Publicitātes foto

LDz: Kravu apjoms 100,1% līmenī pret iepriekšējo gadu 0

Šā gada septiņos mēnešos pa VAS “Latvijas dzelzceļš” infrastruktūru pārvadāto kravu apjoms ir saglabājies iepriekšējā gada līmenī – kopumā pārvadāti 27,2 miljoni tonnu kravu, kas ir 100,1% attiecībā pret 2016.gada janvāri-jūliju.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Lasīt citas ziņas

Dažās kravu grupās vērojams kritums, kas saistīts ar sezonalitāti, savukārt citās izaugsme, kas līdzsvaro kopējos pārvadāto kravu apjoma rādītājus. Ņemot vērā tranzīta un loģistikas nozares sezonalitāti, jūlijā vērojams neliels kravu apjoma samazinājums, taču gada griezumā tas izlīdzinās, un kopējais kravu apjoms ir līdzvērtīgs pagājušā gada līmenim. Tostarp nedaudz pieaudzis iekšzemes pārvadājumu apjoms (0,7 miljoni tonnu jeb par 3,5% vairāk nekā pērn šajā periodā) un vairāk nekā divkārt pieaudzis sauszemes tranzīts (1,97 miljoni tonnu jeb par 118,4% vairāk nekā pērn).

Septiņu mēnešu griezumā vislielākais samazinājums vērojams eksporta jeb no ostām transportēto kravu apjomā, kas tiek izvestas no Latvijas (1 miljons tonnu jeb 65% attiecībā pret pagājušā gada septiņiem mēnešiem), – vienlaikus tieši jūlijā šajā segmentā vērojams 4,5% pieaugums. Savukārt importa pārvadājumi ir 97,8% līmenī pret pagājušo gadu (23,6 miljoni tonnu), turklāt lielākā daļa no tiem tiek vesti caur ostām uz tālākiem galamērķiem – un šis apjoms septiņos mēnešos pieaudzis par 0,4%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vērtējot pa kravu grupām, pieaugums gan septiņu mēnešu, gan jūlija griezumā vērojams akmeņogļu jomā (par 43,7% periodā no janvāra līdz jūlijam un par 33% – jūlijā). Tāpat šogad vairāk vests melno metālu (6,2% pieaugums) un rūdu (18,4% pieaugums), bet jūlijā pieaugums vērojams graudu pārvadājumos – to apjoms septiņas reizes pārsniedz pagājušā gada jūlija rādītājus. Savukārt samazinājums vērojams naftas produktu segmentā (par 22% septiņu mēnešu griezumā), minerālmēslu un ķīmisko kravu pārvadājumos (par 12% abās kategorijās).

Lielākajai daļai kravu izcelsmes valsts ir Krievija – šīs valsts kravu īpatsvars pirmajā pusgadā bija 78,5% no visām pa dzelzceļu transportētajām kravām jeb par 1,4% vairāk nekā pērn pirmajos sešos mēnešos. Otrs lielākais partneris ir Baltkrievija, kuras kravas sastāva ap 15% pārvadāto kravu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.