Foto LETA

Latviju redz kā loģistikas mezglu Ķīnas savienojumos ar Ziemeļeiropu 0

Rīgā pagājušajā nedēļā aizvadīta VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) un “LDz Loģistika” sadarbībā ar kompāniju “DHL Global Forwarding” rīkota konference “Latvija – tikšanās punkts, kas savieno Skandināviju un Ķīnu”, kur eksperti sprieda par iespējām un risinājumiem Ķīnas un Ziemeļeiropas tranzīta savienojumu izstrādei.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Konferencē secināts, ka Latvijai ar tās unikālo ģeogrāfisko novietojumu, attīstītajām ostām un dzelzceļa infrastruktūru jākļūst par loģistikas mezglu Ķīnas preču nogādei uz Ziemeļeiropu. Par Latvijas izredzēm jau pārskatāmā nākotnē kļūt par būtisku tranzīta mezglu starp Skandināviju un Ķīnu runā ne vien Latvijas amatpersonas, bet arī Ķīnas uzņēmumu pārstāvji.

Piemēram, vienas no pasaulē ievērojamākajām loģistikas kompānijām “DHL Global Forwarding” vadītājs Stīvs Huans, pieminot izaicinājumus ekonomikā, ar ko Ķīnai piedzīvotās straujās ekonomiskās izaugsmes dēļ jāsaskaras, atzina, ka valstij ir liela interese attīstīt ekonomiskās saites un veidot Ķīnas preču noietu ārpus valsts robežām. Tieši Latvija varētu būt tā valsts, kas nodrošinātu savienojumu ar Eiropas ziemeļdaļu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas izredzes šajā jomā palielina tās pēdējo gadu aktivitātes, stiprinot savas pozīcijas starptautiskajos tranzīta koridoros, kā arī izstrādājot maršrutus kravu nogādei no Ķīnas uz Latviju, uzsver satiksmes ministrs Uldis Augulis.

“Esam pārliecināti, ka šiem savienojumiem ir liels potenciāls,” konferencē pauda ministrs, piebilstot, ka savienojumi ir efektīvi, jo tie ļauj precēm no ostām nonākt jebkurā vietā Skandināvijā 48 stundu laikā. Nākamais uzdevums ir nodrošināt sabalansētu kravu plūsmu abos virzienos, lai jaunie maršruti būtu ne vien ātri, bet arī efektīvi izmaksu ziņā.

LDz prezidents Edvīns Bērziņš konferencē atskatījās uz jau paveikto – noslēgtajiem līgumiem ar starptautiskiem uzņēmumiem, tostarp DHL, un plaša maršrutu tīkla izstrādi sadarbībā ar partneriem dažādos reģionos. Nākamais uzdevums pozīciju nostiprināšanā ir multimodālo pārvadājumu attīstīšana, šajā procesā iesaistot visu iespējamo transporta veidu pakalpojumu sniedzējus.