Laukos
Bizness

“Latvijas Maiznieks” audzē apgrozījumu un gatavojas eksportam uz Skandināviju 16

“Latvijas Mazinieks” valdes loceklis Māris Daude. Foto: LETA

Daudgavpils uzņēmuma AS “Latvijas Maiznieks” apgrozījums pērn bija 26,186 miljoni eiro, kas ir par 4,6% vairāk nekā 2016.gadā, trešdien žurnālistus informēja uzņēmuma valdes loceklis Māris Daude.

Viņš sacīja, ka, vērtējot finanšu rezultātus pie daļēji krītoša tirgus, uzņēmums pērn saglabājis izaugsmi, pateicoties vairāku jaunu produktu izveidei. 2017.gads bija īpaši veiksmīgs diviem jauniem “Latvijas Maiznieka” produktiem. Viens no tiem ir “Grieķu jogurta maize”, kas atbilstoši “Nielsen” datiem atzīts par pērn veiksmīgāko jaunieviesto produktu Latvijā. Savukārt otrs ir “Īstenā rudzu maize”, kas atbilstoši “Nielsen” datiem ir piecu Latvijā pārdotāko rudzu maižu sarakstā.

Vērtējot maizes tirgus tendences, Daude sacīja, ka, par spīti maizes tirgus kritumam pēdējos gados, aizvadītā gada beigās un šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā bija vērojams tirgus pieaugums par 3%. Pēc viņa teiktā, to veicinājis jaunu maižu veidu piedāvājums tirgū, tostarp ar samazinātu cukura daudzumu, bez rauga, ar plaucējumu, kā arī ar dažādām piedevām, piemēram, sēklām, grieķu jogurtu, dārzeņiem, šķiedrvielām u.c.

Daude norādīja, ka salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, šā gada pirmajā ceturksnī par 79% palielinājies pieprasījums gaišajai maizei ar piedevām, kā arī par 12% pieaudzis pieprasījums tumšajai maizei ar piedevām.

Vienlaikus “Latvijas Maiznieka” valdes loceklis atzīmēja, ka Latvijā saglabājies lielākais pieprasījums pēc klasiskās maizes. Tāpat vērojama arī pircēju atvērtība jauniem maižu veidiem, kā arī porcijmaizīšu produkcijai.

Daude informēja, ka “Lavijas Maiznieks” patlaban raugās gan uz Skandināviju, gan uz Rietumeiropu kā uz potenciālajiem eksporta tirgiem porcijmaizīšu un “bake-off” jeb “gatavs cepšanai” segmentos. Viņš skaidroja, ka Skandināvijā novērojams izteikts porcijmaizīšu tirgus. Vienlaikus Skandināvijā apmēram 80% tirgus veido “bake-off” produkcija, kas ir pieprasīta arī Rietumeiropas valstīs.

Ņemot vērā Latvijas pircēju atvērtību porcijmaizīšu produkcijai, kā arī tās popularitāti Skandināvijas tirgū, Daude informēja, ka “Latvijas Maiznieks” radījis jaunu porcijmaizīšu līniju “Maiziņš”, kuras izveidē investēti 5,5 miljoni eiro. Minētās summas apmērs ieguldīts jaunas rūpnīcas piebūvē un jaunās līnijas izveidē. Pēc viņa teiktā, jaunajā līnijā būs kopumā septiņu veidu porcijmaizes, tostarp, rudzu, sēklu, grieķu jogurta u.c. Minētās līnijas produkcijas galvenie mērķa tirgi būs Baltijas un Skandināvijas reģioni.

“Latvijas maiznieks” dibināts 1991.gadā, un tā pamatkapitāls ir 895 629 eiro. Uzņēmums ražo dažādu veidu maizi, kā arī konditorejas izstrādājumus. Zināmākie zīmoli ir maizes sērija “Zeltene”, “Vita!”, “Melnā”, “Īstenā”, “Pavasara” un “Galda”. “Latvijas maiznieka” lielākais īpašnieks ir Igaunijas kompānija “Maral Invest”.

LA.lv