Mobilā versija
+2.5°C
Lūcija, Veldze
Trešdiena, 13. decembris, 2017
19. septembris, 2017
Drukāt

LDz prezidents ar Ķīnas dzelzceļa viceprezidentu pārrunā sadarbību kravu pārvadājumu maršrutu attīstībā

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Šodien Ķīnas galvaspilsētā Pekinā VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš tikās ar Ķīnas dzelzceļa uzņēmuma “China Railway Corporation” viceprezidentu Liu Ženfangu, lai pārrunātu turpmāko sadarbību kravu pārvadājumu maršrutu attīstībā starp abām valstīm.

Tikšanās laikā, kas tika rīkota sadarbībā ar Satiksmes ministrijas nozares padomnieku Ķīnā, E.Bērziņš informēja L.Ženfangu par līdzšinējo darbību kravu īpašnieku piesaistē no Čengdu, Čončinas, Šeņžeņas, Čangšā, Vuhanu un citām Ķīnas pilsētām, veidojot kravas vilcienu maršrutu savienojumus ar Eiropu. Tāpat LDz šogad ir noslēdzis sadarbības memorandu ar vienu no globālā loģistikas tirgus līderiem “DHL Global Forwarding Greater China” par multimodālo maršrutu izveidi, sarunā informēja E.Bērziņš.

Savukārt L.Ženfangs uzsvēra, ka 2017.gada astoņos mēnešos dzelzceļa konteinerpārvadājumu apjoms starp Ķīnu un Eiropu ir pieaudzis par 123%, turklāt apjomu pieaugums vērojams gan Eiropas, gan Ķīnas virzienā. Sagaidāms, ka līdz gada beigām kopējie dzelzceļu konteinerpārvadājumi sasniegs 3000 vilcienu, kas atbilst pēdējos sešos gados kopā pārvadātajam apjomam un liecina par stabilu pieauguma tendenci. Līdz 2020.gadam Ķīnas dzelzceļš sagaida, ka apjoms būs 5000 vilcienu gadā, taču šāds pieaugums arī nozīmē nepieciešamību pēc jauniem pārvadājumu maršrutiem Eiropas pusē. Kopējās Jostas un ceļa attīstības koncepcijas ietvaros maršrutam caur Latviju saskaņā ar Ķīnas dzelzceļa vadības teikto ir liels potenciāls multimodālo pārvadājumu attīstībā.

LDz prezidents tikšanās laikā pauda gatavību Latvijai kļūt par astoto valsti, kas parakstījusi vienošanos ar Ķīnas dzelzceļa korporāciju, lai iesaistītos Ķīnas-Eiropas konteinervilcienu servisa korporācijā, tādējādi noslēdzot LDz nodrošināto maršrutu integrāciju kopējā maršrutu tīklā Eirāzijas reģionā. “Mēs ceram šo vienošanos parakstīt pēc iespējas ātrāk, lai veicinātu tirdzniecības sakarus abos virzienos, kā arī radītu nepieciešamos apstākļus regulāriem konteinervilcienu pārvadājumiem starp Ķīnu un Eiropu,” sarunā pauda LDz prezidents.

Tāpat LDz vēlas pievienoties Ķīnas dzelzceļa ekspreša transporta koordinācijas komitejai, kā arī noslēgt savstarpējo sadarbības memorandu, kas paredzētu kopīgu darbu multimodālo kravu maršrutu attīstīšanā. L.Ženfangs atzina, ka LDz vēlme pievienoties komitejai ir atbalstāma un Ķīnas dzelzceļa kompānija apsvērs arī priekšlikumu par “China Railway Express” depo izveidi Latvijā, kas sekmētu efektīvu ritošā sastāva apkopi, kas nepieciešama pārvadājumu nodrošināšanai.

Līdztekus sadarbībai ar Ķīnu LDz strādā pie sadarbības stiprināšanas ar partneriem kaimiņvalstīs – Baltkrievijā un Krievijā. E.Bērziņš pieminēja LDz pārstāvniecības izveidi Minskā šī gada sākumā, kas ir būtiska, lai nodrošinātu konteinervilciena “ZUBR” savienojumu savienojumu ar industriālo parku “Lielais akmens” Baltkrievijā posmā Minska-Rīga. Šis saskaņā ar pagājušajā nedēļā Rīgā notikušās LDz rīkotās konferences “Globālās transporta kustības izaicinājumi” ekspertu teikto ir viens no perspektīvākajiem tuvākās nākotnes projektiem loģistikas un transporta nozarē.

Publicitātes fotoPublicitātes foto

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+