Photo taken on September 22, 2011 shows the Boeing 737, registration No VQBBN during takeoff in Kazan. The Boeing 737, No VQBBN belonging to a domestic Russian airline crashed on Nevember 17, 2013 while attempting to land at an airport in western Tatarstan, killing all 50 people on board, Russia’s emergency situations ministry said. AFP PHOTO / ALEXANDER KAMENSKY
Photo taken on September 22, 2011 shows the Boeing 737, registration No VQBBN during takeoff in Kazan. The Boeing 737, No VQBBN belonging to a domestic Russian airline crashed on Nevember 17, 2013 while attempting to land at an airport in western Tatarstan, killing all 50 people on board, Russia’s emergency situations ministry said. AFP PHOTO / ALEXANDER KAMENSKY
Foto-LETA/AFP

Lidmašīnas avārija Kazaņā notika pilota kļūdas vai tehnisku problēmu dēļ 0

Pēc izmeklētāju novērtējuma, pasažieru lidmašīnas avārija Kazaņas lidostā visdrīzāk notika pilota kļūdas vai tehnisku problēmu dēļ.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

Aviosabiedrības “Tatarstan Airlines” lidmašīna “Boeing 737” avarēja 17.novembra vakarā piezemēšanās laikā Tatarstānas Republikas galvaspilsētas Kazaņas lidostā, negadījumā bojā ejot visiem 44 pasažieriem un sešiem apkalpes locekļiem.

Starp upuriem ir viena Lielbritānijas pilsone un viens Ukrainas pilsonis, bet visi pārējie upuri ir Krievijas pilsoņi. Bojā gājušo vidū ir Tatarstānas Republikas prezidenta dēls Ireks Minņihanovs un republikas Federālā Drošības dienesta (FDD) vadītājs Aleksandrs Antonovs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Volgas reģiona Transporta negadījumu izmeklēšanas komitejas vadītājs Aleksandrs Poltiņins pavēstīja, ka galvenā izmeklēšanas versija ir pilota kļūda, kā arī netiek izslēgti tehniski faktori. Izmeklētāji arī izvērtē degvielas kvalitāti un laika apstākļus.

Viņš apstiprināja, ka lidmašīna avarēja otrā piezemēšanas mēģinājuma laikā, tādēļ izmeklētāji vēlas noskaidrot, kas notika otrā nolaišanās mēģinājuma laikā.

Pēc Poltiņina sacītā, lidmašīna nogāzusies teju vertikāli blakus skrejceļam. Brīdi vēlāk eksplodējušas lidaparāta degvielas tvertnes, un liesmas izdevies pilnībā apdzēst tikai pirmdienas rītā.

Krievijas mediji, atsaucoties uz Kazaņas dispečeru sacīto, ziņo, ka brīdi pirms negadījuma pilots saņēmis atļauju pārtraukt otro nosēšanās mēģinājumu un mest vēl vienu loku ap lidostu nākamajam piezemēšanās mēģinājumam, taču dažas sekundes vēlāk lidmašīna nogāzusies.

Krievijas mediji ziņo, ka avarējusī lidmašīna “Boeing 737” ir būvēta pirms 23 gadiem un iepriekš piederējusi vairākām citām lidsabiedrībām – Francijas “Euralair Horizons” un “Air France”, Ugandas aviokompānijai “Uganda Airlines”, Brazīlijas “Rio Sul”, Rumānijas “Blue Air” un Bulgārijas “Bulgaria Air”.

2001.gadā, kad lidmašīna piederēja Brazīlijas aviokompānijai “Rio Sul”, tā piedzīvoja nopietnu negadījumu piezemēšanās laikā. Kaut arī toreiz neviens cilvēks negāja bojā, tas nozīmē, ka lidmašīnai veikts nopietns remonts.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.