Mobilā versija
+5.7°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
30. jūnijs, 2015
Drukāt

Lerijs Kings pūš “RT” stabulē (2)

Foto - AFP/LETAFoto - AFP/LETA

"RT" kanālā Lerijs Kings dara to pašu, kas padarīja viņu slavenu "CNN", – intervē viedokļu noteicējus, biznesa un izklaides jomas slavenības.

ASV televīzijas kanāla “CNN” bijušais sarunu raidījumu vadītājs Lerijs Kings atgriezies televizoru ekrānos daudzviet pasaulē, šoreiz kā Krievijas valdības finansētā televīzijas kanāla “RT” seja.

 

Kings un Ventura “RT” dienestā

Maskava ļoti vēlas, lai pasaule ieklausītos un pieņemtu tās viedokli par notikumiem pasaulē, tāpēc ir gatava izdot 500 miljonus dolāru gadā, lai nolīgtu vārda meistarus un tik kolorītas personības kā Lerijs Kings un bijušais Minesotas štata gubernators un profesionālais cīkstonis Džese Ventura, atzīmē aģentūra “The Associated Press”. “RT” kanālā Kings dara to pašu, kas padarīja viņu slavenu “CNN”, – intervē viedokļu noteicējus, biznesa un izklaides jomas slavenības. Ventura, kas savulaik bijis ASV flotes īpašās vienības kaujinieks, parasti izvēlas asākas tēmas. Jūnijā viņš sarunājās ar kādu bijušo ASV specdienestu darbinieku Džonu Kiriaku, kurš apgalvojis, ka Centrālo izlūkošanas pārvaldi “vada vājprātīgie”, bet ASV Federālās rezerves (Centrālā banka) ir “nelegāla iestāde”.

 

Rietumu bokss pret Krievijas karatē

Sarežģījoties ASV un vairāku tās sabiedroto attiecībām, Kremlim radušies īpaši labvēlīgi apstākļi sava viedokļa uzspiešanai ne tikai Krievijas iedzīvotājiem, bet arī ārvalstu sabiedrībai. Nobažījušās par Krievijas izvērstās propagandas iedarbīgumu, vairākas rietumvalstis ierosinājušas rīcības plānu pretdarbībai Kremļa smadzeņu skalošanas kampaņai. Eiropā, Amerikā un Austrālijā RT kanāls pusducī valodu piedāvā dažādas tēmas, piemēram, “CIP direktors atzīst: ASV ārpolitika rada terorismu”, “ASV grib padarīt Ukrainu par placdarmu, no kurienes uzbrukt Krievijai”, “NATO lauž līgumu, lai izvietotu pastāvīgus spēkus Baltijas valstīs” utt. Krievijas prezidents Vladimirs Putins paziņojis, ka mediju jomā Kremļa virsuzdevums ir mēģināt lauzt anglosakšu mediju monopolu informācijas apritē pasaulē. Eksperti atzīst, ka rietumvalstu valdības gadiem ir izplatījušas ziņas un informāciju no sava skatpunkta, taču Krievijas pašreiz izvērstā propagandas kampaņa plašuma, izsmalcinātības un nežēlības ziņā ieņem īpašu vietu. “Rietumu mediji boksējas 19. gadsimta viktoriāņu laikmeta stilā, bet Krievija lieto karatē paņēmienus,” intervijā “AP” izteicies Bens Nimmo, bijušais NATO preses dienesta darbinieks, kas raksta par starptautiskās drošības jautājumiem. “Ja jūs sekojat “RT” raidījumiem tīmeklī, kā man to, zobus griežot, nākas mūžīgi darīt, tie ir pilni ar stāstiem par rasismu ASV, policijas korupciju Britānijā un geju propagandu Zviedrijā,” saka Nimmo.

 

“RT” mulsina auditoriju

Pulkvežleitnants Saimons Vests, stratēģiskās komunikācijas speciālists Britānijas armijā, uzskata, ka “RT” programma ir prasmīgi veidota ar nodomu iegūt gan plašāku auditoriju, gan tās uzticību. “Lerijs Kings ir prasmīgs raidījumu vadītājs, kas raisa uzticību,” intervijā “AP” izteicies Vests, kurš strādā par padomnieku NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrā Rīgā, kas tika izveidots pērn, lai atbildētu uz Maskavas informatīvo izaicinājumu. Polijas parlamenta deputāts Vitolds Vašcikovskis izteicies, ka Maskavas propaganda ir daļa no stratēģijas, kas daudzus skatītājus atstāj neziņā, ka viņi klausās Kremļa apmaksātu informācijas avotu, jo tipisks “RT” raidījuma vadītājs “izklausās kā jūsu kaimiņš”. “RT” bieži mudina skatītājus uzdot vairāk jautājumu, taču Krievijas medija mērķis nav noskaidrot patiesību, bet samulsināt ārzemju auditoriju.

 

ES plāno pretdarbību

“Mēs nevaram uzvarēt (informācijas pretstāvē), jo nerīkojamies,” uzskata Lietuvas ārlietu ministrs Lins Linkevičs. ES darbības plāns stratēģiskās komunikācijas jomā, kura projekts nonācis “AP” rīcībā, paredz virkni pasākumu, arī īpašas grupas izveidošanu līdz 1. septembrim Krievijas izvērsto dezinformācijas kampaņu savlaicīgai atklāšanai un atvairīšanai. Lai plāns stātos spēkā, tas jāapstiprina ES virsotņu apspriedē. ASV valsts sekretāra palīdze Eiropas lietās Viktorija Nulande martā ziņojumā ASV Kongresā lūdza piešķirt vairāk nekā 20 miljonus dolāru papildu finansējumu Valsts departamenta programmām Krievijas propagandas atvairīšanai, ziņo “AP”.

 

“RT” ievēro Kremļa līniju

Lai gan Krievijas ekonomika pārdzīvo grūtus laikus zemo naftas cenu un pēc Krimas aneksijas ieviesto Rietumu sankciju dēļ, Kremļa finansējums “RT” šogad ir palielināts par trešdaļu. “RT” galvenā redaktore Margarita Simonjana savā tīmekļa vietnē paziņojusi, ka gribot piedāvāt ārvalstu auditorijai alternatīvu viedokli par notikumiem un darbā viņu vadot mīlestība uz savu dzimteni Krieviju. ASV mediju un kabeļtelevīzijas koncerns “Comcast” izplata “RT” programmas daudziem no 22 miljoniem koncerna klientu 39 ASV štatos. “RT”, kas raida programmas angļu un spāņu valodā, gatavo raidījumus arī franču un vācu valodā. Kolumbijas universitātes Žurnālistikas studiju centra profesore Anna Kūpere, kas ilgākā laikposmā pētījusi “RT” programmu saturu, secinājusi, ka virknē tēmu, īpaši situācijas analīzē Ukrainā, “RT” visā pilnībā ievēro Kremļa līniju un izvairās kritizēt Putinu.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Vai tad tas ir kads parsteigums par to ka sis vecais, alkatigais zidu .. L.Kings pardosies par katru dolaru, lai tikai sim kretinam kads maksa.
    Vins, si .. Kings tacu pec savas dabas un butibas ir m..

  2. Tātad es sapratu, ka RT dara to pašu ko CNN

Zviedrijā atklās pasaulē pirmo ledus viesnīcu, kas darbosies visu gaduZviedrijā decembra vidū plānots atklāt pasaulē pirmo no ledus veidoto viesnīcu, kas darbosies visu gadu.
Draugiem Facebook Twitter Google+