Mobilā versija
Brīdinājums +3.8°C
Otīlija, Iveta
Otrdiena, 12. decembris, 2017
30. janvāris, 2017
Drukāt

Lidosta “Rīga” nostiprina līderpozīcijas Baltijā

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Starptautiskā lidosta “Rīga” kā vadošā lidosta Baltijas valstīs 2016.gadā ir sasniegusi pasažieru skaita rekordu, apkalpojot gandrīz pusi no kopējā Baltijas lidostu pasažieru skaita. Arī šogad lidosta paredz pasažieru skaita pieauguma progresiju, informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Pērn lidosta “Rīga” apkalpoja 5,4 miljonus pasažieru, kas ir gandrīz par 5% vairāk nekā 2015.gadā. Mēneša griezumā visvairāk pasažieru lidosta apkalpoja pērnā gada augustā, kad Rīgu savam ceļojumam izmantoja vairāk nekā pusmiljons pasažieru. No kopējā pasažieru skaita vairāk nekā 50% pārvadāja nacionālā aviokompānija airBaltic, 18,3% – aviosabiedrība “Ryanair”, bet 8,5% – aviokompānija WizAir.

Populārākie galamērķi ceļotājiem no lidostas “Rīga” joprojām nemainīgi ir Londona, Maskava, Oslo, Frankfurte un Helsinki. Salīdzinājumā ar 2015.gadu pērn lielākā izaugsme bija aviomaršrutos no Rīgas uz Berlīni (+84,7%), Sanktpēterburgu (42,8%), Kijevu (+20,7%), Maskavu (18,5%), Stokholmu (+10,3%), Amsterdamu (+9,8%), Tallinu (+9,3%), Milānu (+8,8%) un Londonu (+8,3%).

Tansfēra/tranzīta pasažieru skaits 2016.gadā pieauga par 15,3% un veidoja 27,3% no kopējā pērn apkalpoto pasažieru skaita, tādejādi apliecinot lidostas “Rīga” kā reģionālā tranzīta mezgla lomu Baltijā. Populārākie tranzīta galamērķi, kurp pasažieri visbiežāk ceļojuši caur lidostu “Rīga”, pērn bija Tallina, Viļņa, Maskava, Helsinki un Sanktpēterburga.

2016.gadā lidostā “Rīga” paplašinājās arī gaisa kravu apkalpošanas tirgus, apkalpoto kravu apjomam pieaugot par 4,8%.

Lidosta 2016.gadā piedzīvoja arī visai aviācijas nozarei vēsturisku brīdi, kļūstot par “airBaltic” jaunā gaisa kuģa Bombardier CS300 pirmajām mājām.

2017.gadā vēl pieaugs no Rīgas sasniedzamo galamērķu skaits, plānots atklāt jaunus reisus uz deviņiem galamērķiem: Tamperi, Aberdīnu, Stavangeri, Ženēvu, Katāniju, Gēteborgu, Odesu un Madridi un Kopenhāgenu. Tas ļaus lidostai piesaistīt jaunus pasažierus, nostiprinot lidostas “Rīga” vadošās pozīcijas reģionā, uzlabojot visu trīs Baltijas valstu savienojumus ar Rietumeiropas un Austrumu tirgiem, veicinot to tautsaimniecības izaugsmi un radot jaunas darbvietas.

Lidostas 2016.gada nozīmīgākais infrastruktūras projekts bija jaunā ziemeļu termināla izbūve, kas ir turpinājums vērienīgajiem lidostas infrastruktūras attīstības projektiem.2017.gadā un turpmākajos gados lidosta “Rīga” turpinās pasažieru termināļa attīstību, paplašinot pasažieru reģistrācijas zāli, bagāžas saņemšanas un šķirošanas zonas, drošības kontroles zonu, kā arī izbūvējot daudzstāvu autostāvvietu un savienojumu ar jaunbūvējamā Eiropas sliežu ceļu platuma projekta “Rail Baltica” Rīgas lidostas staciju.

Jau vēstīts, ka “Rail Baltica” projekta ieviesēja “Eiropas Dzelzceļa Līnijas” un starptautiskās lidostas “Rīga” šovasar parakstītais sadarbības memorands paredz, ka “Rail Baltica” RIX stacijas izbūve un pilnvērtīga tās integrācija lidostas teritorijā noslēgsies 2022.gadā.

Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs, apkalpojot 44% Baltijas aviopasažieru. No lidostas “Rīga” ziemas sezonā iespējams doties uz 60, bet vasaras sezonā uz 80 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+