Kens Sīgals: “Izglītība ir atslēgas vārds visam, kas šajā pasaulē notiks.”
Kens Sīgals: “Izglītība ir atslēgas vārds visam, kas šajā pasaulē notiks.”
Foto – LETA

“Apple” akcijas nedomāju pārdot. Saruna ar IT milža ilggadīgo radošo direktoru Kenu Sīgalu 0

Bijušais gudro tehnoloģiju kompānijas “Apple” radošais direktors Kens Sīgals “Lattelecom” konferencē runāja par radošuma un vienkāršības svarīgumu produktu virzībai tirgū. Intervijā “Latvijas Avīzei” viņš izvirza arī citus uzņēmējdarbībai svarīgus nosacījumus.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Lasīt citas ziņas

– Cik svarīgas veiksmīgai uzņēmējdarbībai ir zināšanas?

– Izglītība ir atslēgas vārds visam, kas šajā pasaulē notiks. Bez zināšanām mēs neatrisināsim pasaules daudzās problēmas. Nereti vēlamies jaunus, aizrautīgus cilvēkus, kas darbojas ar entuziasmu, tomēr esam neapmierināti, ka viņi ar darbiem netiek galā. Vienīgā iespēja kļūt labākam un radošākam ir zināšanu apguve.

CITI ŠOBRĪD LASA

Es reklāmas nozarē sāku darboties aptuveni 30 gadu vecumā, kad biju beidzis universitāti un daudzus gadus uzstājies kā bundzinieks. Sāku kā jaunākais reklāmas tekstu rakstītājs reklāmas aģentūrā. Pratu rakstīt, tomēr radošās koncepcijas nemācēju piedāvāt.

Radošā direktora amatu ieguvu pēc daudzus gadus praksē apgūtām zināšanām. Mūsu nozarē ASV neprasa formālo izglītību, ja esi gatavs darba uzdevumu īstenošanai.

Loti svarīgs ir arī uzņēmējdarbības gars. Tas rosina biznesu un lielu izgudrojumu rašanos. Stīvam Džobsam piederēja liels bizness, bet viņš to vadīja kā mazo biznesu. Ar aizrautību un kaislību. Vadības darbu veica neliela cilvēku grupa viņa vadībā. Tie bija izcili sava darba profesionāļi, kas darīja to, ko vislabāk prata. Mazie uzņēmumi ir elastīgāki, veiklāki. Tiem nav sarežģītas uzbūves, kas traucē koncentrēties problēmu risināšanai.

Lielajos uzņēmumos ir daudz sarežģītāk radīt lielas lietas. Kad tās ir izveidotas, cilvēki ar tām ir jāiepazīstina. Tas ir jāizdara ļoti labi un īsā vēstījumā. Cilvēku smadzenes nevajag apgrūtināt ar sarežģītiem vingrinājumiem.

– Kādi nosacījumi ir svarīgi produkta veiksmīgai virzīšanai tirgū?

– Patlaban rakstu grāmatu, kurā būs intervijas ar pasaules vadošo uzņēmumu vadītājiem. Viņu uzskatā, biznesā jākoncentrējas uz vienkāršību, kaut arī tā var maksāt dārgāk, un uz nedaudzu produktu virzīšanu tirgū. Cilvēkiem ir grūti uztvert vēstījumu par daudziem produktiem.

– Vai reklāmas nozare mūsdienās ir kļuvusi par zinātni?

Reklāma
Reklāma

– Daudzi mēģina reklāmas nozari padarīt ļoti zinātnisku. Patlaban internetā var iegūt statistiku un savus lēmumus balstīt uz to. Radošie cilvēki teic – skaitļi neko neizsaka, viss ir atkarīgs no emocijām, kuras nevar izmērīt. Kas tad ir svarīgāks? Ielikt reklāmu tur, kur to skatās? Vai tomēr svarīgāks ir tas, kā tā uzrunā skatītāju? Stīvs Džobss lēmumu nebalstīja uz skaitļiem, bet ieklausījās savā sirdsbalsī. To iesaku visiem uzņēmējiem. Džobsa talants bija izpratne par to, kas cilvēku dara par saprātīgu būtni.

– Kāds ir jūsu vērtējums kompānijai “Apple” trīs gadus pēc Džobsa aiziešanas?

– Stīvs bija unikāls cilvēks, otra tāda nekad nebūs. Nav taisnība daudzos rakstos atrodamajām norādēm par viņa brutalitāti un smago strādāšanu. Viņš labprāt uzklausīja cilvēku viedokļus, piedalījās diskusijās, bija apveltīts ar humoru. Viņa daudzie talanti bija apvienoti vienā lielā. “Apple” patlaban nav tas pats, kas bija Džobsa laikā, tomēr tas ir ļoti labs. Uzņēmumā darbojas tie paši dizaineri, inženieri un citi augstas klases profesionāļi. Ir izveidots “iPhone 6” , “Watch”, maksājumu sistēma. Esmu ieguldījis savu naudu “Apple” akcijās un nedomāju tās pārdot.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.