Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

“Latvijas Gada auto” testu dienas pie Gaujas. Piebrauc paskatīties, kā citi brauc!0


“Krosovera” veidolu un īpašības šogad ieguvis arī pērnā konkursa uzvarētājs KIA “Ceed” – nu saukts par “Xceed”.
“Krosovera” veidolu un īpašības šogad ieguvis arī pērnā konkursa uzvarētājs KIA “Ceed” – nu saukts par “Xceed”.
Foto: “Latvijas Gada auto”

Sākot no piektdienas rīta 8.novembrī līdz pat svētdienas pēcpusdienai viņi visi būs te – pie viesu nama “Port Land” (agrāk pazīstama kā “Korande”) pirms Gaujas tilta Tallinas šosejā. Un apkārtnes ceļos, protams. Visi, jo šajā beidzamajā testu sadaļā dalība ir obligāta. Obligāta gan automobiļiem titulu pretendentiem, gan žūrijas biedriem, kuri citādi balsot nedrīkstēs.

“Visi” – tas šoreiz sanācis tiešām daudz. 33 automobiļi – tādu skaitli neatceramies kopš pirmskrīzes treknajiem gadiem. Un kas par buķeti! Pat visdižākais (un, protams, dārgākais pikaps “Ranger Raptor” te būs).

Jāatzīst gan – kuplāka tā sanākusi dārgajā pusē. Mazākajiem un lētākajiem (“Renault Clio” un “Škoda Scala”), kuru sacīkstē vēl kādu konkurentu tik ļoti gaidījām, papildinājuma tā arī nav.

Toties ir visdažādākā kalibra krosoveru pulciņš, kurā centīsimies neapžilbt no premium spožuma (būs visi – “Mercedes”, “Audi”, “BMW”, pat “Porsche”, arī jaunais “Range Rover Evoque”, arī bezceļa leģendu jaunākais dēls “Jeep Wrangler”), kā taupīgiem latviešiem klājas, mēģināsim atcerēties konkursa pamatprincipu – Latvijas “Gada auto” tomēr jāvēl no iespējami lielākai tautiešu daļai pieejamajiem. Un arī tādi te būs.

Ja meklējam lielu – skatāmies uz jauno “Hyundai Santa Fe” vai “Seat Taracco”. Ja prāvu – neiesim garām “Toyota RAV4” jaunajai versijai. Ja vidēju (pašreiz joprojām populārākā “Nissan Qashqai” svara un cenu kategorijā) – lūdzu! Jaunu “CX-30” šurp sūta “Mazda”. Starta cena 23 490 (par šo gan uz pilnpiedziņu neceriet – šī kādreiz obligātā “apvidus” auto opcija lielai daļai par “SUV” sauktajiem vai nu nav vairs nemaz, vai ir krietni dārga).

Ja meklējam teicamu cenas un īpašību attiecību un nebaidāmies no mazāk pazīstamiem ražotāju simboliem – te “SsangYoung Korando”.
Foto: “Latvijas Gada auto”

Lētākajiem (un mazākajiem – attiecīgi 410, 418 un 424 cm garumā) “VW T-Roc”, “Hyundai Kona” un “Škoda Kamiq” “AWD” opcijas nav. Toties “Kona” (otrā vieta konkursā pērn) šoreiz ieguvusi elektriskas piedziņas (hybrid) piedevu. Laikam jau piepilsētas dabas baudītājiem interesantāku un biežāk noderīgu nekā 4 x 4. Bet prāvāki riteņi un nedaudz lielāks klīrenss šiem ir visiem. Rekordisti šajā ziņā ir “SsangYoung” jaunums “Korando” (riteņi 225/60 R17) un “RAV4” ar vēl piecus procentus augstāku riepu profilu.

Saistītie raksti

Visu neizstāstīšu. Un vēl jau nemaz nezinu, jo tāpat kā mani žūrijas kolēģi aptuveni pusi no lielā “33” nedēļas nogalē redzēšu pirmo reizi. Atgādinu – tāda iespēja ir arī jums visiem (braukt gan nedosim – to var tikai reizi gadā pie “Mola”).

LA.lv