Mobilā versija
-0.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
29. septembris, 2014
Drukāt

“Latvijas labums” iet labumā

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Aizvadītajā sestdienā ar gājienu Rīgas centrā, tirdziņu un dažādām uzmanību piesaistošām aktivitātēm, kā arī savu Latvijā ražoto produktu reklamēšanu gājiena laikā un Vērmanes dārzā Latvijā ražotajiem produktiem uzmanību pievērsa daudzi desmiti akcijas “Latvijas labums” dalībnieki. Kopā ar daudzajiem pārtikas produktu ražotājiem, par kuru sarežģīto situāciju “Latvijas Avīzē” esam jau stāstījuši, gājienā piedalījās arī daudzu citu nozaru uzņēmumi. Piemēram, pazīstamais santehnikas produktu ražotājs SIA “PAA”, velosipēdu ražotājs “Ērenpreiss”, būvmateriālu ražotājs “Sakret” un citi ražotāji. Ļoti pamanāma – ar apģērbiem un sevi un gājiena dalībniekus uzmundrinošiem saucieniem – bija Dramaturgu teātra klātbūtne. “Ļoti pozitīva akcija. Latvijā ir ļoti daudz labu produktu, tomēr, visticamāk, kopš padomju laika saglabājusies domāšana liek tiekties pēc ārzemnieciskā, lai gan pašu ražojumi ir labāki. Būsim tik stipri, cik mūsu produktu ražotāji. Tas ir jautājums par latviešu nācijas pašsaglabāšanos,” tā teātra režisors Hermanis Paukšs vērtēja akcijas svarīgumu. Dramaturgu teātris ir īpašs ar to, ka tajā uzved vien latviešu dramaturgu lugas. “Valsts teātri neiestudē latviešu dramaturgu darbus. Visticamāk, tāpēc ka nepietiek patriotisma un gribēšanas piepūlēties. Lai augtu, vajag ko sarežģītāku, vajag rosināt domāšanu un rosināt uztvert neparasto. Šā iemesla dēļ uzvedam vien latviešu dramaturgu lugas. Kultūra nosaka latvieša identitāti. Akcijā piedalāmies, lai vērstu uzmanību uz to, kas pašiem šķiet valstiski svarīgs, lai sevi rādītu tautai,” piebilst H. Paukšs.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) 25. augustā sāktā ilgtermiņa kampaņa “Latvijas labums”, aicinot cilvēkus pirkt vietējos pakalpojumus un produktus, tā “sildot” valsts tautsaimniecību, ir ievērota. Pētījumu kompānijas “TNS”, kas pati iesaistījusies LTRK iniciatīvā, sadarbībā ar “LNT” veiktā aptauja rāda – lielākā daļa (68%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir pamanījuši kampaņu “Latvijas labums”. “TNS” vērš uzmanību: salīdzinoši biežāk kampaņu ar saukli “Pērc vietējo – 
vairo savu un Latvijas labumu!” ir pamanījuši tieši vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti. Sestdien rīkotajā akcijā galvaspilsētas centrā gājienā kopā ar saviem darbiniekiem bija arī AS “Dobeles dzirnavnieks” valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils, parfimērijas uzņēmuma “Dzintars” īpašnieks Iļja Gerčikovs, kā arī citu uzņēmumu vadošie speciālisti. Pētījums arī rāda – pēdējā laikā iedzīvotāju paradumos attiecībā uz Latvijā ražoto produktu pirkšanu ir vērojamas būtiskas izmaiņas. Proti, gandrīz puse (49%) Latvijas cilvēku ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem pēdējā mēneša laikā Latvijas produktus pirka vairāk nekā agrāk. Savukārt 42% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā pēdējā mēneša laikā nav vairāk pirkuši Latvijā ražotas preces. Vēl desmitā daļa (9%) iedzīvotāju nav norādījuši skaidru atbildi uz šo jautājumu. Aptaujā piedalījās 750 cilvēku vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

“Mēs Latvijas produktus pērkam, esmu ļoti priecīgs par Latviju. Esam skolotāji, tāpēc daudz produktu cenšamies audzēt laukos. Tie mums atrodas Piebalgā. Mācām bērniem, cik svarīgs ir savas valsts patriotisms. Kādu pienesumu vietējiem ražotājiem un valsts tautsaimniecībai dod šī akcija, neesmu gatavs vērtēt,” teica Vērmanes dārzā sastaptais vectētiņš Dzintars, kas saulainajā brīvdienā tur bija ieradies kopā ar mazmeitām Frīdu un Grētu. Stāstot, kā praktiski izpaužas atbalsts Latvijas produktiem, Dzintars teica, ka mazmeitas labprāt ēdot “Rīgas dzirnavnieka” ražotās putras. “Ja būtu jānosauc Latvijas produkts numur viens, tad tā noteikti ir “Ķelmēnu” rupjmaize, kas no citiem līdzīgiem produktiem atšķiras ar savu dabisko garšu un sātīgumu,” tā Dzintars. Viņš piebilst – uz tirgu neesot laika braukt, tāpēc iepērkoties dzīvesvietai tuvajā “Rimi” lielveikalā, kur esot liela Latvijas produktu izvēle.

Savukārt a/s “Smiltenes piens” padomes priekšsēdētāja Gita Mūrniece atzīst – uzņēmuma produktu pārdošana Latvijā tiešām septembrī kāpa un aizstāja eksportu uz Krieviju par 20% – 30%. “Smiltenes piens” Krievijā pirms sankciju noteikšanas pārdeva 60 – 80 tonnas siera mēnesī. “Neesam samazinājuši ražošanu. Vairāk siera pārdodam arī Moldovā un Rumānijā, meklējam citus tirgus. Jā, siera krājumu glabātavās ir vairāk, tomēr rudenī tā nav vislielākā bēda, tā G. Mūrniece.

Akcijas dalībiekus un it īpaši tā iniciatoru LTRK Jāni Endziņu, kura ģimenē pirms dažām dienām piedzima dēls, Vērmanes dārzā sveica arī Ministru prezidente Laimdota Straujuma. Savā uzrunā pasākuma dalībniekiem un skatītājiem valdības vadītāja aicināja ticēt sev un Latvijai, kā arī uzsvēra nepieciešamību šādu pasākumu rīkot regulāri.

“Ik dienu pilnu ar Latvijas labumu,” šādiem vārdiem savu uzrunu noslēdza a/s “Dobeles dzirnavnieks” vadītājs Kristaps Amsils. Viņa vadītais uzņēmums produktus pārdod 40 valstīs, tomēr vissvarīgākā esot Latvija.

Savukārt J. Endziņš uzsvēra – Latvijas pārtikas produktu popularizēšana kļuvusi jau ierasta. Neizmantotas ir iespējas ar reklāmu atbalstīt arī citu nozaru Latvijā ražotos produktus.

Vērmanes dārzā visas dienas garumā notika arī mākslinieku uzstāšanās, pavāri no Latvijas produktiem gatavoja maltītes, bērniem notika atrakcijas.

Pievienot komentāru

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (6)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (10)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+