Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: f64

“Latvijas dzelzceļš” uzsāk publisku diskusiju par gaidāmās pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu 0

VAS „Latvijas dzelzceļš” plāno līdz 2022.gadam modernizēt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un 22 dzelzceļa stacijas vai pieturas punktus un tajās ietilpstošās pasažieru platformas jeb peronus.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 42
Lasīt citas ziņas

Ņemot vērā, ka daudzi sabiedrības pārstāvji – no ikdienas pasažiera līdz ministram un deputātam – publiski jau ir izteikuši viedokļus par virknes staciju stāvokli un to labiekārtošanu, tagad sāktās publiskās diskusijas ietvaros ikviens interesents ir aicināts iesniegt savus komentārus un ierosinājumus, rakstot uz īpaši šim nolūkam izveidotu e-pasta adresi [email protected].

Saskaņā ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) izstrādāto un Ministru kabineta 2018.gada 5.novembrī apstiprināto “Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu 2018. – 2022. gadam”, kā arī 2018.gada 9.novembrī noslēgto Daudzgadu līgumu starp Satiksmes ministriju un VAS “Latvijas dzelzceļš” valsts pasūtījuma ietvaros LDz līdz 2022.gadam plāno modernizēt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un 22 stacijas vai pieturas punktus un tajās ietilpstošās pasažieru platformas jeb peronus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Laika posmā līdz 2022.gadam ir plānots modernizēt publisko infrastruktūru trīs virzienos – no Rīgas līdz Jelgavai (“Atgāzene”, „BA Turība”, „Tīraine”, “Baloži”, “Jaunolaine”, “Dalbe”, “Cena”, “Ozolnieki”), no Torņakalna līdz Tukumam II („Priedaine”, „Jaundubulti”, ”Kūdra”, „Ķemeri”, ”Milzkalne”, “Tukums-I”, “Tukums-II”) un no Zemitāniem līdz Skultei (“Zemitāni”, „Brasa”, „Vecāķi”, “Kalngale”, “Carnikava”, “Pabaži”, “Saulkrasti”).

“Latvijas dzelzceļa” prezidents Edvīns Bērziņš skaidro: “Publiskās infrastruktūras un pasažieru izmantoto staciju un pieturvietu modernizāciju LDz veic pēc valsts pasūtījuma, un mūsu mērķis ir nodrošināt pasažieriem gan visām drošības prasībām atbilstošu dzelzceļa infrastruktūru, gan arī citus mūsdienās nepieciešamos kvalitatīvas vides elementus – paaugstinātos peronus un vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, automašīnu stāvvietas, velo novietnes, drošus gājēju celiņus un pieejas, elektronisko biļešu tirdzniecības vietas, elektroautomobiļu uzlādes vietas u.c.”

“Katru no modernizācijas plānā ietvertajām stacijām ik dienas izmanto no dažiem desmitiem vai simtiem līdz pat vairākiem tūkstošiem cilvēku dienā, un mums ir svarīgs katra LDz pārvaldībā esošās publiskās infrastruktūras klienta viedoklis. Lai gan būtiskākais publiskās apspriešanas posms sāksies pēc iepirkuma pirmās kārtas noslēgšanās, kad būs iespējams publiskot jau izstrādātās būvniecības ieceres un vizualizācijas, jau pašlaik uzsākam publisko diskusiju par kvalitatīvas un visiem drošības principiem atbilstošas vides izveidi modernizējamajās stacijās,” turpina E. Bērziņš.

Informācija par būvprojekta izveides pamatprincipiem visās 22 modernizējamajās stacijās ir pieejama LDz mājas lapā https://ej.uz/LDz_apspriesana, un gan katrs attiecīgo pašvaldību iedzīvotājs visos trijos modernizējamajos dzelzceļa posmos, gan ikviens cits interesents ir aicināts iesniegt savus komentārus un ierosinājumus, rakstot uz e-pasta adresi [email protected].

VAS “Latvijas dzelzceļš” viceprezidents Ainis Stūrmanis ikdienā nodarbojas ar LDz īpašumā un pārvaldījumā esošo nekustamo īpašumu apsaimniekošanas jautājumiem un ir atbildīgs arī par publiskās infrastruktūras uzturēšanu un modernizāciju.

Reklāma
Reklāma

Viņa vadībā visi saņemtie ierosinājumi tiks apkopoti un nodoti būvprojekta autoru un pašvaldību rokās, lai kopā ar viņiem esošā budžeta ietvaros izveidotu maksimāli drošu un kvalitatīvu vidi visās līdz 2022. gadam modernizējamajās stacijās un pieturvietās.

Balstoties uz Daudzgadu līgumā un Indikatīvajā plānā noteiktajiem publiskās infrastruktūras attīstības mērķiem, ir izsludināts publisks iepirkums par būvprojektu izstrādi visu 22 staciju un pieturas punktu modernizācijai, kura ietvaros visi pretendenti ir aicināti sagatavot būvniecības ieceri un būvprojektu minimālajā sastāvā, un iesniegt kopā ar cenas aplēsi un visu pārējo saistīto dokumentāciju (https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/22371).

Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas programma ir sagatavota, ņemot vērā AS “Pasažieru vilciens” plānoto pasažieru vilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, kas būs piemērots paaugstinātajām pasažieru platformām un saskaņā ar Indikatīvajā plānā kā neatliekamu aktivitāti norādīto nepieciešamību nodrošināt atbilstošu pasažieru apkalpošanas infrastruktūras modernizāciju, kā arī ņemot vērā 2019.gada 4.jūnijā Ministru kabinetā apstiprinātajā informatīvajā ziņojumā par reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta pakalpojumu attīstību 2021.-2030.gadam noteikto.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LDz pirmsākumi meklējami 1919.gadā un šogad uzņēmums svinēs savu 100 gadu jubileju, kuras ietvaros ir gaidāmi izglītojoši, kultūras un biznesa pasākumi un procesi.