Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš (no kreisās), pilnsabiedrības “FCC”, “Hochtief” un “A.C.B.” pārstāvis Dzintars Pomers un VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga” valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš piedalās preses konferencē par Kohēzijas fonda projekta “Starptautiskās lidostas “Rīga” infrastruktūras attīstība” ietvaros paveiktajiem infrastruktūras rekonstrukcijas darbiem.
Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš (no kreisās), pilnsabiedrības “FCC”, “Hochtief” un “A.C.B.” pārstāvis Dzintars Pomers un VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga” valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš piedalās preses konferencē par Kohēzijas fonda projekta “Starptautiskās lidostas “Rīga” infrastruktūras attīstība” ietvaros paveiktajiem infrastruktūras rekonstrukcijas darbiem.
Foto: LETA

Lidostas “Rīga” infrastruktūras attīstībā iegulda 81,5 miljonus eiro 1

Starptautiskās lidostas “Rīga” infrastruktūras attīstībā ieguldīti apmēram 81,5 miljoni eiro, trešdien žurnālistiem pavēstīja lidostas pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Projekta mērķi ir paaugstināt lidojumu drošību, lidlauka kapacitāti un uzlabot vides apstākļus.

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš pastāstīja, ka lidostas “Rīga” infrastruktūras attīstības projekts ir viens no lielākajiem, kas realizēts transporta nozarē ar Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda atbalstu 2007.līdz 2013.gada plānošanas perioda ietveros, kā arī vērienīgākais projekts lidostas vēsturē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat viņš atzīmēja, ka projekts ir nozīmīgs Latvijas ekonomikai, jo gaisa transportam ir liela ietekme uz valsts ekonomikas attīstību un valsts iekšzemes kopprodukta pieaugumu, būtiski ietekmējot arī citu nozaru attīstību. “Viennozīmīgi šāds projekts mūsu skatījumā kalpos kā ievērojams palīgs gan pasažieru, gan kravu, gan pasta pārvadājumu un pakalpojumu attīstībai, un viennozīmīgi mēs uzskatām, kas šis projekts ir veiksmes stāsts,” teica Ozoliņš.

Savukārt starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš uzsvēra, ka galvenais ir uzlabot aviokompāniju apkalpošanas kvalitāti, kas ir tieši saistīts ar drošības paaugstināšanu un arī lidostas kapacitāti. “Lidostas kapacitāte ir būtiski pieaugusi, ir pieaudzis gaisa kuģu apkalpošanas ātrums, un ir uzlaboti vides apstākļi, apkalpojot gaida kuģus,” teica lidostas valdes priekšsēdētājs

Liepiņš klāstīja, ka lidostā “Rīga” veikta skrejceļa segas virskārtas renovācija un lidjoslu pastiprināšana, kā arī izbūvēti papildu manevrēšanas ceļi. Tāpat projekta ietvaros veikta divu peronu rekonstrukcija, lidlauka ziemeļu un dienvidu pusē izbūvēti pretapledošanas apstrādes laukumi un lietus notekūdeņu atvades sistēma un lidlauka drenāža. Liepiņš arī pastāstīja, ka uzbūvēts transportlīdzekļu mazgāšanas angārs, atkritumu savākšanas angārs, ugunsdzēsēju depo un veikta manevrēšanas ceļu C un G vienkāršotā renovācija.

Lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētājs sacīja, ka lidostas infrastruktūras attīstības projekta galvenie ieguvumi ir lidojumu drošības uzlabošana sarežģītos metereoloģiskos apstākļos, ievērojami samazināta lidostas darbības negatīvā ietekme uz vidi, kā arī paaugstināta skrejceļa kapacitāte un gaisa kuģu stāvvietu skaits peronos par 16 stāvvietām.

Pēc viņa teiktā, šogad lidostā plānots iegādāties aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializēto automašīnu un iekārtas drošības pasākumiem, kā arī paredzēts pilnībā rekonstruēt pirmā perona segumu, saglabājot esošo gaisa kuģu stāvvietu skaitu.

Reklāma
Reklāma

Savukārt būvdarbu veicēja pilnsabiedrības “FCC”, “Hochtief” un “A.C.B.” pārstāvis Dzintars Pomers sacīja, ka būvnieku komandai šajā projektā bija nepieciešama maksimāla koncentrēšanās un visu prasmju apvienošana. “Esam lepni, ka varējām piedalīties valstiski nozīmīga projekta realizācijā, kas ir pēdējo gadu sarežģītākais un vērienīgākais infrastruktūras izbūves projekts Latvijā,” teica Pomers.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka skrejceļa rekonstrukcijas darbi lidostā sākās 2013.gada maijā. Līgums ar pilnsabiedrību “FCC, Hochtief un A.C.B.” par būvdarbu veikšanu tika parakstīts 2012.gadā. Projekta kopējas izmaksas ir 115,258 miljoni eiro, no kuriem 58 miljoni eiro piesaistīti no ES Kohēzijas fonda.

Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.