Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
28. augusts, 2014
Drukāt

Latvijas piena produktu ražotājiem pavēries milzīgais Ķīnas tirgus

Foto: LETAFoto: LETA

Ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (no kreisās) un Ķīnas vēstnieks Latvijā Jans Guocjans piedalās preses konferencē par panākto progresu piena produktu eksporta sākšanai uz Ķīnu.

Pateicoties atbildīgo ministriju un citu institūciju konsekventam darbam, Latvija kļuvusi par pirmo Baltijas valsti, kuras piena pārstrādātajiem ir dota iespēja eksportēt savu produkciju uz milzīgo Ķīnas tirgu.

Kā informē Ekonomikas ministrijā (EM), jūlijā Ķīnas Galvenā kvalitātes uzraudzības, inspekcijas un karantīnas administrācija pieņēma un savā mājas lapā publicēja Latvijas iesniegto piena sertifikātu. Tagad tirdzniecības sākšanai nepieciešama tikai sertifikātu apmaiņa, kā arī uzņēmumiem jāsaņem Ķīnas atbildīgā dienesta atzīšana, kas notiek pēc uzņēmumu pārbaudes.

Ķīnas atbildīgā iestāde jau ir veikusi pārbaudi AS “Rīga piena kombināts”. Tāpat pārbaudīti vairāki gaļas pārstrādes nozares uzņēmumi – SIA “Viesuļi” lopkautuve Jēkabpilī, SIA “Biomeat” gaļas pārstrādes ražotne Jēkabpilī, SIA “Cēsu miesnieks” lopkautuve, SIA “Mikaitas” aitu ferma Limbažos, SIA “Kurzemes gaļsaimnieks” lopkautuve un gaļas pārstrāde Priekules novadā.

“Latvijas piena produktu sertifikācija Ķīnas tirgū ir vairāku gadu darba rezultāts, kurā būtisks ieguldījums ir gan abu valstu augstākajām amatpersonām un diplomātiskajiem dienestiem, gan nevalstiskajām organizācijām kā Latvijas – Ķīnas Biznesa padomei. Apsveicu ar iegūto vispārējo sertifikāciju piena produktiem un ceru, ka drīzumā šāda sertifikācija tiks iegūta arī Latvijā ražotājiem gaļas produktiem,” preses konferencē uzsvēra Ķīnas Tautas Republikas Ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Latvijā Jans Guocjans.

Kā norāda Latvijas-Ķīnas Biznesa padomes valdes priekšsēdētājs Artis Kampars, no Latvijas valsts puses pašlaik ir radīti visi priekšnoteikumi, lai piena rūpniecības uzņēmumi varētu startēt Ķīnas tirgū. “Tas ir pastāvīgi augošs tirgus – piena produktu kopējais apgrozījums šogad būs ap 34 miljardiem eiro, bet 2017. gadā tas tiek prognozēts jau 70 miljardu eiro apmērā.”

Kampars nenoliedz, ka Ķīnas tirgus ir sarežģīts un tā apguvei nepieciešama ne tikai sagatavošanās, bet arī padziļinātas zināšanas par tirgus īpatnībām. Perspektīvākie produkti Ķīnas tirgum ir piena pulveris un sevišķi augstā temperatūrā pasterizēts (UHT) piens, piebilst Latvijas-Ķīnas Biznesa padomes vadītājs.

Arī ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis akcentē, ka Ķīnas tirgus ir viens no prioritārajiem un perspektīvajiem tirgiem, kuru Latvijas ražotājiem ir vērts aplūkot un kā apguvi EM atbalstīs un arī palīdzēs kontaktu dibināšanā.

“Piena ražotāji ir izrādījuši ļoti aktīvu interesi par šo tirgu, arī citiem pārtikas ražotājiem par to ir interese. Tāpēc aicinu uzņēmējus sekot līdzi informācijai, vērsties pēc konsultācijām LIAA un, izmantojot mūsu atbalstu, strādāt pie jaunu kontaktu dibināšanas,” sacīja ministrs.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) jau šobrīd īsteno pasākumus, lai sekmētu gan dažādu nozaru kopēju eksporta projektu attīstību, gan atsevišķu uzņēmumu ieiešanu jaunos tirgos – šobrīd ārvalstīs darbojas 15 Latvijas ekonomiskās pārstāvniecības, tiek organizēta dažādu Latvijas nacionālo stendu darbība ārvalstu izstādēs, tirdzniecības misijas, ārvalstu kompāniju vizītes, starpvalstu biznesa forumi un eksporta semināri.

EM aicina komersantus vērsties LIAA gan ar jautājumiem par šobrīd pieejamo atbalstu eksporta pārorientēšanai uz citām valstīm, gan ar priekšlikumiem, kādi atbalsta pasākumi vēl būtu nepieciešami. Kontaktinformācija: LIAA Klientu apkalpošanas nodaļa, tālrunis: +371 67039499, e-pasts: liaa@liaa.gov.lv.

Ministrijā norāda, ka perspektīvais Ķīnas tirgus ir ārkārtīgi liels un piedāvā plašas iespējas Latvijas komersantiem – iedzīvotāju skaits Ķīnā 2014. gada jūlijā bija 1,35 miljardi, nodarbināto iedzīvotāju skaits pārsniedz 800 miljonus, turklāt pēdējos 15 gados ievērojami ir palielinājusies Ķīnas iedzīvotāju pirktspēja.

Šobrīd Ķīna ir 13. nozīmīgākais Latvijas ārējās tirdzniecības partneris. Turklāt pēdējo piecu gadu laikā Latvijas preču un pakalpojumu eksports uz Ķīnu ir palielinājies piecas reizes – no 15,8 miljoniem eiro līdz 84,6 miljoniem eiro.

Pērn uz Ķīnu no Latvijas eksportēti lauksaimniecības, pārtikas un zivsaimniecības produkti par kopējo vērtību 8,41 miljons eiro. Galvenais produkts, ko Latvija pastāvīgi eksportē uz Ķīnu, ir mellenes, kā arī citas saldētas ogas. 2013. gadā šī produktu grupa veidoja 84% jeb septiņus miljonus eiro no visu lauksaimniecības, pārtikas un zivsaimniecības produktu eksporta vērtības.

Pievienot komentāru

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+