Mobilā versija
+5.2°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
31. jūlijs, 2015
Drukāt

Latvijas pārvadātāji neizpratnē, ka igauņu uzņēmums turpina vākt parakstus “ManaBalss.lv” (5)

Foto-ShutterstockFoto-Shutterstock

Ilustratīvs attēls

Latvijas pasažieru pārvadātāji ir neizpratnē par Igaunijas pārvadātāja “Lux Express” vadības vairāku gadu garumā izteiktiem atkārtotiem pārmetumiem par pasažieru pārvadājumu slikto kvalitāti Latvijā, aģentūru LETA informēja gan uzņēmumā “Nordeka”, gan Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijā (LARPA).

Kā ziņots, februāra vidū “Lux Express” sāka parakstu vākšanas iniciatīvu platformā “ManaBalss.lv”, aicinot Latvijas iedzīvotājus parakstīties par pasažieru pārvadājumu tirgus atvēršanu, un patlaban ir savāktas 804 balsis, liecina platformā pieejamā informācija.
Visvairāk pārvadātājus ir aizskāris uzņēmuma pārstāvja Hannesa Sārpū mudinājums Latvijas pasažieru pārvadātājiem vairāk rūpēties par autoparka uzlabošanu un brauciena komforta līmeņa celšanu, kas esot nevietā.

“Mēs esam izmantojuši “Lux Express” pakalpojumus, dodoties biznesa braucienos uz Tallinu, un varam apstiprināt pakalpojuma augsto kvalitāti maršrutā Rīga-Tallina, taču mums ir bijusi izdevība iepazīties ar pasažieru pārvadājumiem vēl dažos autobusu maršrutos Igaunijā, kur kursē arī citu pasažieru pārvadātāju uzņēmumu autobusi ar stipri viduvēju kvalitāti un pasažieru skaits reisā noteikti nav mērāms desmitos. Tas liecina, ka mūsu kaimiņvalstī situācija iekšzemes pasažieru pārvadājumos nav tik spoža, kā to raksturo Sārpū,” skaidro uzņēmumā “Nordeka”.
Uzņēmumā uzskata, ka, manipulējot ar nepārbaudāmu informāciju, kā arī aicinot Latvijas iedzīvotājus piedalīties balsošanā portālā “ManaBalss.lv”, “Lux Express” vadība cenšas apšaubīt Latvijas pasažieru pārvadātāju reputāciju un noniecināt to darbu, tā noskaņojot sabiedrību un potenciālos pasažierus būt neapmierinātiem ar šobrīd Latvijā pastāvošo starppilsētu sabiedriskā transporta sistēmu.
Tas vedinot uztvert “Lux Express” aktivitātes nevis kā rūpes par Latvijas valsts budžetu, iedzīvotājiem un apkārtējo vidi, bet gan kā privāta uzņēmēja rūpīgi izstrādāta biznesa paplašināšanas plāna sastāvdaļu, norāda “Nordeka”.

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs arī norāda, ka nav jau māksla kompānijām pretendēt uz krējuma nosmelšanu, uzskatot, ka tām uz to ir vislielākās tiesības. “Tad, kad liela daļa vietējo reģionālo pārvadātāju konkursos cīnās par tiesībām par zemāko cenu “rīt putekļus” vietējos pārvadājumos, tad igauņu kolēģi interesē tikai braukt pa asfaltu starp lielajām pilsētām. Bija taču nupat konkurss lotē “Centrs 1″, kur Igauņu pārstāvis – firma SEBE – palika tālu aiz Latvijas pārvadātājiem”, skaidro Kolužs.

Kā ziņots, “Lux Express” sāktajā parakstu vākšanas iniciatīvu platformā “ManaBalss.lv” atkārtoti norādīts uz slēgtās starppilsētu autobusu transporta sistēmas “radīto stagnāciju pārvadājumu nozarē” un to, ka “katru gadu tās uzturēšanā tiek izšķērdēti miljoniem eiro”. Ar šādām iniciatīvām “Lux Express” jau vairākus gadus vērsies pie Latvijas pārvadājumu organizētājiem.

Kā ziņots iepriekš, Autotransporta direkcija (ATD) vairākkārt norādījusi, ka tā tikai tad pārskatīs sabiedriskā transporta sistēmas organizācijas principus, ja tiks rastas iespējas kompensēt papildu zaudējumus sabiedriskā transporta sistēmā, kas radīsies, ja pelnošie maršruti – galvenokārt starp Rīgu un lielajām pilsētām – tiks nodoti brīvai konkurencei. Patlaban pelnošajos maršrutos gūtie ieņēmumi tiek izmantoti zaudējumu segšanai nerentablajos maršrutos.

“Lux Express Group” ir starptautisko reisu operators, kas piedāvā pakalpojumus Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Polijā, Čehijā, Somijā, Vācijā un Krievijā.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Kauns un negods, tāpat kā ar prāmjiem. Kāpēc igauņi var, bet mēs ne?

  2. PIEKRĪTU!!! IGAUŅU ŠOFERI CITA KULTŪRA UN CITA ATMOSFĒRA AUTOBUSOS TĀLAJOS REISOS!!! MUMS KĀ KRIEVIJĀ – LAMAS, APSAUKĀŠANĀS, DUSMAS UN VISS TAS JĀDZIRD ŠEIT LATVIJĀ, KUR UZ PASAULES VIENĪGAJĀ VALSTĪ VARĒTU JUSTIES STARP SAVĒJEM AR LATVIEŠU VALODU, BET N Ē, NAV LEMTS – VĒL JOPROJĀM ESAM PSRS… UN LAIKAM ARĪ BŪSIM!!! PARAKSTU VĀKŠANA VIETĀ UN LAIKĀ!!! MAN NAV LATVIJĀ JĀKLAUSĀS NO SVEŠIEM NELIEŠIEM SAVA VALSTĪ, KA ESMU FAŠISTE!??

  3. Piekrītu”Pasažieris”,tā vaņku padarīšana Latvijas utobusu vadītāju vidū ir pretīga un vlstij apkaunojoša,šķiet ,ka dzīvojam nevis valstī ar savu valodu,bt kādā čuhņā,reizēm ar šoferi jārunā vai zobus sakodušam,bet neko nepadarīsi,ikdienā ar šādu cilvēku nudien nesarunātosJā, igauņiem ir sava valoda un sava kultūra,un laipnība.Ir tāda sajūta,tu esi gaidīts,bet ne apgrūtinājums Tas ,ka man ar viņu jārunā citā valodā .ir saprotami,viņš ir svešā zemē,bet j,ja man pša mājās jābuldurē vai jānoklausās penteri citā valodā no pašmāju darbiniekiem -ir pretīgi.Par to nu pasažieru pārvadājumu kompānijām ir rūpīgi jāpadomā,te tomēr ir Latvija ,un nevienam nav tiesību uzraut degunu,arī Krievijā runā tikai krieviski,tāpēc nav pamata šķendēties un mūs par nacistiem saukāt

  4. LUXEXPRESS ir vislabākie pārvadātāji. Citi nestāv ne blakus.
    Un paldies par jauno Budapeštas reisu!

  5. Igauņu autobusi daudz labāki par mūsējiem, elegantāki šoferi, tīras WC, labākas kā lidmašīnā.Mūsējiem jāpamācās. Braucu reiz uz Tallinu ar LV busu, šoferi lamājās krieviski, amizējās ar vienu sievišķi, kas trinās gar kabīni. Fui. Atpakaļ ar igauņu busu cita lieta. Zolīdi šoferi, runāja igauniski, neviena krievu vārdiņa.

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+