Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
6. septembris, 2016
Drukāt

Launags skolēnam – idejas nedēļas ēdienkartei

1. Režīms ir svarīgs!

1no6
Foto  - FotoliaFoto - Fotolia

Daudz vecāku novēro, ka skolas pusdienas parasti tiek apēstas līdz pulksten 12:00, bet pēc stundām skolēni mēdz apmeklēt pulciņus un treniņus – bērns faktiski paliek neēdis pusi dienas. “Lai uzņemtu nepieciešamo enerģiju, skolēnam ir jāēd regulāri, četras, piecas reizes dienā. Ir vēlams bērnu jau skolas gados pieradināt pie pareiza uztura režīma, ēdot noteiktos laikos. Skolas vecuma bērni ir ļoti aktīvi un kustīgi, tāpēc, lai starp ēdienreizēm nerastos nogurums, ir svarīgi ēst arī launagu,” – stāsta uztura speciāliste Justīne Apine.

Nacionālais mazumtirgotājs ELVI piedāvā piecas veselīgas skolēnu launaga groziņu idejas. Protams, katrs no attēla redzamajiem produktiem nav jāapēd pilnībā: to, cik daudz iepakot līdzi, vecāki paši var noteikt, ņemot vērā sava bērna ēšanas paradumus un vecumu. Šādam mērķim noder plastmasas pusdienu kastītes un pudeles, kuras var izmantot ne tikai ūdenim, bet arī jogurta dzērieniem. Launaga komplektēšanā svarīgi piedalītiem arī pašam bērnam. “Lai veidotu veselīgus ēšanas paradumus, kas saglabāsies arī pieaugušā vecumā, ir būtiski bērnu izglītot, iesaistot viņu maltītes plānošanā, pārtikas iepirkšanā un ēdiena pagatavošanā,” – atzīst J. Apine.

  1. Režīms ir svarīgs!
  2. Pirmdiena: dzeramais jogurts, ābols, siera nūjiņas, burkāni, valrieksti, ūdens
  3. Otrdiena: Piena spēks, banāns, vārītā ola, paprika, riekstu – sēklu maisījums, ūdens
  4. Trešdiena: Piena smūtijs, vīnogas, siers šķēlēs, gurķis, lāču maize, ūdens
  5. Ceturtdiena: 100% dabīgā sula, bumbieris, mājas siers, tomātiņi, rudzu cepumi, ūdens
  6. Piektdiena: Augļu smūtijs, grieķu jogurts, nektarīni, banānu čipsi, ūdens

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+