Foto – Evija Trifanova/LETA

Lidostās būs zaļie satiksmes noteikumi 0

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “Air Baltic” ar jaunā Eiropas GNSS aģentūras līdzfinansēto projekta “E–GEN” atbalstu nākamajos piecos gados nodrošinās visām savas flotes lidmašīnām videi draudzīgāku ielidošanu tajās lidostās, kas būs gatavas izmantot atbilstošas tehnoloģijas un procedūras. Patlaban ar vajadzīgajām ierīcēm ir aprīkotas vien nedaudzas “Air Baltic” lidmašīnas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Lasīt citas ziņas

“Air Baltic” pirms četriem gadiem bija pirmā lid­sabiedrība Eiropā, kas sāka videi draudzīgākus lidojumus ar turbopropelleru lidmašīnām, lidostā “Rīga” ieviešot satelītvadītas ielidošanas procedūras “Bombardier Q400 Next Gen” lidmašīnām. Tolaik projekta “AMBER” īstenošana ļāva no dienvidrietumu virziena ielidojošajām lidsabiedrības lidmašīnām veidot citu lidojuma trajektoriju, nosēsties plūdeni, darbojoties gaisa kuģa dzinējam ar 20 – 30% jaudu, nevis pa līmeņiem, kā tas notiek ikdienā. Rezultāts – līdz 300 kg izmešu un arī degvielas ietaupījums vidēji vairāku desmitu eiro vērtībā vienam lidojumam. Salīdzinājumam – 300 kg izmešu divu nedēļu laikā pilsētā “saražo” vieglā automašīna. Ieguvums bija arīdzan mazāks trokšņa līmenis un nosēšanās pārcelšana uz mazāk apdzīvotām vietām.

“Air Baltic” sākto turpinās. “Jaunā projekta mērķis ir padarīt floti spējīgu īstenot šādas procedūras visā Eiropā. Balstoties uz “AMBER” rezultātiem, mēs patlaban ieguldām daudz lielākus naudas līdzekļus flotes modernizācijā. Nodrošināsim, lai visa lidmašīnu flote piecu gadu laikā būtu spējīga izpildīt šāda veida satelītnavigācijas procedūru. Daļēji to veiksim ar jaunajām “Bombardier” C sērijas lidmašīnām, kas ar laiku aizstās esošo “Boeing” reaktīvo dzinēju lidmašīnas. Daļēji mērķi sasniegsim ar to, ka atjaunosim “Q400″ jeb turbopropelleru lidmašīnu floti ar jaunu avionikas ekipējumu. Tad zaļās procedūras varēsim īstenot ne tikai Rīgā, bet arīdzan citviet Eiropā, kur vien šādas procedūras būs apstiprinājis vietējais regulators,” teic “E–GEN” projekta vadītājs Edmunds Poruks.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Air Baltic” Korporatīvo klientu komunikācijas viceprezidents Jānis Vanags precizē, ka aviācijas industrijā “zaļāks” nozīmē arīdzan saimnieciski izdevīgāks. “Air Baltic”, īstenojot degvielas taupīšanas programmu, ietaupot vienā lidojumā degvielu 20 eiro vērtībā. Gada laikā veiktajos 50 000 lidojumu ietaupījums veido vienu miljonu eiro. “Mēs lidojam gudrāk, izmantojam tās pašas lidmašīnas zaļāk. Tas mums ir vajadzīgs tāpēc, ka ar savām biļešu cenām konkurējam ar citām lidsabiedrībām. Ja uz katru lidojumu varam ietaupīt nosacīti vienu eiro, tad tā ir naudas summa, par kādu varam pasažierim mazināt biļetes cenu. Ja mēs to nedarām, tad cita lidsabiedrība atrod savā biznesā iespēju ietaupīt un kļūst konkurētspējīgāka,” zaļās domāšanas un saimnieciskuma sasaisti pamato J. Vanags.

Sabiedrības ieguvums no “E–GEN” projekta apvienojumā ar iecerēto “Bombardier CS300” lidmašīnu pirkumu būs par 20% mazāks degvielas patēriņš, par 20% mazāks CO2 izmešu daudzums, par 50% mazāks NOX izmešu daudzums, kā arī trokšņa līmeņa samazinājums lidostas apkārtnē līdz pat četrām reizēm.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.