LDz elektrifikācijas projektu īstenos bez valsts ieguldījuma 1

Īstenojot Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas pirmo posmu, rasts risinājums, kuram nav papildus Eiropas Savienības fondu līdzekļiem nav nepieciešams valsts ieguldījums, līdz ar to uz valsts budžetu negatīva ietekme netiks radīta. Par to pagājušajā nedēļā diskutēts arī koalīcijas partiju darba grupā struktūrfondu jautājumos.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Analizējot iespējamos papildu piesaistāmā finansējuma avotus, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir sācis sarunas ar Eiropas Investīciju banku (EIB) par projekta finansēšanu, turklāt vienlaikus rasts risinājums, kā projekta izmaksas samazināt no 519 miljoniem eiro līdz 441 miljonam eiro. No Eiropas Savienības līdzekļiem plānots piesaistīt 347 miljonus eiro, savukārt pārējos izdevumus LDz segs no saviem līdzekļiem vai aizņēmuma veidā.

Vienojoties ar EIB par finansējuma piešķiršanu elektrifikācijas projekta īstenošanai, plānots panākt vienošanos par tādu aizdevuma atmaksas grafiku, kas neradīs negatīvu ietekmi uz uzņēmuma saimnieciskās darbības rādītājiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Satiksmes ministrija tuvākajā laikā plāno sagatavot un izskatīšanai Ministru kabinetā iesniegt ziņojumu par projekta finansējuma modeli un īstenošanu.

Projekta “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija” pirmajā posmā paredzēts elektrificēt Rēzekne-Krustpils, Daugavpils-Krustpils un Krustpils-Rīga posmus, tādējādi līdz 2023.gadam nodrošinot viena pilna tranzīta koridora funkcionalitāti ar elektrovilci.

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija kā nozīmīgs transporta nozares attīstības projekts ir iekļauta Nacionālajā attīstības plānā 2014. līdz 2020.gadam un Transporta attīstības pamatnostādnēs šim pašam periodam. Tās pirmajā posmā paredzēts elektrificēt dzelzceļa tīklu no Daugavpils un Rēzeknes iecirkņiem Rīgas virzienā, veicot elektrifikāciju ar 25 kilovoltu (kV) maiņstrāvas tehnoloģiju, tajā skaitā rekonstruējot esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu un aizstājot 3,3 kV sistēmu ar 25 kV sistēmu.

Projekta pirmais posms tiks īstenots specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti” ietvaros.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.