Mobilā versija
+5.9°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
13. maijs, 2014
Drukāt

Lidosta “Rīga” zaudējusi prāvā pret “Ryanair”; iespējams būs jākompensē 802 000 eiro (2)

Foto - LETA/AFPFoto - LETA/AFP

Latvijas valsts starptautiskās lidostas “Rīga” personā zaudējusi Londonas šķīrējtiesas prāvā pret Īrijas zemo cenu lidsabiedrību “Ryanair”, un, iespējams, tai būs jākompensē 802 000 eiro zaudējumus, lai gan gala lēmums vēl nav pieņemts, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja lidostu pārstāvošais advokāts advokāts Uģis Zeltiņš.

Viņš gan skaidroja, ka, neskatoties uz to, ka šķīrējtiesnesis ir pieņēmis šādu nolēmumu, pagaidām tas nav pakļauts Latvijas tiesas kontrolei, un, “cik mums zināms, “Ryanair” nav prasījis tā izpildi Latvijas tiesās”. Tas nozīmējot, ka statuss nav galīgs, jo nav zināms, ko par šo lietu domās Latvijas tiesas, vai tās piekritīs, ka tas ir izpildāms.

Advokāts norādīja, ka “Ryanair” pārstāvjiem pašiem ir jādodas uz Latvijas tiesām un jāsaka, ka te ir šķīrējtiesas nolēmums un attiecīgi viņi grib redzēt izpildrakstu. Viņš arī uzsvēra, ka par lietas būtību nedrīkst izteikties, jo tā ir konfidenciāla informācija.

“Pietiek.com” no informētiem avotiem iegūtā informācija par Londonas šķīrējtiesas lēmumu liecina, ka tiesa apmierinājusi faktiski visas “Ryanair” prasības un noraidījusi lidostas Rīga pretprasību 2 miljonu eiro apmērā par īru lidsabiedrības nenomaksātajiem rēķiniem. Tiesas argumenti balstās satiksmes ministra Šlesera laikā 2004. gada 23. jūlijā noslēgtajā un 2007. gada 10. decembrī arī Šlesera laikā grozītajā līgumā starp “Ryanair” un lidostu “Rīga”.

Portāls “Pietiek.com” ziņo, ka šķīrējtiesa piekritusi arī, ka “Ryanair” nebija jāmaksā papildu maksa par aeronavigācijas pakalpojumiem, kas nozīmē, ka tā var nenomaksāt savu aptuveni divu miljonu eiro lielo parādu lidostai.

“Pietiek.com” rīcībā esošā informācija par tiesvedības detaļām arī liecina, ka Latvijas pusei nav izdevies šķīrējtiesu pārliecināt par kādreizējā satiksmes ministra Aināra Šlesera laikā noslēgtā lidostai neizdevīgā līguma ar “Ryanair” neatbilstību likumam. Tomēr tiesas dokumentos figurē jaunas detaļas, kas apstiprina, ka Šlesers bijis galvenais dzinējspēks aiz līguma noslēgšanas, kura apstākļus savulaik bez rezultātiem izmeklēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.

Lai gan lēmums šķīrējtiesā pieņemts jau pirms pusotra mēneša, nekādi lēmumi par tālāko rīcību un piespriestās summas atmaksu “Ryanair” vēl neesot pieņemti, bet informācija par tiesvedības detaļām un 66 lappušu garais spriedums pagaidām ir iesaistīto advokātu biroju rīcībā.

Tieši strīds par dārgajiem aeronavigācijas pakalpojumiem termināļu zonā, ko tehniski nodrošinot vēl viena valsts kapitālsabiedrība “Latvijas Gaisa satiksme” (LGS), bija viens no centrālajiem šķīrējtiesā. Par šī pakalpojuma neapmaksāšanu ar “Ryanair” Latvijas tiesā iepriekš veiksmīgi tiesājās LGS. Tagad Londonas šķīrējtiesa likusi kompensēt “Ryanair” tiesāšanās izdevumus ar LGS 13 400 eiro apmērā.

“Pietiek.com” uzsver, ka Londonas šķīrējtiesas lēmums ne tikai “iecementē” Šlesera laikā noslēgtā neizdevīgā līguma sekas, bet atklāj jautājumu par lidostas drošības nodevas likumību, kas kopš 2012.gada 1.janvāra lidostā “Rīga” iekasēta no “Ryanair” pasažieriem. Londonas šķīrējtiesa savā lēmumā ļāvusi “Ryanair” informēt savus pasažierus, ka uz tiem nav bijusi attiecināma drošības nodeva un viņiem ir tiesības uz naudas atgūšanu.

Lidostas drošības nodevu valdība ieviesa un lidosta “Rīga” sāka iekasēt no 2012.gada 1.janvāra. Pasažieriem, kuri to apmaksā, pērkot biļeti no lidsabiedrības, nodeva ir 6,5 eiro, bet pasažieriem, kuri to apmaksā lidostā, nodeva ir septiņi eiro. Tā kā “Ryanair” pieprasījis kompensāciju par neiegūto peļņu, jo jaunā nodeva sadārdzinājusi pasažieriem ceļošanu, to skaits sarucis, un nācies samazināt reisus un atteikties no dažiem galamērķiem, šķīrējtiesa lēmusi, ka lidostai jāmaksā īriem 802 000 eiro liela kompensācija.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Ņemot vērā, ka šo padarīšanu Bīdīja Šlesers, tad būtu tikai loģiski, ja Šlesers arī segtu šo summu, nevis atkal uz nodokļu maksātāju rēķina izbraukt cauri!
    KAD POLITĪĶI UN MINISTRI SĀKS ATBILDĒT PAR SAVIEM DARBIEM UN NEDARBIEM???

  2. Kāpēc Londonas šķīrēltiesa vispār ir iesaistīta līguma nosacījumos? Ja kāda privata ārvalstu kompānija grib sākt savu biznesu Latvijā, tad tai ir jāpakļaujas Latvijas likumiem un Latvijas tiesām un āmen, nekādu ārvalstu vēl vairāk kaut kādu “šķīrējtiesu”, vai tiešām mūsu juristi nesaprot, ka Rianair vai jebkura cita kompānija, ja tās ir nolēmušas uzsākt šeit biznesu nemaz neuzstās uz citu valstu tiesu. Un kāpēc nevar izmantot “Lietuvas šķīrējtiesu”, vai “Bolderājas šķīrējtiesu”…???? Paši esam idioti :-))

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+