Mobilā versija
+5.0°C
Velta, Velda
Piektdiena, 24. novembris, 2017
15. aprīlis, 2017
Drukāt

LELB sapulcē plāno izslēgt Rubeni no baznīcas par “maldu mācībām un praksēm” (60)

Foto-LETAFoto-LETA

Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas (LELB) Rīgas iecirkņa mācītāju sanāksmē spriests par mācītāja Jura Rubeņa grāmatu satura atbilstību baznīcas mācībai, un šajā kontekstā ticis skarts arī jautājums par Rubeņa vietu baznīcā.

Mācītājs Indulis Paičs savā ierakstā sociālajā tīklā “Facebook” norādījis, ka LELB Rīgas iecirkņa prāvesta Krista Kalniņa sasauktajā sanāksmē ticis skarts jautājums par to, ka Rubenis būtu jāizslēdz no baznīcas par viņa “maldu mācībām un praksēm”.

Paičs notikušo vērtē kritiski un ar sarkasmu, salīdzinot to ar Bībelē aprakstīto Jēzus nodošanu krustā sišanai. Viņš norāda, ka sanāksmē Rubenim tika mēģināts pārmest dažādas lietas, dažbrīd vairāk gan kritizējot nevis pašu mācītāju, bet autorus, uz kuriem Rubenis atsaucas. Tāpat izskanējusi ideja šo jautājumu aicināt skatīt LELB bīskapiem. “Tas viss būtu smieklīgi, ja vien nenotiktu tepat, Rīgas baznīcu pagrabos,” savā ierakstā norāda Paičs.

Paičs pauž, ka sanāksme noritējusi emocionālā gaisotnē, nevis kompetenti analizējot šo jautājumu.

Savukārt Kalniņš aģentūrai LETA sacīja Paičs izdarījis ļoti pārsteidzīgus un emocionālus secinājums par sanāksmē notikušo. Viņš gan atzina, ka sanāksmē apspriestas Rubeņa grāmatās paustās idejas un ka izskanējis arī viedoklis, ka, ja Rubenis paliek pie šīm idejām, tad viņam būtu jādomā, vai viņš paliek vai nepaliek baznīcā. Tomēr nekāds lēmums šajā jautājumā nav pieņemts, un Rīgas iecirkņa pārziņā arī nav ne vienu atstādināt vai atskaitīt, norādīja Kalniņš.

Sanāksme bija LELB Rīgas iecirkņa mācītāju kārtējais konvents mēneša otrajā otrdienā, skaidroja Rīgas iecirkņa prāvests. Tēma konventam radās pirms vairākiem mēnešiem, kad tika izdota Rubeņa grāmata “Viņš un viņa” un kad arī ārpus baznīcas notika kontroversiāla diskusija, vai šajā darbā paustās idejas ir savienojamas ar to kristīgo mācību, kuru līdz šim esam izpratuši, skaidroja Kalniņš.

Iepriekš šo jautājumu savā starpā pārrunāja mācītāji, arī draudzes locekļi sāka uzdot jautājumus. Līdz šim nav bijis foruma, kurā rīkot diskusijas par to, kas tiek rakstīts un mācīts Rubeņa izdotajās grāmatās, norādīja prāvests.

Otrdien notikušajā sanāksmē viena no tēmām bija paskatīties uz vienu no Rubeņa sākuma darbiem, kurā runāts par kristīgo meditāciju un paustās domas arī radījušas satraukumu. Kalniņš gan neprecizēja, par kādām konkrētām lietām ir domstarpības, norādot, ka tie ir dziļāki teoloģiski jautājumi.

Viņš akcentēja – “kā mācītāji nejūtamies labi, esam noskumuši un satraukti”, ka mums ir atšķirīga izpratne ar “visiem mums tik svarīgu mācītāju kā Rubenis”. Atšķirīgais skatījums rada apjukumu mācītāju un baznīcēnu vidū, pauda Kalniņš.

Konventā izskanēja dažādi viedokļi, kā turpināt šo diskusiju procesu. Bija cilvēki, kas uzskatīja, ka vajag uzreiz to nodot LELB Bīskapu kolēģijas pārraudzībā, lai tā īstenotu tālāko procesu vai nolemtu šī jautājuma skatīšanai izveidot teoloģisku komisiju. Izskanēja arī radikālāks viedoklis, jo bija mācītāji, kas vēlējās norobežoties no Rubeņa paustā, un, ja viņš neatkāpjas no baznīcas mācībai neatbilstošas mācības, Rubenim būtu jādomā, vai viņš paliek vai nepaliek baznīcā. Taču tas bija tikai viens no viedokļiem, akcentēja Kalniņš.

Nolemts pašu Rubeni uzaicināt uz konventa sēdi, lai viņš izskaidro un pamato savu viedokli, jo varbūt tas tiekot pārprasts – tādā gadījumā mācītāji varētu Rubenim arī atvainoties. Jāsaprot, vai viņa atziņas ir saskaņā ar evaņģēliski luteriskās baznīcas mācību, vai arī tas ir kaut kas jauns, kas nav atbilstošs baznīcas mācībai, norādīja Rīgas iecirkņa prāvests.

Pievienot komentāru

Komentāri (60)

  1. Pravietisnejaukais Atbildēt

    “Atšķirīgais skatījums rada apjukumu mācītāju un baznīcēnu vidū”… Piedodiet, nesapratu – kā Baznīcā var būt “atšķirīgs skatījums”? Svētie Raksti – Dieva Vārds… vai ar to nepietiek, lai skatījums nebūtu atšķirīgs. “Baznīcas mācība”? Ko jūs murgojat, kad baznīcai ir bijusi kāda mācība? Kristum ir mācība un Viņa Svētais Gars māca un atgādina Kristus mācīto.

  2. Es gan neko necitēšu. Uzdošu tikai dažus jautājumus, neatkarīgi no apspriežamo personu statusa un prestiža, jo vēsturiskās liecības par Kristus dzīvi, mācību, mācekļiem, paldies Dievam, ir pietiekoši atbilstoši vienai Patiesībai. Ja Jēzum tomēr bija vismaz četri brāļi un arī māsas, par kurām nemēdz nerunāt, jo bija sieviešu kārtas, ja Jēzum bija attiecības arī ar sievietēm, ja ne sieva Marija Magdalēna, ja Jēzus praktizētās prakses dziedināšanā un pēcnāvē nekādā veidā nav prerunā ar budismu, tad kā šodien rīkosimies un to visu traktēsim? Un saskaņā ar ko un kādiem kanoniem? Ko par to domā t.s. mūsdienu kristīgā baznīca, tās atzari un adepti, kas ar grēkiem un pretrunām aplipusi kā suns ar blusām?

  3. !!!!Domāju, ka Rubeņa personība patiešām ir “kontraversāla (lietojot vārdu, kas viņam pašam patīk)! Rubenis – Atmodas laikā – ir it kā viena persona, un Rubenis – kā Elijas nama maksas meditācija centra vadītājs – cita persona! Vismaz tā liekas… Iespējams, ka alkatība vai arī aizraušanās ar virspusējo New age garīgumu (Vilbers, Rors) – vienkārši Jurim ir aizmiglojusi prātu… Jo skaidrs, ka šeit aiz kristietība pavīd kāda cita reliģija vai labākajā gadījuma tā ir “atsķaidīta” kristietība – pielāgota postmodernās inteliģences prasībām, nepretencioza ņemšanās ar personiskajām izjūtām, subjektīva vai abstrakta “garīguma” meklējumi utt. Nevis Kristus unikālās vēsts sludināšana!<<<

  4. Rubenis atmodas laikā un tagad ir viena un tā pati persona. Viņš vienmēr ir centies mainīt Luterisma saturu.
    ” Meditācijai Rubeņa gaumē nekad nevar būt ar dziļāks saturs. Vai neesat lasījuši viņa grāmatas?
    Rubeņa meditācijā saturam nav nozīmes, jo par vārdu vai frāzi, ko lieto meditētājs, nedrīkst domāt nedz par vārdu nedz par tā nozīmēm. Tā ka ir liela loģiska problēma apgalvojumam, ka Rubeņa meditācijai ir dziļāks saturs. Satura nav, bet ir tā kā Budismā, kur uzskata ka vārdi, domas un jūtas traucē sasniegt nirvānu. Ne velti šī meditācijas metode ir aizgūta pa tiešo no Budistiem un tai nav nekāda sakara ar kristiešu praktizēto meditāciju, kurai ir gan saturs, gan iedziļināšanās Dieva vārdu dziļākajā nozīmē”

  5. Dažas līdzības Rubeņa sakarā Atbildēt

    Jēzus runāja līdzībās, jo tā var pateikt un paskaidrot vairāk, un arī man tas patīk. Mazliet cits rakurss, nebūt ne viennozīmīgs. LELB kādreiz bija piederīgs diezgan slavens mācītājs Uldis Saveļjevs, praktizēja Jaunajā Ģertrūdes baznīcā. Tad viņš pievērsās XIX gs. Šteinera radītajai antropozofijai un vadīja Antropozofu biedrību Latvijā, pat pasniedza attīstības psiholoģiju Sociālo un politisko pētījumu institūtā (SPPI). Tad kļuva par antropozofu uz pilnu slodzi un gāja tālāk – kļuva par psihoanalītiķi un pasniedza antropozofo meditāciju. Vēl 2000o gadu sākumā, kad sarunājos ar viņu kā ar luterāņu mācītāju un jautāju, kāpēc starp reliģijām ir tik daudz domstarpību, lai neteiktu, ka karš, jo Dievs taču ir viens, viņš mīlīgi pasmaidīja un atteica: būtu labi, ja tā būtu, bet tā nav un nevar būt. Nu ko, laiki mainās, mainās arī tikumi un cilvēki – mācītāji, tie paši Saveļjevs, arī Rubenis. Attiecībā uz Juri Rubeni man aizvien nedod mieru jautājums – kāpēc tieši viņš 1988.gada aprīlī izpelnījās to godu izvadīt Gunāru Astru, kuram kapu sanākušie cilvēki aizbēra ar rokām, bet tad, kad daudzus gadus pēc šī notikuma pēc vairākkārtējas saziņas par iespēju piedalīties viņa vadītajās un nebūt ne lētajās kristīgās meditācijas nodarbībās personīgajā Elijas namā, saņēmu nemitīgos atteikumus – gaidiet, gaidiet, tad gan radās šaubas par viņa patiesajiem nolūkiem. Jo tajā pat laikā n-tās reizes savas atklāsmes pēc šīm nodarbībām masu medijos pauda t.s. valdošās elites cilvēciņi. Ir iznācis arī personiski sarunāties, un viņu vienmēr ir saniknojis, ja jautājumus uzdod gudrākus vai citādākus, nekā ir paša izpratne. Tas neliedzis izteikties par visu arvien vairāk un vairāk. Tad nu jautājums šī provinciālā skandāliņa sakarā – kam, Juri Rubeni, Jūs patiesībā kalpojat – naudai un slavai, izdabājot pastāvošajam režīmam, neapšaubāmi pateicoties savam spožajam inteklektam, vai tomēr kam citam? Kas ir Jūsu prerogratīvas?

  6. Man situācija saprotama Atbildēt

    Mācītājs Indulis Paičs savā ierakstā sociālajā tīklā “Facebook” norādījis, ka LELB Rīgas iecirkņa prāvesta Krista Kalniņa sasauktajā sanāksmē ticis skarts jautājums par to, ka Rubenis būtu jāizslēdz no baznīcas par viņa “maldu mācībām un praksēm”.
    ———————————————————-
    Visu CIEŅU priesterim I.Paiča k-gam par ielikto informāciju Facebook!
    Brīdinu tagad būšu rupjš!
    Viltus melnsvārčiem, kas izjāj visu kas kustās, patiešām var riebties J.Rubeņa grāmata,
    kur tiek stāstīts par uzticību un cieņaspilnu attieksmi vienam pret otru laulībā, kā arī
    seksa nozīmi attiecību starp sievieti un vīrieti stiprināšanā …
    Aiz visas šis epopejas slēpjas ziņotāja vanaga līkā kāja, kas dzīvo uz naivo luterāņu rēķina –
    par viņu naudu pirktā privātmājā… pieminētais kalniņš ir tikai pakalpiņš bez mugurkaula…

    • Tur jau viņi visi ir jāsit – visi kā viens ir pār vienu kārti metami. Melnsvārcis jau sava būtībā ir parazīts, kur nu vēl lai kāds sāktu viņu personālijas izskatīt.

  7. Kurā baznīcā šodien Rubenis svin Kristus augšāmcelšanās svētkus? Rubenis savu mācītāja darbu ir pametis un iekasē naudu no meditētājiem savā Elijas namā. Kam luterāņiem tāds mācītājs,kas nedara savu darbu?

    • Un Tev kas no tā? Kas neļauj rakstīt grāmatas, kuras ir vērts lasīt? Man pilnīgi neinteresē ne Rubeņa, ne Tavs maka biezums, bet paustās domas.

  8. Beidzot man iespēja publiski pateikt PALDIES cien. Jurim Rubenim par brīnišķīgo, analītisko grāmatu “Viņa un viņš”.
    “Tiem, kas mīl Dievu, nav reliģijas, bet ir tikai Dievs” (Rūmī)
    “Cilvēki parasti nevēlas mainīties, bet iegūt garīgu drošību (izmantojot iemācītus un pareizi atkārtotus teikumus vai konkrētas uzvedības modeļus), kas ļautu kontrolēt dzīvi, citus cilvēkus un, ja labi paveicas,- arī Dievu…”
    “…Jēzus ir devis tikai divus lielus likumus: mīliet Dievu no visas savas sirds, dvēseles, prāta un spēka un mīliet savu tuvāko kā sevi pašu! … mīli Dievu un mīli cilvēku! … Daudziem cilvēkiem ir jāmācās iemīlēt sevi, un tam nav nekāda sakara ar egoismu vai ego, jo ego nemīl sevi”
    “Tavs uzdevums ir meklēt un atklāt sevī un pasaulē mīlestību, kas spēj visu. Pāvils saka, ka mīlestību nav iespējams aizstāt. Ne ar skaistu runāšanu, ne zināšanām, ne pareizu ticību (reliģiju), ne morāli vai labdarību. Viss, ko uzskatām par vērtīgu, bez mīlestības zaudē jēgu. Tāpēc mīlestība ir vienīgā cilvēces nākotnes iespēja. Citas nav. Viss patiesais garīgums rāda tikai šajā virzienā. Mīlestības attiecības ir maigākais un dabiskākais vienotības katalizators cilvēkā un starp cilvēkiem. Tā ir nepieciešamība būt vienotam, apvienotam, viengabalainam, ar visu Esību savienotam (izglābtam!) cilvēkam. Kāda gan cita varētu būt dzīves jēga, dzīves filozofija, kas cilvēkus attīstītu un ļautu tiem mierīgi dzīvot citam ar citu, ja ne mīlestība? Taču šī atskārsme nāk ļoti lēni. Jaunajā Derībā lasām vārdus DIEVS IR MĪLESTĪBA. Dievu nevar redzēt, taču viņu var satikt visos, kas pateisi mīl. Tu vari neko nezināt par esības jēgu, Dievu, taču, ja tu mīli, tad saproti svarīgāko. Mīlestība ir nozīmīgājkais ceļš pie dziļākās dzīves apgaismības. Kad cilvēks mīl, tad viņam visa pasaule atklājas vienota un laba.”
    Man arī ir jāturpina mācīties, mācīties un mācīties iemīlēt sevi un mācīties mīlēt. Lasot grāmatu, es sparatu, kas kritizē šo analītisko grāmatu, jo lielākā daļa cilvēku vēl aizvien ir apstājušies “garīgās drošības” līmenī. Lasot šo grāmatu, viņi ir neapmierināti, jo redz “sevi spogulī” – tas nevar būt par mani, es esmu tik pareizs, es ticu Dievam un dzīvoju ar svētiem vārdiem mutē, bet vēl aizvien nav sapratuši, ka DIEVS IR MĪLESTĪBA. “Mēs redzam, pārdomājam un apzināmies tikai to, līdz kam esam izauguši” (Žans Gebsers)
    Paldies pozitīvam, veselīgi domājošam – t.i. MĪLOŠAM cilvēkam – Jurim Rubenim.

    • Piekrītu. Man grāmata nemaz tik viegli nelasās, nākas atsvaidzināt psiholoģijas un filozofijas zināšanas. Domāju, ka tiem lielajiem kritizētājiem klājas līdzīgi. Rubeņa grāmatu lasot ir daudz jādomā.

    • Rubenis selektīvi citē Bībeli! Par mīlestību var piekrist!
      bet kur ir par GRĒKU??
      !
      Centrālā jēdziena nav! Ja nav grēka, tad velts ir Kristus upuris, nāve un augšāmcelšanās..
      Tātad NAV kristietības; ir kaut kāds virspusējs un vispārīgs “garīgums” …

  9. čekas maisi un hermenētika Atbildēt

    interesanti, vai Rubenis ir čekas maisos? Vēljovairāk interesanti ir skatīties uz šo jezgu kā hermenētikas problēmu. Eiropas/ Rietumu kultūrai plurālisms nav saprotams, jo vēsturiskais līnijveida laika skatījums paredz vienu patiesību. Tātad, ja viens ir pareizs, tad otrs pretējais ir nepareizs. … Žēl strādīgo latviešu tautu, jo kad aklais (idejiskis apsēsts teologs, filosofs) ved otru aklo (garīgās zinātnēs nezinošu darba tautu), tad abi iekrīt grāvī. … Nezin’;ašanas, neizglītotības stulbums. Par inteliģenci šeit pat neiet runa (tas attiecas arī uz Rubeni)!

    • Tur ir ne tikai tavs vārds > čekas maisi un hermenētika Atbildēt

      Neticēsi, čekas maisos ir atrodams ne tikai tu(!!!), bet arī tavs dieveklis vanags!
      Gudri cilvēki zina, ka Latvijas politiskās Atmodas laikā, 80. gadu 2.pusē bija saistīta arī ar sabiedrības GARĪGO Atmodu izveidotajā LTF, kura savā 1.kongresā (1988) pauda pārmaiņas arī reliģijas jomā rezolūcijā “Par reliģiskās dzīves demokratizāciju Latvijā”. Tur uzstājās mācītājs Juris Rubenis.
      Kurā caumā bija iesprūdis tavs dievinātais Vanags, atliek minēt, bet droši var ķeksēt ārā no maišeļa… Abi taču esat vienas komandas biedri!

  10. Rubenis, izskatās, ir viens no tiem nedaudzajiem mācītājiem, ka tic Dievam un turas pie Dieva noliktas kārtības. Rubenis tātad pārkāpj Baznīcas noteiktās normas, kas sen un atkal (kā krusta karu laikos, kā inkvizīcija laikos utt.) nekādi neiet kopā ne ar Dieva izpratni, ne Jēzus Kristus mācību. Ja Baznīca ir templis, tad ne Rubenis no tā jāpadzen, bet Vanags, kas nogājis pat tik tālu, ka akceptē izpārdot mūsu senču kauliņus un svētītu zemi, kur tie guldīti.

    • Kurš mācītājs tic Dievam,tas šodien baznībā sludina Kristus Augšāmcelšanos! Rubenis savā Elijas namā iekasē naudu no meditētājiem!

  11. Ir man viena loti ticiga radiniece,kura visu laiku saka,ka esot visiem japiedod.Kapec tad Rubenim nepiedod tie svetie? Nu apmaldijas cilveks,nu uzvediet uz pareiza cela,noradiet to isto virzienu. Uzskatu Rubeni par gudru,progresivu un musdienigu cilveku,atskiriba no viduslaiku pestelotajiem un divkosiem.

  12. muļķi gudros nekad nav cietuši

  13. Paskatieties spogulī, soģi! Atbildēt

    Zinot to, ka ne vienmēr tie tiesātāji paši ir svēti un tīri, bet gan bieži mantkārīgi un ļauni, gribas pateikt to citātu no Bībeles, kurā teikts par to “baļķi savā acī…”. Tas pats ar Kristīgo radio – tikai citu nosodīšana, aprunāšana, kritizēšana. Tā vien gribas atkal teikt par to baļķi…

  14. Grāmatas nosaukums ir “viņa un viņš”, nevis otrādi.
    Tā jau pasaulē ir, ka vienmēr tie, kuros nav patiesības un mīlestības, bet skaudība (kuru maskē ar Dieva vārdu) vēršas pret tiem, kuriem tas ir dots.
    Un atkal tiek sists krustā Pestītājs- “kur brālis dara pāri brālim, tur Tavs krusts tiek sliets…”

  15. naids , nenovīdība, mantrausība- neticu nevienam tukšu salmu kūlējam ar krustu kaklā .
    Cik tālu esam aizgājuši un viss tā Kunga vārdā ! NOŽĒLOJAMI !

  16. Viduvējības vienmēr agresīvi turas pie burta, jo viņiem nav dots no Gara.

  17. Rubeni uz Moku Sola!!! Lai atsakās, lai noliedz un svēti nosolas “NEKAD VAIRS!!!” – Pērt un svilināt, ja to nedara, kamer atsakās!!! – Tad sodīt ar “nāvi bez asinsizliešanas” 😀 Atjaunot inkvizīciju un sadedzināšanu autodafē – Doma laukumā, PUBLISKI!!!!!! Atjaunot Viduslaiku tumsonību!!!

    • Jāā, Rubenis ir ķeceris Un viņu ir jāsoda par biedinājumu citiem! Ir tikai jautājums – cik bargi?
      Sārts, nomētāšana ar akmeņiem vai pēršana uz Vecās Ģertrudes baznīcas kāpnēm….

      • Publiski sadedzināt dzīvu, iesprostojot vara vērsī! Līdz tam, luterāņu nozimēts bende lai viņam ar nokaitētām knaiblēm izrauj krūtsgalus, izdzen no muguras deviņas ādas strēmeles un uz lielas spoles izritina zarnas. Taču viss sākas ar publisku pērienu uz paaugstinājuma Doma laukumā. Viss turpmakais process ir jāpavada bendem no tiesājamā nemitīgi pieprasot atteikšanos no ķecerīgajām domām un dedzinot kauna zīmes tiesājamā miesā, ja tiek saņemta noraidoša atbilde. Jāskatās, lai pēc zarnu izritināšanas, sodāmais vara vērsī tiek ievietots vēl dzīvs. Visu aprakstīto procesu nepārtraukti jāsvēta kādam konfesijas mācītājam, vēl vismaz 12 priesteriem nemitīgi aizlūdzot par procesa norisi dievam tīkamā, īsteni kristīgā gaisotnē.

  18. Rubenis ir bezgala inleliģents un garīgi bagātāts cilvēks. Tie radikāļi grib sabiedrību piespiest atgriezties viduslaikos.
    Paldies Rubenim par dvēseli dziedinošo grāmatu!

  19. Es uzskatu ka baznicas maldina cilvekus.par to nav jauzstraucas ka kadu izsledz no baznicas.

  20. Cilvēks, kurš visumā izplata mīlestību, nav cienīgs saņemt nosodījumu. Vai tad nav bībelē teikts – mīliet, mīliet visus, kas krituši, tie celsies – tik padod roku Svētais gars 😉 Vai tad vispār, kādu nosodīt jau NAV GRĒKS! Galvenais, jau ir rezutāts= mūsu planētas saglabāšana, sava ES iepazīšana un bezgalīga mīlestība….

  21. Čekists izbijis….nevar būt par mācītāju. Viņa dvēsele ir melna …

  22. Cik Latvijā ir izglītotu mācītāju, kuros gribas ieklausīties? bieži negadās, ir tādi ,kas kuļ tukšus salmus,nejēdz vai negrib iedziļināties ticības būtībā.Rubenis nav liekulis, par viņu nevienam nevajag fanot. Tie, kas ieklausās,saprot, tie meklē ceļu pie mācītāja Rubeņa. Paldies,par dvēseles dziļumu, par drosmi Atmodas laikā un grāmatu. bet tiem klaigātājiem gribas atgādināt latviešu t. parunas – Tukša muca tālu skan; un vēl – Ābols no ābeles tālu nekrīt.

    • Patiešām, LELB mācītāju izglītības līmenis caurmērā ir zems, protams, ir arī sirdsgudri un arī labi izglītoti, bet ir arī tādi, kuru izglītība ir sovhoztehnikums + Lutera akadēmija un uz priekšu ganīt dvēseles! Vispār jāsaka, ka LELB ir krīzē – neprot apieties ar naudu, nespēj apsaimniekot savus īpašumus, sanīstas ar partnerbaznīcām pasaulē (sakarā ar sieviešu jautājumu)un LELBāL (par konkurenci). Skumji uz to skatīties, kā augstajam priesterim pietuvinātie saņem labākās vietas, kamēr citi mācītāji kalpo tādās vietās, kur saņem tādu atalgojumu, kur jāveic ikdienā brīnumi, lai varētu izdzīvot.

  23. Čekists nevar būt mācītājs…..šis lietas nav savienojamas….

  24. VIKAI UN LĪDZĪGI DOMĀJOŠIEM…

    Īstenībā nevienam neticīgajam nekas šeit nebūtu komentējams….arī neticīgajiem žurnālistiem, jo ir kaut kas jāsaprot un jāpamācās…Bībele jālasa, lai būtu tiesīgi vispār kādu nosodīt un kādu attaisnot…
    Pasaules cilvēks var aizstāvēt un iestāties tikai par to, kas ir pasaulē…

  25. VIKAI UN LĪDZĪGI DOMĀJOŠIEM…

    Īstenībā nevienam neticīgajam nekas šeit nebūtu komentējams….arī neticīgajiem žurnālistiem, jo ir kaut kas jāsaprot un jāpamācās…Bībele jālasa, lai būtu tiesīgi vispār kādu nosodīt un kādu attaisnot…
    Pasaules cilvēks var aizstāvēt un iestāties tikai par to, kas ir pasaulē…

  26. Rubenis tāda liberāļu stabule vien ir, un tāpat kā Viņķele citādi domājošos prasti apsaukā par nejēgām. Sevi gan viņš pieskaita pie tiem gudrajiem un izcili dziļi domājošajiem. Es neskumšu,ja šo izslēgs. Nekad neesmu par viņu fanojusi.

  27. Jā, arī baznīckungos skaudība mājo.

  28. Jibijodritvaikociņ Atbildēt

    Plēšaties vien! Mazāk laika atliks ļautiņu prātu čakarēšanai. Kaut gan – krievi apgalvo, ka svēta vieta tukša nestāvot: nepaņemsiet jūs, paņems Kļimovičs ….

  29. Neesmu Rubeni lasījusi , bet Baznīcai jau sen vajadzēja pārskatīt visu to Bībeles mācību no zinātnes viedokļa. Visa tā Bībele un ņemšanās ar to Jēzus debesbraukšanu ir viens liels pufelis. Jau sen noskaidrots , ka Jēzus vispār toreiz nenomira , bet pa kluso aizgāja uz Indiju un dzīvoja tur vēl līdz 100 gadiem. Tikai Vatikāns redz to protams ir aizliedzis pierādīt kaut ir iespējams pierādīt, Jēzus kaps tad Indijā stāv.

  30. smieklīgi ir tas, kurš grib izslēgt.Tik tālu jau ir, ka sakarīgie iet ar līkumu alkašbērnu biznesam

  31. Sen jau to šarlatānu vajadzeja izslegt!

  32. Lelb diktatūra, ja ķersies klāt Rubenim, pazaudēsi lielu procentu no tiem, kas sevi vēl dēvē par luterāņiem!

  33. Liekulības tirgus. Būtu apkaunējušies. Atradušies soģi – Kalniņš.

  34. Nu ja kungiem ir atšķirīga izpratne,-varbūt derētu pieaugt pašiem,nevis censties novilkt Rubeni līdz savam līmenim.

    • Rubenis ir pasaulīgs cilvēks , kura izpratnē visi celi ved pie Dieva un tam nav nekāds sakars ar kristiešu vērtībām….un nevienam kristietim ,līdz viņa līmenim nebūtu jānolaižas….
      Rubenis izplata mācības, kuras pasaulei ir tuvas un mīļas, bet nav savienojamas ar Bībeles mācību.

Draugiem Facebook Twitter Google+