Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto-Shutterstock

Latvijas pārvadātāji neizpratnē, ka igauņu uzņēmums turpina vākt parakstus “ManaBalss.lv” 5

Latvijas pasažieru pārvadātāji ir neizpratnē par Igaunijas pārvadātāja “Lux Express” vadības vairāku gadu garumā izteiktiem atkārtotiem pārmetumiem par pasažieru pārvadājumu slikto kvalitāti Latvijā, aģentūru LETA informēja gan uzņēmumā “Nordeka”, gan Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijā (LARPA).

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Kā ziņots, februāra vidū “Lux Express” sāka parakstu vākšanas iniciatīvu platformā “ManaBalss.lv”, aicinot Latvijas iedzīvotājus parakstīties par pasažieru pārvadājumu tirgus atvēršanu, un patlaban ir savāktas 804 balsis, liecina platformā pieejamā informācija.
Visvairāk pārvadātājus ir aizskāris uzņēmuma pārstāvja Hannesa Sārpū mudinājums Latvijas pasažieru pārvadātājiem vairāk rūpēties par autoparka uzlabošanu un brauciena komforta līmeņa celšanu, kas esot nevietā.

“Mēs esam izmantojuši “Lux Express” pakalpojumus, dodoties biznesa braucienos uz Tallinu, un varam apstiprināt pakalpojuma augsto kvalitāti maršrutā Rīga-Tallina, taču mums ir bijusi izdevība iepazīties ar pasažieru pārvadājumiem vēl dažos autobusu maršrutos Igaunijā, kur kursē arī citu pasažieru pārvadātāju uzņēmumu autobusi ar stipri viduvēju kvalitāti un pasažieru skaits reisā noteikti nav mērāms desmitos. Tas liecina, ka mūsu kaimiņvalstī situācija iekšzemes pasažieru pārvadājumos nav tik spoža, kā to raksturo Sārpū,” skaidro uzņēmumā “Nordeka”.
Uzņēmumā uzskata, ka, manipulējot ar nepārbaudāmu informāciju, kā arī aicinot Latvijas iedzīvotājus piedalīties balsošanā portālā “ManaBalss.lv”, “Lux Express” vadība cenšas apšaubīt Latvijas pasažieru pārvadātāju reputāciju un noniecināt to darbu, tā noskaņojot sabiedrību un potenciālos pasažierus būt neapmierinātiem ar šobrīd Latvijā pastāvošo starppilsētu sabiedriskā transporta sistēmu.
Tas vedinot uztvert “Lux Express” aktivitātes nevis kā rūpes par Latvijas valsts budžetu, iedzīvotājiem un apkārtējo vidi, bet gan kā privāta uzņēmēja rūpīgi izstrādāta biznesa paplašināšanas plāna sastāvdaļu, norāda “Nordeka”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs arī norāda, ka nav jau māksla kompānijām pretendēt uz krējuma nosmelšanu, uzskatot, ka tām uz to ir vislielākās tiesības. “Tad, kad liela daļa vietējo reģionālo pārvadātāju konkursos cīnās par tiesībām par zemāko cenu “rīt putekļus” vietējos pārvadājumos, tad igauņu kolēģi interesē tikai braukt pa asfaltu starp lielajām pilsētām. Bija taču nupat konkurss lotē “Centrs 1″, kur Igauņu pārstāvis – firma SEBE – palika tālu aiz Latvijas pārvadātājiem”, skaidro Kolužs.

Kā ziņots, “Lux Express” sāktajā parakstu vākšanas iniciatīvu platformā “ManaBalss.lv” atkārtoti norādīts uz slēgtās starppilsētu autobusu transporta sistēmas “radīto stagnāciju pārvadājumu nozarē” un to, ka “katru gadu tās uzturēšanā tiek izšķērdēti miljoniem eiro”. Ar šādām iniciatīvām “Lux Express” jau vairākus gadus vērsies pie Latvijas pārvadājumu organizētājiem.

Kā ziņots iepriekš, Autotransporta direkcija (ATD) vairākkārt norādījusi, ka tā tikai tad pārskatīs sabiedriskā transporta sistēmas organizācijas principus, ja tiks rastas iespējas kompensēt papildu zaudējumus sabiedriskā transporta sistēmā, kas radīsies, ja pelnošie maršruti – galvenokārt starp Rīgu un lielajām pilsētām – tiks nodoti brīvai konkurencei. Patlaban pelnošajos maršrutos gūtie ieņēmumi tiek izmantoti zaudējumu segšanai nerentablajos maršrutos.

“Lux Express Group” ir starptautisko reisu operators, kas piedāvā pakalpojumus Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Polijā, Čehijā, Somijā, Vācijā un Krievijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.