmumam jādomā, kā pārstrukturizēt biznesu.

LDz pērn nodokļos samaksājis 107,7 miljonus eiro.

LDz 2013.gada peļņa pēc nodokļiem ir 79,8 miljoni eiro. Valdība iepriekš nolēma, ka no šīs peļņas netiks ieturētas dividendes, lai uzņēmums tās varētu novirzīt publiskās dzelzceļa infrastruktūras investīciju projektiem.

Reklāma
Reklāma

Magonis atzīmēja, ka LDz galvenais mērķis nav gūt maksimāli lielu peļņu, galvenais uzdevums ir modernāka un labāka infrastruktūra, kas ļauj ģenerēt biznesu.