Ekonomika
Bizness

Latvijas un Baltkrievijas dzelzceļi ciešāk sadarbosies jaunu kravu veidu piesaistē0

Foto: F64

Latvijas un Baltkrievijas dzelzceļu uzņēmumi vienojušies par ciešākas sadarbības veicināšanu, lai piesaistītu jaunus kravu veidus, kā arī izstrādātu jaunus loģistikas piedāvājumus esošajiem un potenciālajiem klientiem.

Šāda vienošanās panākta, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētājam Mārim Kleinbergam 6.novembrī tiekoties ar Baltkrievijas dzelzceļa vadītāju Vladimiru Morozovu.

Dzelzceļa uzņēmumu vadītāju tikšanās laikā pārrunāti līdzšinējie rezultāti kravu pārvadājumu jomā un iespējamie risinājumu pārvadājumu apjoma palielināšanai.

Puses vienojās ciešāk sadarboties arī mārketinga jomā, lai piesaistītu jaunas kravas, diversificētu kravu bāzi, kā arī izstrādātu jaunus loģistikas piedāvājumus un konkurētspējīgu tarifu politiku.

Šī gada deviņos mēnešos satiksmē starp Baltkrieviju un Latviju kopumā pārvadāti 18,4 miljoni tonnu kravu, kas ir 83,2% apmērā no pērn šajā periodā pārvadāto kravu apjoma. Lai gan ir vērojams pārvadāto naftas produktu apjoma samazinājums (deviņos mēnešos pārvadāti 2,6 miljoni tonnu), būtisks pieaugums ir bijis kokmateriālu kravu pārvadājumos – tas deviņu mēnešu periodā ir par 34,6% lielāks nekā 2018.gada deviņos mēnešos.

Savukārt ar konteinervilcienu “ZUBR” šī gada deviņos mēnešos ir pārvadāti 4,9 tūkstoši konteineru, kas ir sasnieguši 88,5% apmēru, salīdzinājumā ar šo periodu 2018.gadā.

Tranzītpārvadājumos caur Baltkrieviju uz Latviju un atpakaļ ir pārvadāti 13 miljoni tonnu. Tranzītā pārsvarā tiek vestas akmeņogles, naftas produkti, graudi un melnais metāls.

Tikmēr ar ekspresvilcienu Minska-Rīga šogad Baltkrievija uz Rīgu nosūtījusi 6928 vagonus, savukārt no Rīgas uz Minsku vesti 19 365 vagoni.

Tikšanās laikā pārrunāti arīdzan pasažieru pārvadājumu rezultāti šajā gadā, un līdzšinējā tendence liecina par pasažieru skaita palielināšanos. Proti, šī gada deviņos mēnešos satiksmē starp Minsku un Rīgu kopumā ir pārvadāti 15,5 tūkstoši pasažieru, kas ir par 15,3% vairāk nekā pērn šajā laika periodā.

Abu dzelzceļa uzņēmumu vadība vienojās, ka ir nepieciešams strādāt pie pasažieru skaita palielināšanas, tostarp padarot pārvadājumus ar vilcienu konkurētspējīgākus un pasažieriem ērtākus. Tā būtu gan ciešāka sadarbība ar tūrisma kompānijām, gan arī kombinēto transporta biļešu piedāvājuma izstrāde, lai tūristi varētu savlaicīgi saplānot ceļojumu ar dažādiem transporta veidiem un iegādāties nepieciešamos ceļojuma dokumentus.

Tāpat plānots meklēt risinājumus, lai pasažieriem brauciens ar vilcienu starp abām galvaspilsētām būtu ātrāks.

Ņemot vērā, ka 2021.gada pavasarī Rīgā un Minskā norisināsies Pasaules hokeja čempionāts vīriešiem, LDz un Baltkrievijas dzelzceļš sadarbosies, lai nodrošinātu līdzjutējiem ērtu satiksmi starp abu valstu galvaspilsētām.

Šim nolūkam plānots izstrādāt speciālu vilcienu kursēšanas grafiku. Darbs pie šī jautājuma turpināsies, sagatavojot vilcienu kustības grafiku 2020./2021.gadam.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp desmit vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LA.lv