×
Mobilā versija
Brīdinājums +27.7°C
Hermīne, Estere
Pirmdiena, 16. jūlijs, 2018
4. jūlijs, 2018
Drukāt

Līdz 25 eiro no lidostas līdz Vecrīgai: tā taksometru arodbiedrība nolemj ārkārtas sapulcē (7)

Foto - LETA/Zane BitereFoto - LETA/Zane Bitere

Lidosta "Rīga".

Izvērtējot valdības pārmetumus, diskusijas mediju vidē un sabiedrībā par taksometru pakalpojumu sniegšanu lidostā „Rīga”, „Latvijas Taksometru arodbiedrība” (LTA) ārkārtas sapulcē nolēmusi, ka no jūlija mēneša klientiem maršrutā lidosta „Rīga” – Rīgas centrs un lidosta „Rīga”–Jūrmala” (Majori) piemērot tarifus tā, lai kopējā maksa par braucienu būtu ne vairāk kā 25 eiro, bet maršrutos no lidostas uz citiem Rīgas pilsētas rajoniem – ne vairāk kā 30 eiro, tā portālam “La.lv” pavēstīja LTA valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.

Arodbiedrība pauda gatavību aktīvi iesaistīties un dalīties ar pieredzi taksometru pārvadājumu jomā. “Tomēr sarūgtinājumu rada tas, kā jautājums tiek publiski pasniegts – taksometru pārvadājumi – galvenā nesakārtotā lieta valstī, kuras sakārtošanā dedzīgi iesaistās pat Ārlietu ministrija. Atbildīgās institūcijas mēģina sabiedrībai “uzspiest” viedokli, ka jābūt tā, kā agrāk – lidostā pakalpojumus sniedz tikai „īpaši” pārvadātāji, bet pārējiem tas ir liegts vai arī tiek piedāvāts uz daudz sliktākiem, dārgākiem nosacījumiem,” pausts LTA paziņojumā medijiem.

Arodbiedrība pauž bažas par Satiksmes ministrija ieceri veikt izmaiņas Autopārvadājumu likumā atjaunojot iepriekšējo kārtību, kad taksometru pakalpojumus lidostas teritorijā varēja sniegt tikai ar lidostas izsniegtām atļaujām.

“Valdība un atbildīgās institūcijas, t.sk. arī lidosta, skaļi deklarē nepieciešamību samazināt maksu par pakalpojumu, vienlaicīgi ieviešot papildus izmaksas pārvadātājiem, kas sadārdzina pakalpojuma pašizmaksu. Kā valstī var vēlēties lētus taksometra pakalpojumus, ja tajā pašā laikā uzliek pakalpojumu sniedzējiem papildus tēriņus, jaunus maksājums, nodokļus, sadārdzina citas izmaksas (OCTA apdrošināšana, tehniskās apskates u.c.). Pie tam, runājot par maršrutiem lidosta „Rīga”-Jūrmala un lidosta-Vecrīga, valdība noklusē par iebraukšanas maksu par caurlaidēm lidostā, Jūrmalā, Vecrīgā, kas arī jāierēķina pakalpojumā, un tas ir tikai atsevišķs piemērs,” uzsver Aksjonovs.

Taksometru pakalpojumu sniedzēji ir uzņēmēji, kuri nesaņem finansiālu atbalstu no valsts vai pašvaldības. Paziņojumā LTA norāda: “Šī brīža situācija taksometru nozarē ir Satiksmes ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta u.c. atbildīgo institūciju, bezatbildīgās rīcības rezultāts, jo vairāku gadu garumā tika propogandēts, ka taksometru pakalpojumam ir jābūt lētam un pieejamam visām iedzīvotāju kategorijām. Nevienā citā valstī taksometru pamakalpojumi nav par zemām cenām. Kāpēc ir prasība, lai Latvijā tas būtu lēti!?”

Latvijas taksometru arodbiedrība vērsusies arī pie ārlietu ministra Edgara Rinkēviča, ministru prezidenta Māra Kučinska, ekonomika ministra Arvila Ašarādena un satiksmes ministra Ulda Auguļa sakarā ar viņu izrādīto interesi vieglo taksometru jomas sakārtošanā, un lūgusi atbalstu, lai aprēķinātu ekonomiski pamatotu, „taisnīgu” vieglo taksometru pakalpojuma cenu, balstoties uz faktiskajām ar pakalpojuma sniegšanu saistītām izmaksām.

Arodbiedrība izsaka cerību ka mēneša laikā atbildīgās institūcijas spēs aprēķināt „taisnīgu” un ekonomiski pamatotu taksometru pakalpojumu tarifu, tā norādīts paziņojumā.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. Vai tad skaitītājs ir atcelts?

  2. No kurienes tādas anormālas cenas???kādi 25,kādi 30eur?? Cik esmu braukusi no centra līdz lidostai,vairāk par 9eur nebūs. Slimie!!

  3. Ienāca prātā doma – interesanti, vai „Latvijas Taksometru arodbiedrība” ir tie, kas citiem takšiem riepas sadur, vai tie, kam sadur…?

  4. “sarūgtinājumu rada tas, kā jautājums tiek publiski pasniegts – taksometru pārvadājumi – galvenā nesakārtotā lieta valstī”

    Nekauņas. Šitā var par jebko atrunāties. Noķer Jāni dzērumā pie stūres – “A vai tad tā ir galvenā problēma?” Noķer Pēteri zogam konservus vaikalā – “A vai tad tā ir galvenā problēma? Vot, tie citi! Tie gan zog!!!”

    Vispār, bieži skaties uz tiem taksometriem un domā – kuram bandītu grupējumam viņi pieder.

    Agrāk, kad nelaida visas tās šaraškina kontoras llidostā, vismaz bija komforts un kārtība. Tagad atkal – bardaks un blēdības.

  5. Platiem soļiem komandekonomikas virzienā? PSRS 2.0 veidojas visu acu priekšā…

    • Nee, PSRS tika noteiktas fikseetas cenas, nevis cenu griesti. Arii dibinaat fiktiivas firmas toreiz nebija iespeejams, privaatie monopoli un dempingi nebija iespeejami. Lielaas zivis nevareeja apeest mazaas, ja vien tas nebija paredzeets peec plaana, bet arii tad “mazaa zivs” nepalika “uz ielas”, bet tika absorbeeta kaadaa lielaakaa uznjeemumaa. Tiesa gan ar peljnju uznjeemumu vadiiba un padomes nevareeja riikoties peec saviem ieskatiem. Tiisha uznjeemumu vai saimnieciibu nogremdeeshana (savu vai “konkurentu”) vainiigajiem vareeja beigties maigi sakot visai beediigi.

  6. … Arodbiedrība – ha, ha, uzreiz noticējām! Nobijās, tikko iedarbina kārtību! Cerams, viedie no SM u.c. institūcijām saprot, ka piekāpties nedrīkst

Draugiem Facebook Twitter Google+