Foto – Karīna Miezāja

Lētāks iepirkums – aukstāks autobuss
 0

Jaunais gads sācies ar pasažieriem nepatīkamām pārmaiņām lotē “Centrs-1”, kur iekļauti vairāki maršruti Viduslatvijā. Ģimenes ārste Andīne Rence, kas trīs reizes nedēļā mēro ceļu no Ogres un Suntažiem, teic, ka 3. janvārī autobuss maršrutā Ogre–Sigulda kavējies 45 minūtes, bet dienu agrāk brauciens vispār nav noticis.

Reklāma
Reklāma

 

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

“Autobusam no Ogres ir jāizbrauc pulksten 8 no rīta, man pieņemšana sākas pulksten 9. Ceļā jāpavada 45 – 50 minūtes. Todien kavēju,” tā A. Rence. Aizvadītajā nedēļā rīta reiss kavējis vien dienā, kad snidzis sniegs. A. Renci neapmierina, ka šoferi kases aparātu trūkuma dēļ dod biļeti no rullīša, bet nedod čekus, kas vajadzīgi grāmatvedības uzskaitē. Ģimenes ārsti priecē, ka aizvadītajā piektdienā maršrutā devās ērtais pusotrstāvīgais autobuss.

Rīgas Starptautiskajā autoostā satiktie ogrēnieši pastāstīja, ka, piemēram, 10. janvārī no Ogres uz Rīgu nav noticis pulksten 9.35 paredzētais reiss. Iemesls – Rīgā autobuss cieta avārijā. Šo faktu apstiprināja arī Ogres autoostas vadītājs Artūrs Bērziņš. Autobusu izbraukšana kavējas un dažādi pārkāpumi notiek gandrīz ik dienu, liecina Ogres autoostā veiktā uzskaite. Bijuši pat pārkāpumi, kad “Liepājas autobusa parka” – firmas, kas kopš 1. janvāra pārvadā pasažierus lotē “Centrs” –, šoferi trīs četras dienas pēc kārtas pie stūres sēž pa 14 – 15 stundām.

CITI ŠOBRĪD LASA

A. Bērziņš uzsver – agrāk dažādu pārkāpumu bija daudzreiz mazāk, tāpēc nav šaubu, ka jaunais pasažieru pārvadātājs a/s “Liepājas autobusu parks” nav gatavs izpildīt savas saistības.

Ogrēniete Astrīda pastāstīja, ka, dodoties no Ogres uz Rīgu pirmdien, 14. janvārī, pulksten 8.20, autobusa šoferim ceļu rādījis kāds pasažieris, jo vadītājs to neesot zinājis. “Autobusā bija ļoti auksts. No mutes nāca garaiņi,” atceras Astrīda.

Paskaidrojumus Autotransporta direkcijai par reisu neveikšanu, kā dēļ cilvēki kavēja, pieprasījusi arī Ogres novada dome. Iepriekš nosauktās ir vien nedaudzas no pasažieru sūdzībām par viņiem kopš šā gada 1. janvāra sniegto pakalpojumu, kad cilvēkus Viduslatvijā pārvadā a/s “Liepājas autobusu parks” un SIA “Sabiedriskais autobuss”.

Daudz neērtību pasažieri izjuta arī mikroautobusu satiksmē uz Jūrmalu. Jānis Lodiņš, domes satiksmes plānotājs, uzsver – jūrmalnieki ir ļoti neapmierināti ar piedāvātajiem pasažieru pārvadājumiem, kas ieviesti no 1. janvāra.

“Ir saņemti 20 zvani pa tālruni un deviņas sūdzības elektroniskajā pastā. Cilvēkus neapmierina vecie un netīrie autobusi, maršrutu kustības sarakstu neievērošana, autobusu vadītāju neziņa par maršrutiem, kur viņiem jābrauc, kā arī braukšanas biļešu neizsniegšana un mainīgās biļešu cenas,” tā J. Lodiņš.

Autotransporta direkcijā, kas plāno un uzrauga pasažieru pārvadājumus, teic, ka situācija uzlabojas un secinājumus varēs izdarīt pēc vairākiem mēnešiem. Nebūšanu iemesls ir jaunie pārvadātāji, kas izrādījās negatavi darboties no 1. janvāra.

Reklāma
Reklāma

“Kopš 2008. gada notiek tiesāšanās par tiesībām pārvadāt pasažierus lotē “Centrs-1”. 2012. gada 31. decembrī beidzās līguma darbības termiņš astoņiem pārvadātājiem, tāpēc pērn 1. oktobrī izsludinājām jaunu konkursu. Konkursā uzvarēja a/s “Liepājas autobusu parks” un “Sabiedriskais autobuss”. Saistībā ar konkursa komisijas lēmuma apstrīdēšanu varējām noslēgt vienošanos, kas stājas spēkā 1. februārī. “Liepājas autobusu parks” un “Sabiedriskais autobuss” vienīgie piekrita pasažieru pārvadājumiem kopš 1. janvāra,” teic ATD sabiedriskā transporta plānošanas daļas vadītājs Ivars Zaļais.

Tātad patlaban par pasažieru nebūšanām būtu jāvaino ATD, kas nespēja paredzēt notikumu gaitu.

Pret ATD lēmumu protestē, sola to sūdzēt tiesā astoņi pasažieru pārvadātāji, kas šajos maršrutos cilvēkus pārvadāja no 2011. gada augusta līdz aizvadītā gada beigām. Šo uzņēmumu pārstāvji arī uzsver – konkursa uzvarētāji piedāvājuši dempinga cenas un gatavojas darboties ar negodīgām metodēm, turklāt ēnu ekonomikā.

Uzņēmēji norāda – “Liepājas autobusu parka” lielākais īpašnieks ir ar Andra Šķēles ģimeni saistīts uzņēmums, bet “Sabiedriskais autobuss” saistīts ar Aleksandru Brandavu – ar bijušo satiksmes ministru Aināru Šleseru saistītu uzņēmēju, kura privātfirma tikusi pie 
Ls 25 milj. liela “Rīgas satiksmes” pasūtījuma, vienlaikus pašam uzņēmējam darbojoties “Rīgas satiksmē” un ar to saistītā uzņēmumā SIA “Rīgas karte”. Astoņi zaudētāji arī sola vēršanos tiesā, Konkurences padomē un KNAB.

Savukārt I. Zaļais teic, ka šajā konkursā pirmo reizi izmantots Igaunijas modelis, kas paredz pusi no virsplāna naudas ieņēmumiem par biļetēm atstāt pasažieru pārvadātājam. “Ja pārvadātājs zina, ka izdosies piesaistīt vairāk pasažieru un gūt lielākus naudas ienākumus, tad arī var solīt zemāku cenu,” tā 
I. Zaļais. Viņš piebilst, ka valstij izdevies ar šādu nosacījumu konkursu ietaupīt 
Ls 400 000 no paredzētās dotācijas summas.

A/s “Liepājas autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs norāda, ka tā brīža pārvadātājs “Jūrmala SV” esot atteicis iznomāt autobusus, tāpēc vajadzēja slēgt līgumus ar citiem nozares uzņēmumiem, kas pieprasījumu pilnībā apmierināt nevarēja. M. Ārbergs sola – no 1. februāra uz Jūrmalu brauks atbilstošas kvalitātes, ietilpības ērti mikroautobusi.

Vakar uzņēmējs atzina – bijušas dažādas problēmas arī Ogres virzienā, kas patlaban tikpat kā atrisinātas. “Pārkāpumu masveidā vairs nav. Ceram, ka šajā nedēļā viss ievirzīsies normālās sliedēs. Atvainojamies pasažieriem,” tā M. Ārbergs. Viņš arī noraida pārmetumu par konkursā piedāvāto dempinga cenu, jo “Jūrmalas virzienā esot lielas iespējas palielināt pasažieru plūsmu”.