Foto – Atis Jansons

“Latvijas Gada auto” viesojas Ātruma festivālā Liepājā 0

Konkursa “Latvijas Gada auto 2013” žūrijas kopīgais testu izbrauciens aizvadītajā nedēļas nogalē sākās ar pulcēšanos Rīgā. Pēc tam automobiļu – pretendentu kolonna devās uz Liepāju, lai piedalītos Ātruma festivālā.


Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Liepājniekiem un pilsētas viesiem bija iespēja iepazīties ar 11 titula pretendentiem: “Chevrolet Aveo”, “Chevrolet Malibu”, “Hyundai i30”, “Hyundai i40”, “Honda Civic”, “KIA cee’d”, “KIA Optima”, “Mazda CX-5”, “Opel Zafira Tourer”, “Peugeot 208”, “Subaru XV”.

Šogad šis konkurss tiek organizēts četrpadsmito reizi un par tradīciju kļuvusi arī pretendentu parāde Liepājas Ātruma festivālā, kuru “Latvijas Gada auto” apmeklēja ceturto reizi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sestdien konkursa pretendenti veica parādes braucienu pa pilsētas ātrumposma trasi, pāri rallija finiša estakādei. Pēc tam automobiļi tika novietoti ekspozīcijas laukumā skatītāju zonā publikas apskatei. Svētdien visi “Gada auto” pretendenti parādes režīmā veica klasisko 402 m dragreisa distanci, kā arī izbrauca rallija supersprinta sacensību trasi Liepājas ielās.

Šeit piedāvājam žūrijas locekļu iespaidus par dažiem konkursa pretendentiem.

Evija Kukuvasa, SIA “Transfer Europe” direktore: “Šajā nedēļas nogalē piedaloties “Latvijas Gada auto 2013” otrajā testa posmā, patīkamas emocijas raisīja divas automašīnas. Viena no tām bija “KIA Optima”. Testam tika piedāvāts 2 l TX 6 A/T, diezgan progresīvs auto ar modernu dizainu. Ērta vadība, komfortabls salons. Kā papildu bonuss, kas uzrunāja mani, ir elektroniskās parkošanās bremzes un joslas noturēšanas sistēma, kas lieliski noder tiem, kuri dažreiz grēko, pie stūres sūtot īsziņas no mobilā telefona. Aizmugurē sēdošiem pietiek vietas, ne tikai lai brīvi izstieptu kājas, bet var lūkoties arī debesīs caur panorāmas jumtu, kas vizuāli vēl palielina automašīnas iekšpusi. Un, protams, nevar nepieminēt priekšējos lukturus, kas koķetē ar pretimbraucošajiem.

Otra automašīna ir “Opel Zafira Tourer”. Tiem, kas kādreiz ir pārvietojušies ar iepriekšējo modeli, nebūs jāviļas. Tas ir jauns lēciens attīstībā. Lieliska ceļa pārskatāmība priekšējam stiklam izmantotā risinājuma dēļ, piemērots lielai ģimenei, ērts gan no vadāmības viedokļa, gan funkcionalitātes.

Reklāma
Reklāma

 

Mani uzrunāja iespēja mainīt tā vadīšanas stilu no sportiska uz līganu atkarībā no tā, kāds režīms un konkrētais ceļa posms to prasa. Vizuāli izskatās arī sportisks, lai gan patiesībā ir ļoti ietilpīgs!”

 

Jānis Mežulis, arhitekts: “Jau iepriekšējā gada konkursā savu balsi atdevu par “KIA” modeli, jo saskatīju būtisko, kas liek šim auto nostāties blakus “Volkswagen”. Tagad šis lēciens jau ir “Audi” līmenī. Un to izpilda abi testa modeļi “cee’d” un “Optima”. Vēl vairāk. Ja “jaguāram” un “KIA Optima” noņemtu firmas zīmītes un liktu tos salīdzināt kādam, kas šos auto nebūtu iepriekš redzējis, tad iznākumam vajadzētu būt 50 pret 50. Jo interjers, eksterjers un akustika ir bez būtiskām atšķirībām. Ja vēl pieskaitām attieksmi pret garantijas jautājumiem un atņemam ambīcijas, tad paliek aizvien interesantāk. Vēl vēlējos izcelt “Peugeot 208”. Šis auto iet pilnīgi savu ceļu. Tam piemīt kas pilnīgi individuāls, atšķirīgs un personīgs. Ar tikai šai markai raksturīgajām detaļām iegūstam auto ar personību, kurai noteikti varētu piedot arī kādu tehnisku niķīti.

Juris Petuhovs, uzņēmējs: “Pašreizējā ekonomiskajā situācijā uzskatu, ka Latvijā visvairāk vajadzētu skatīties uz mazajiem un kompaktajiem modeļiem. “Peugeot 208” ir skaists un elegants auto. Žēl vienīgi, ka sīklietu nodalījumu salonā kļuvis mazāk nekā tā slavenajam priekštecim “206”. Viens no maniem favorītiem ir “Chevrolet Aveo” – vienkāršs kā motocikls, arī spidometrs tam kā mocim. Neliels, ekonomisks, lēta un vienkārša salona apdare, bet dizains interesants. Vēl izbrīna, ka nevienā automobilī vairs nevar atrast nepieciešamu lietu – briļļu turētāju.”

Edmunds Zazerskis, uzņēmējs: “Mans spilgtākais novērojums ir tas, ka daudzi jaunie automobiļi nav īsti piemēroti mūsu ceļiem un satiksmes plūsmai, bet gan konstruēti Eiropas autostrādēm. Piemēram, pat ar “Mazda CX-5″ braucot pa vidusmēra Latvijas šoseju tipiskākajos režīmos, ir sajūta, ka pietrūkst jaudas. Jāizmanto automātiskās pārnesumkārbas rokas režīms.”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.