Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: LETA

Latvijas Radio: Kritiskā stāvoklī esošajai šosejai pie “Sēnītes” vajag 40 miljonus 0

Vidzemes šoseja posmā no Garkalnes līdz “Sēnītei” jau gadiem ir viens no kritiskākajā stāvoklī esošajiem valsts galveno autoceļu posmiem un, lai to salabotu, nepieciešami aptuveni 40 miljoni eiro, šodien ziņo Latvijas Radio.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
Krituši visi antirekordi – savākts 600 000 narkomānu izlietoto šļirču. Atrasta arī traģiskā “narkozombiju” viela 8
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis 183
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Cerības uz brūkošās šosejas savešanu kārtībā viesa pirms diviem gadiem rekonstruētais šosejas posms no Berģiem līdz Garkalnei. Taču tālākiem darbiem Eiropas naudas nepietika. Lai saremontētu visu ceļu līdz “Sēnītei”, vajag vēl apmēram 40 miljonus eiro.

Par spīti bēdīgajam ceļa segumam, daudz mašīnu tur traucas krietni virs atļautajiem 90 kilometriem stundā un šoferi, jautāti par ceļa stāvokli, lielākoties sāk smieties, norādot, ka šoseja ir briesmīga, braukšana – bīstama, un nav skaidrs, par ko tiek maksāta eirovinjete.

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī Ziņu dienesta korespondentes Māras Rozenbergas sastaptais ceļotājs no Izraēlas Meni, kurš brauc šurp vairākas reizes katru vasaru, uzsver – šoseja ir daudz sliktākā stāvoklī nekā Lietuvas ceļi, un to viņš vienmēr uzsver, rakstot par Latviju ceļojumu portālam.

Auto eksperts Oskars Irbītis no Valsts tiesu ekspertīžu centra norāda, ka Vidzemes šoseja jeb autoceļš A2 labi raksturo vispārējo Latvijas ceļu stāvokli – blakus ir gan jauni un labi saremontēti, gan ļoti slikti ceļa posmi, un to ļoti labi atklājot arī negadījumu statistika: “Kad tika saremontēts ceļa posms līdz Garkalnei, negadījumu skaits tur samazinājās. Bet tajos posmos, kur cilvēki ir spiesti strauji mainīt kustības virzienu un ātrumu – piemēram, kādam auto ir labākā stāvoklī, un viņš var pietiekoši ātri pa tādu segumu pabraukt, bet cits brauc daudz lēnāk – tiklīdz veidojas šādas ātrumu atšķirības, tas ir viens no apstākļiem, kas veicina negadījumu rašanos.”

Uzņēmumā “Latvijas valsts ceļi” stāsta, ka šogad plāno pabeigt Vidzemes šosejas posma Garkalne – Inčukalns pārbūves projektēšanu. Apmēram 11 kilometru garā posma un divu pārvadu rekonstruēšanas izmaksas būtu iespaidīgas – ap 40 miljoniem eiro jeb teju ceturtā daļa no visa “Latvijas valsts ceļiem” šogad piešķirtā valsts budžeta ceļu remontam un uzturēšanai. Eiropas fondu naudas šim ceļa posmam vairs nebūs. Tāpēc prāvā summa būs jāmeklē valsts budžetā, tādēļ remonts varētu nenotikt ne šajā, ne nākamajā gadā.

Ja uz tā saucamā “Sēnītes” posma remontu šogad nevar cerēt, tad citam tikpat dramatiskam Vidzemes šosejas posmam pie Bērzkroga gan drīzumā varētu pienākt labāki laiki. Tur ceļa rekonstrukcija apmēram deviņu kilometru garumā varētu sākties šajā rudenī. Tā provizoriskās izmaksas ir 9,5 miljoni eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.