rievijas prezidents Vladimirs Putins un Krievijas maģistrālo naftas vadu uzņēmuma “Transneft” vadītājs Nikolajs Tokarevs
rievijas prezidents Vladimirs Putins un Krievijas maģistrālo naftas vadu uzņēmuma “Transneft” vadītājs Nikolajs Tokarevs
TASS

LDz aplēsis zaudējumus pēc “Transneft” nodoma neizmantot Baltijas valstu ostas 6

AS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) gatavojas Krievijas plāniem līdz 2018.gadam pārtraukt naftas produktu eksportu caur Baltijas valstu ostām, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta panorāma” teica kompānijas valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka par šādiem Krievijas plāniem ir zināms jau krietnu laiku, tādēļ LDz aktīvi strādā pie tā, lai aizstātu šīs kravas.

Bērziņš atzīmēja, ka Krievijas plāni pārtraukt pārtraukt naftas produktu eksportu caur Baltijas valstu ostām nav saistīti ar politiku, bet gan to, ka Krievija pēdējos gados ir investējusi savās ostās un šīs investīcijas ir jāatpelna. Pēc Bērziņa aplēsēm, LDz varētu zaudēt līdz 10 miljoniem tonnu kravu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat Bērziņš norādīja, ka pēdējos divus mēnešus LDz pārvadāto kravu apjoms ir stabils, lai arī, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, kritums ir par aptuveni 20%. “Kravu plūsma ir stabila un nav jākrīt panikā,” teica LDz vadītājs.

Jau vēstīts, ka Krievija līdz 2018.gadam pārtrauks naftas produktu eksportu caur Baltijas valstu ostām. To pirmdien, tiekoties ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu, sacīja Krievijas maģistrālo naftas vadu uzņēmuma “Transneft” vadītājs Nikolajs Tokarevs.

“Ja pērn tur [Baltijas valstīs] tika pārkrauti aptuveni deviņi miljoni tonnu naftas produktu, tad šajā gadā – pieci miljoni tonnu. Līdz 2018.gadam, tuvāko gadu laikā, mēs kravu plūsmu uz Baltijas valstu rajonu samazināsim līdz nullei. Krausim savās ostās, jo ir jaudu pārpalikums,” sacīja Tokarevs.

“Atbilstoši no valdības saņemtajiem norādījumiem mēs pārorientējam kravu plūsmu no Baltijas valstu ostām – Ventspils un Rīgas – uz mūsu Baltijas jūras ostām – tās ir Ustjluga un Primorska, kā arī uz Novorosijsku,” viņš paskaidroja.