Mobilā versija
+14.5°C
Milija, Maiga
Svētdiena, 25. jūnijs, 2017
6. jūnijs, 2017
Drukāt

LDz pirmajā ceturksnī augsti finanšu rezultāti konteinerpārvadājumu un ritošā sastāva nodrošināšanas jomā (1)

Foto - Karīna MiezājaFoto - Karīna Miezāja

Šī gada pirmajā ceturksnī VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir uzlabojis darbības rādītājus, palielinot gan peļņu, gan apgrozījumu, gan arī pārvadāto kravu apjomu. Stabila bija arī LDz meitaskompāniju darbība kravu pārvadājumu un ritošā sastāva nodrošināšanas jomā – arī tām gada pirmajos trīs mēnešos palielinājusies peļņa un apgrozījums.

LDz apgrozījums šī gada pirmajos trīs mēnešos bija 53,99 miljoni eiro, kas ir par 4,5% vairāk nekā 2016.gada pirmajā ceturksnī un saistīts gan ar pārvadāto kravu apjoma, gan pasažieru skaita pieaugumu, bet peļņa palielinājās līdz 10,13 miljoniem eiro (par 96% salīdzinājumā ar 2016.gada pirmo ceturksni). Pārvadāto kravu apjoms sasniedza 14,06 miljonus tonnu, kas ir par 8,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt 6,4% pieaugums vērojams pārvadāto pasažieru sektorā, gada pirmajos trīs mēnešos sasniedzot 3,9 miljonus cilvēku.

LDz viceprezidents Aivars Strakšas: “2016.gadā ieguldītais darbs kravu piesaistes un izmaksu optimizācijas jomā atspoguļojas pirmā ceturkšņa rezultātos. Tie atspoguļo gan kravu apjoma stabilizāciju, gan finanšu rādītāju uzlabojumus jomās, kur veikta izmaksu samazināšana. Tā rezultātā, neraugoties uz sarežģīto situāciju transporta un loģistikas nozarē, pavasarī esam spējuši par 5% paaugstināt darba samaksu koncerna darbiniekiem.”

“LDz Loģistika” pieaudzis apgrozījums, peļņa un kravu apjoms
Viens no stratēģiskās attīstības virzieniem, kas nozīmīgs LDz koncernam un Latvijas transporta un loģistikas nozares nākotnei, ir LDz meitaskompānijas “LDz Loģistika” darbība jauno maršrutu izveidē un konteinerpārvadājumu attīstīšanā. Par pirmajiem pozitīvajiem rezultātiem liecina tas, ka šī gada pirmajā ceturksnī uzņēmums sasniedzis 7,76 miljonu eiro apgrozījumu, kas vairāk nekā trīs reizes pārsniedz apgrozījumu 2016.gada pirmajā ceturksnī. Savukārt uzņēmuma peļņa gada pirmajā ceturksnī bija 86 930 eiro, par 80 801 eiro pārsniedzot pērn šajā laika periodā sasniegto rezultātu.

Pirmajā ceturksnī uzņēmums kopumā pārvadājis 3302 konteinerus, kas ir par 29% vairāk nekā pagājušā gada pirmajos trīs mēnešos.

Uzņēmums turpina strādāt gan pie esošo konteinervilcienu attīstības un noslodzes palielināšanas, gan pie jaunu starptautisko pārvadājumu maršrutu attīstības, tostarp pārvadājumu organizēšanas no Ķīnas un perspektīvā – no Indijas un Irānas. Tai skaitā šā gada maijā uzņēmums kopā ar partneriem noorganizējis divus konteinervilcienu sastāvus no Rīgas uz Kašgaru Ķīnā.

“LDz Cargo” nodrošina stabilu kravu plūsmu un pasažieru skaita pieaugumu
Par kravu un starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem atbildīgās LDz meitaskompānijas “LDz Cargo” neto apgrozījums gada pirmajā ceturksnī bija 69,3 miljoni eiro, no kuriem 64,4 miljoni eiro bija no kravu pārvadājumiem, 1,5 miljoni eiro no starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem un 3,3 miljoni eiro – no citiem pakalpojumiem.

Kopumā kravu pārvadājumi pirmajā ceturksnī bijuši 14 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 8,1% vairāk nekā 2016.gada pirmajā ceturksnī. Lielākais īpatsvars kravu pārvadājumos bija no importa pārvadājumiem – 12,5 miljoni tonnu, kas ir par 7,8% vairāk nekā pērn šajā laika periodā. Savukārt eksporta pārvadājumu apjoms samazinājies par 35,8% un bija 384 tūkstoši tonnu. Vislielākais īpatsvars pārvadājumos bija naftas un naftas produktu, kā arī akmeņogļu kravām – 75,1% no kopējiem kravu pārvadājumiem. Pirmajā ceturksnī bija akmeņogļu pārvadājumu apjoma pieaugums – par 2,3 miljoniem tonnu jeb par 61,8%.

Tiesa, šajā periodā “LDz Cargo” peļņa bija 2,6 miljoni eiro, kas ir par 5,7 miljoniem eiro mazāk nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī.

“LDz Cargo” nodrošina starptautiskos pasažieru pārvadājums maršrutos Rīga-Maskava, Rīga-Sanktpēterburga, kā arī nodrošina Baltkrievijas dzelzceļa vilciena kursēšanu maršrutā Rīga – Minska. Pirmajā ceturksnī šajos maršrutos ir pārvadāti kopumā 30 miljoni pasažieru, kas ir par 4,2 miljoniem jeb 16,4% vairāk nekā 2016.gada pirmajā ceturksnī.

Uzņēmuma mērķi turpmāk ir nostiprināt esošās pozīcijas beramkravu un lejamkravu pārvadājumos, kā arī koncentrēties uz jaunu kravu piesaisti no jauniem tirgiem, tostarp Ķīnas un citām Āzijas valstīm.

“LDz ritošā sastāva servisam” pieaug apgrozījums

LDz meitaskompānijas “LDz ritošā sastāva serviss”, kas nodarbojas ar ritošā sastāva tehnisko apkopju un remonta veikšanu, apgrozījums pirmajos trīs mēnešos bija 18,5 miljoni eiro, kas ir par 604 tūkstošiem eiro jeb 3,3% vairāk nekā 2016.gada pirmajā ceturksnī. Savukārt uzņēmuma peļņa pirmajā ceturksnī bija 1,2 miljoni eiro, kas ir par 461 tūkstoti eiro vairāk nekā pērn šajā laika periodā. Apgrozījums pieaudzis, palielinoties vagonu un lokomotīvju remontdarbu īpatsvaram, bet apgrozījuma un peļņas rādītāju starpību ietekmējis uzņēmuma realizētās dīzeļdegvielas apjoms un tā iegādes cena.

Pārskata perioda vagonu depo remonts veikts par 30,1% vairāk nekā 2016.gada attiecīgajā periodā, bet vagonu kapitālais remonts – par 58% mazāk nekā pērn. Savukārt par 12,2% pieaudzis veikto lokomotīvju remontu apjoms.

„LDz Infrastruktūra” gatavojas aktīvajai remontdarbu sezonai
Par sliežu būvi un to kapitālo remontu atbildīgais uzņēmums SIA „LDz infrastruktūra” tradicionāli pirmajā ceturksnī gatavojusies aktīvajai remontdarbu sezonai, kas sākas vēlā pavasarī, tādēļ pirmajā ceturksnī uzņēmums strādājis ar 282,9 tūkstošu eiro zaudējumiem. Ņemot vērā kopējo pasūtījumu apjoma samazināšanos, uzņēmuma apgrozījums bija 22,9 tūkstoši eiro, kas ir par 25,9 tūkstošiem eiro mazāk nekā 2016.gada pirmajā ceturksnī.

“LDz Apsardze” izstrādā jaunus apsardzes pakalpojumus darbības diversifikācijai
Lielu pieredzi apsardzes biznesā uzkrājusī LDz meitaskompānija “LDz Apsardze” pirmajā ceturksnī strādājusi ar 1,5 miljonu eiro neto apgrozījumu, kas ir par 241 tūkstoti eiro jeb 14,1% mazāk nekā pērn šajā laika periodā, tā rezultātā uzņēmumam bijuši 30 tūkstošu eiro zaudējumi. Ienākumu samazinājums galvenokārt skaidrojams ar apsargājamo dzelzceļa kravu apgrozījuma kritumu šajā laika posmā, ko ietekmē kravu pārvadājumu struktūras izmaiņas. Tomēr pirmajā ceturksnī turpinājusies iepriekšējo gadu tendence – tehniskās apsardzes pakalpojumu apjoma palielināšanās.

Kompānijas darbības pamatā gada pirmajos trīs mēnešos bija plaša spektra apsardzes un ugunsdrošības pakalpojumu sniegšana LDz koncerna un Latvijas uzņēmumiem, kā arī privātpersonām. Turpmāk uzņēmums paredz orientēties uz liela apjoma pasūtījumiem, kā arī pievērsīs uzmanību jaunu pakalpojumu veidu izstrādei.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze Atbildēt

    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI
    la-vīzes CENZORI IR KRIMINĀLRECIDĪVI NOZIEDZNIEKI

Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+