Ļauj “Latvijas Dzelzceļam” nemaksāt dividendes par 2013.gadu 0

Valdība šodien akceptēja rīkojama projektu, kas ļauj VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) nemaksāt dividendes valsts budžetā par 2013.gadu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
FOTO. Mākslīgais intelekts nosauc 10 pasaules pievilcīgākos vīriešus. Starp tiem – pretrunīgi vērtēts Latvijas politiķis
“Zeme tad trīcēs zem šo karu izvērsēju kājām!” Gaišreģis paredz Ukrainas kara uzvaras gadu
Kokteilis
“Citreiz pirms koncerta nepieciešams atgādināt ētiku un pieklājības etiķeti” – Madara Raabe vīlusies par koncertā Siguldā pieredzēto
Lasīt citas ziņas

Kā ziņots, valdība jau 26.maijā bija plānojusi skatīt rīkojama projektu, lai ļautu VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) nemaksāt dividendes valsts budžetā par 2013.gadu, tomēr valdība šo jautājumu atlika, lai Satiksmes ministrija un Finanšu ministrija kopīgi izanalizētu dzelzceļa uzņēmuma finanšu rādītājus.

Satiksmes ministrija piedāvā neprasīt LDz iemaksas budžetā, lai uzņēmums varētu sekmīgi turpināt saimniecisko darbību un piesaistīt nepieciešamo finansējumu Eiropas Savienības (ES) projektu realizēšanai.

CITI ŠOBRĪD LASA

LDz 2013.gada pārskata perioda peļņa pēc nodokļiem ir 79,8 miljoni eiro, turklāt 43,7 miljoni latu (62,18 miljoni eiro) ir no pamatlīdzekļu pārvērtēšanas, bet 12,4 miljoni latu (17,64 miljoni eiro) ir peļņa no saimnieciskās darbības par 2013.gadu.

LDz aizņēmumi no kredītiestādēm bija 85,8 miljoni lati (122 miljoni eiro). Attiecīgi saistību īpatsvars bilancē uz pagājušā gada 31.decembi bija 58,8% un saistību attiecība pret pašu kapitālu 2013.gadā ir 1,58 (par optimālu tiek uzskatīts līdz 1). Pārāk augsts saistību īpatsvars liecinot par paaugstinātu maksātspējas risku, ko bankas ņem vērā, novērtējot kredītņēmēju. Pašu kapitāla attiecība pret aktīviem uz 31.decembri ir 37,3%, kas liecina, ka papildu kredīta finansējuma piesaistīšana no bankām var būt apgrūtināta un var būt aktuāls jautājums par LDz pamatkapitāla palielināšanu, lai nodrošinātu nepieciešamo kredītlīdzekļu piesaisti, skaidro Satiksmes ministrijā.

2014.-2015.gadā ilgtermiņa projektiem un projektiem ar ES un valsts līdzfinansējumu papildus jau saņemtajiem kredītiem nepieciešami vēl kredītlīdzekļi 72,6 miljonu eiro apmērā. 2014.gadā kopā kapitālieguldījumos plānots ieguldīt 205 miljonus eiro, realizējot arī projektus ar ES līdzfinansējumu 161,5 miljoni eiro, pārējie projekti – 43,5 miljoni eiro.

Ņemot vērā, ka LDz tika pārdalīti neveiksmīgā jauno vilcienu iepirkuma līdzekļi, papildus plānotajām investīcijām LDz ir jārealizē attiecīgi seši jauni projekti, kuros LDz līdzfinansējums ir 29,7 miljoni eiro. Tā kā LDz šādi ieguldījumi nebija plānoti, ir nepieciešams piesaistīt kredīta līdzekļus. Kopā jaunajiem projektiem plānots 159,1 miljons eiro.

Satiksmes ministrijā skaidro, ka, realizējot investīciju projektus ar ES līdzfinansējumu, LDz uzņemas saistības par šo projektu realizāciju. Ja projekta realizācijas gaitā neparedzētu apstākļu dēļ vai iepirkuma procedūras rezultātā projekts tiek sadārdzināts, šis finansējums jāsedz no LDz līdzekļiem bez iespējām samazināt projektu fiziskos apjomus.

Reklāma
Reklāma

Ministru kabineta noteikumi paredz, ka valsts uzņēmumiem jāmaksā 90% peļņas daļa par valsts kapitāla izmantošanu.

Koncerns “Latvijas Dzelzceļš” sastāv no valdošā uzņēmuma VAS “Latvijas Dzelzceļš” un piecām meitassabiedrībām – SIA “LDz Cargo”, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz ritošā sastāva serviss”, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA “LDz apsardze” un AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.