Foto-Atis Jansons

“Latvijas Gada auto” Liepājā un tirgus statistikā
 0

Konkurss “Latvijas Gada auto” pēc vasaras brīvdienām atsāk darbu ar pretendentu un žūrijas braucienu uz Liepāju un dalību šīs pilsētas “Ātruma festivālā”. Šajā sakarā informējam par vietām, kur labākās auto izvēles meklējumos šīs nedēļas nogalē varēs piedalīties liepājnieki, un dalāmies dažās pārdomās par konkursa rezultātu ietekmi uz valsts autoparka veidošanos.

Reklāma
Reklāma

 

Laureātu likteņi

TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Dažādi. Pagājušā gada uzvarētājs “VW Jetta” (sedans), piemēram, tirgus “Top 10” sarakstā atsevišķos mēnešos gan pavīd, taču piekāpjas vairāku praktiskāku hečbeku priekšā. 2010. gada laureāts “Opel Astra”, titulu ieguvis, ranga sarakstos ne pakāpās, ne krita un joprojām ir tikai viens no kompaktklases spēcīgākajiem vilinājumiem. Latvijas un citu valstu līdzīgu konkursu rezultāti nekad nav bijuši un nevar būt ne recepte, ne rīkojums auto pircējiem. “Labākais auto” nekur netiek ievēlēts, jo tāda universāla brīnuma vienkārši nav. Pārāk dažādas ir ļaužu vēlmes, pārāk tāls no objektīviem, tehniskiem parametriem ir izvēles process.

Tomēr – vēsturē ir vairāki gadījumi, kad žūrija bijusi pietiekami tālredzīga un nākotnes tirgus līderus saskatījusi. Spilgtākais piemērs – 2007. gads un “Nissan Qashqai”. Pieprasījumu pēc kompakta, relatīvi viegla, tādēļ ekonomiska un universāla apvidus auto (jeb krosovera) mēs saskatījām labi. Nākamajos gados to apstiprināja šā auto līdera pozīcijas Latvijas un Baltijas tirgū. “Qashqai” joprojām ir labi pirkts, šī auto klase kopumā vispopulārākā, un tirgus līderis nu ir “Qq” mazākais un jaunākais brālis “Juke”, kurš izlabojis “Qashqai” vienīgo kļūmi – pārāk atturīgu, bezpersonisku ārējo veidolu, pārējās labās īpašības pastiprinot un pilnveidojot.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šīs vasaras lielākais “flīts” (tā tirgus žargonā dēvē lielus uzņēmumu veiktus iepirkumus) ir AS “Rīgas Taksometru parks” izvēle – 50 “Ford” miniveni “S-max” par pēckrīzes laikam drosmīgu summu – 750 000 eiro (“Nordea” finanšu līzings). Pirmo reizi šo modeli RTP izvēlējās pirms pieciem gadiem, un “GA” žūrija var būt lepna, dzirdot, ka, tā laika lēmumu komentējot, RTP tehniskais direktors Kaspars Muižnieks saka: “Mēs izvēlējāmies Latvijas “Gada auto”, un tas bija gudri. Šie auto ir kalpojuši fantastiski, bez problēmām sasniegdami nobraukumu pāri par pusmiljonu kilometru. Tādēļ pie šīs markas paliekam arī tagad, tiesa, nu tie būs nevis dīzeļi, bet gan gāzes auto, kas ar tik lieliem nobraukumiem kā mūsējie neapšaubāmi ir vēl ekonomiskāki.”

Pretendentu izredzes

Skaitliski dalībnieku loks salīdzinājumā ar 2011. gadu nedaudz audzis (14 jau šobrīd pieteiktu auto pret 11 pērn novembrī), taču joprojām divkārt atpaliek no “treknajiem” gadiem. Kvalitatīvi – ir praktiski visu grupu jaunumi, izņemot “premium”. Tie, pirmkārt, uz uzvaru laikā, kad kritērijs nr. 1 ir taupība, lāgā necer. Otrkārt – šoruden pirmo reizi konkursa vēsturē būs sava atsevišķa sacensības diena un nominācija.

Tirgū populārākajā – apvidus auto (jeb krosoveru) – grupā trīs jaunumi, cits par citu interesantāki. “Subaru XV” ar sportisku auru (un, kā liecināja pirmā iepazīšanās maija testos, arī gaitu), “Mazda CX-5” ar šarmantu izskatu un moderniem dzinējiem un “VW Passat” paaugstinātā pilnpiedziņas versija “All-track”. Vienīgais (kopīgais) visu triju trūkums varētu būt izmēri un cena – neviens no šiem nav ne tik kompakts, ne lēts (relatīvi) kā tirgus līderi “Juke” un “Yeti”.

Interesanta trijotne sacenšas agrāk tā sauktajā vidējā klasē, kas faktiski jau sen izaugusi gan no 450 cm gabarītiem, gan 90. gadu aprīkojuma pieticības. “Kia Optima”, “Hyundai i40” un “Chevrolet Malibu” ir īsti limuzīni, no kuriem atrast gada interesantāko balsotājiem nudien nebūs viegli.

Un visbeidzot – īsta intriga (un cerība, ka konkursa galvenajā nominācijā beidzot uzvarēs kāda tiešām ekonomiska izvēle) ir mazo un kompakto grupā – “Chevrolet Aveo”, “Kia Cee’d”, “Peugeot 208”, “Hyundai i30″… Tiešām žēl, ka salīdzinājumam pietrūks kāda tirgū joprojām populārāko zīmolu (“VW Opel”, “Ford”, japāņi) kompaktnieka. “VW” gan būs, bet ar krietni mazāko “Up”. “Opel” rāda visu laiku populārākā ģimenes minivena “Zafira” jauno versiju. “Honda” piedalās ar kompakto “Civic”, kuru gan firma pozicionē tuvāk “premium” produktiem, nevis taupības kategorijā (tas, protams, jūtams cenā). Bet “Nissan” pieteicis “Leaf” – pirmo elektromobili mūsu konkursa vēsturē. Pēdējais gan uz Liepāju nebrauks – pagaidām beztrokšņa un bezdūmu transportam šāda testa attālums par lielu.

Reklāma
Reklāma

 

Programma
 “Latvijas Gada auto 2013” – ātruma festivālā rallijā “Kurzeme”

2012. gada 25. – 26. augustā, Liepājā

* Sestdiena, 25. augusts

16.15 Ierašanās laika kontroles punktā pie Liepājas ātrumposma trases (Zemnieku iela)

16.30 Brauciens pa pilsētas ātrumposma trasi, pāri rallija finiša estakādei un auto novietošana ekspozīcijas laukumā skatītāju zonā Brīvības ielā publikas apskatei.

“Gada auto” parāde notiek uzreiz pēc “ProKart” sacensību finālbraucieniem un pirms rallija ātrumposma.

17.00 – 22.00 Skatītājiem iespēja aplūkot “Gada auto” pretendentus.

* Svētdiena, 26. augusts

10.00 – 12.30 Pretendentu testi – maršruts Liepājas ielās.

12.45 Ierašanās “DragRace” sacensību servisa zonā (Pulvera ielā ar piebraukšanu no 14. novembra bulvāra).

13.00 – 13.15 Paraugdemonstrējumi “Street Legal DragRace” sacensībās – Latvijas čempionāta posmā Liepājas ielās. Visi “Gada auto” pretendenti veic klasisko 402 m dragreisa distanci (bez laika kontroles).

13.30 – 13.45 Brauciens rallija supersprinta sacensību trasē Liepājas ielās (parādes režīmā).

14.00 – 18.00 Ceļš uz Rīgu.