Foto – Timurs Subhankulovs

«Latvijas dzelzceļš» vēl gatavāks ugunsnelaimēm
 0

Vakar VAS “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) saņēma Baltijas valstīs pirmo no četrām ugunsdzēsības un glābšanas darbiem paredzēto apvidus mašīnu “Nissan Navara”. To turpmāk izmantos uzņēmuma Rēzeknes filiāles ugunsdzēsēju komanda.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 13
Lasīt citas ziņas

“LDz” patlaban visā Latvijā ir sešas ugunsdzēsēju komandas. Uzņēmuma glābēji izmanto arī vienu no valstī lielākajiem ugunsdzēsības transporta līdzekļiem – specializētu vilcienu ar 100 tonnu lielu ūdens rezerves nodrošinājumu. “LDz” ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vadītājs Aivars Straume uzsver – sīkāku ugunsnelaimju dzēšanā patlaban izmanto vēl padomju laikā ražotos fiziski un morāli novecojušos spēkratus “ZIL-130”. Ar tiem nav iespējams nokļūt grūti pieejamās vietās. Līdz ar jaunās tehnikas pirkumu situācija mainīsies.

“LDz” ir iecerējis pirkt pavisam četras uguns dzēšanai īpaši aprīkotas automašīnas. Tās ir piemērotas nelielu un vidēji lielu ugunsnelaimju likvidācijas operācijām, kas Latvijā notiek salīdzinoši bieži. Tie galvenokārt ir kūlas ugunsgrēki, kas ietekmē gan pasažieru, gan arī kravu kustību pa dzelzceļu, norāda uzņēmumā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunais “Nissan Navara” spēkrats ir aprīkots ar gaismas un skaņas signālu, kā arī audioskaļruni cilvēku apziņošanai. Ar automašīnu vienlaikus var pārvietoties līdz pieciem glābējiem (ieskaitot vadītāju), bagāžas nodalījumā atrodas plašs ugunsdzēsības un glābšanas darbiem paredzēts aprīkojums, tostarp 400 litru ietilpības ūdenstvertne. Jaudīgā ūdens sūknēšanas un padeves iekārta nodrošina līdz pat 70 litriem ūdens minūtē, īpašie šļūteņu stobri – maksimāli efektīvu ūdens smidzināšanu. Papildus automašīnā atrodas arī tvertne ar 20 litriem putu koncentrāta izmantošanai ķīmisko vielu avārijās. Eksperti norāda – jaunā mašīna ir savā ziņā unikāla tāpēc, ka līdz šim tik radikāla bāzes modeļa pārveide operatīvā transporta vajadzībām nav notikusi nevienā no Baltijas valstīm.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) priekšnieka vietnieks Kristaps Eklons uzsver labo sadarbību ar “LDz” ugunsgrēkos un glābšanas darbos. Jaunie spēkrati sadarbību varētu celt vēl augstākā līmenī. “Jau nākamajās ar “Latvijas dzelzceļu” kopīgi rīkotajās mācībās vērtēsim jaunās tehnikas iespējas,” piebilst K. Eklons.

“Kā zināms, dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona, tāpēc “Latvijas dzelzceļš” ikdienas darbībā lielu uzmanību velta drošības jautājumiem. No ugunsgrēkiem un citu veidu negadījumiem nav pasargāts neviens, tāpēc svarīgi ir būt tiem gataviem, lai iespējami agrāk varētu iesaistīties un tos novērst. Šajā gadā visvairāk ugunsnelaimju dzēsām Latgales pusē, tāpēc pirmo automašīnu saņems Rēzeknes glābēju komanda,” tā “LDz” prezidents Uģis Magonis.

“LDz” arī vērtē iespēju pirkt piekabes, kas būtu izmantojamas ķīmisko kravu avāriju gadījumā dažāda aprīkojuma, tostarp speciālo ķīmisko aizsargtērpu, absorbentu, bīstamo vielu savākšanas konteineru, pārnēsājamo sūkņu un citu priekšmetu pārvadāšanai. A. Straume uzsver – tādējādi vairs nevajadzēs piesaistīt smagās tehnikas vienības, būtiski pieaugs glābšanas darbu efektivitāte un operativitāte. Patlaban “LDz” glābšanas komandas uz notikuma vietu izbrauc 1 – 2 minūšu laikā, kad iesaistīts autotransports, un līdz 20 minūtēm, kad vajadzīgs ugunsdzēsības vilciens.

Jauno “Nissan Navara” “LDz” nopirka publiskā iepirkuma konkursā par 32 979,18 eiro (bez PVN). To piegādāja SIA ” Norde”.

Publikācija tapusi sadarbībā ar VAS “Latvijas dzelzceļš”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.