LDz prezidents Edvīns Bērziņš un Ķīnas-Baltkrievijas industriālā parka “Lielais akmens” attīstības direktors Hī Donggangs. Publicitātes foto.

“Lielais akmens” un Ķīnas dzelzceļš ieinteresēti attīstīt sadarbību ar LDz 3

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš pagājušajā nedēļā, Ķīnā tiekoties ar Ķīnas-Baltkrievijas industriālā parka “Lielais akmens” attīstības direktoru Hī Donggangu un Ķīnas dzelzceļa viceprezidentu Lī Veninu, saņēmis apliecinājumus turpmākās sadarbības attīstīšanai.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Tiekoties ar “Lielā akmens” attīstības direktoru, prezentēta Latvijas līdzšinējā pieredze kravu pārvadājumos no Baltkrievijas uz Latviju un izmantojot ostas – tālāk uz citām Eiropas valstīm. Šī pieredze tikšanās laikā atzinīgi novērtēta, norādot, ka industriālajam parkam ir interese par šādiem kravu pārvadājumiem.

Sarunas laikā LDz prezidents informēja par Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu, kas arī ir būtiska kravu pārvadājumu organizēšanā nākotnē. Arī šis projekts saņēma atzinīgu novērtējumu, jo tas paātrinātu kravu nogādāšanu uz Latvijas ostām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Donggangs informēja, ka rudenī plāno apmeklēt Latviju, tajā skaitā arī lai iepazītos ar Latvijas piedāvātajiem kravu pārvadājumu veidiem un dzelzceļa infrastruktūru.

Tiekoties ar Ķīnas dzelzceļa viceprezidentu Lī Veninu, pārrunāta kravu pārvadājumu organizēšana no Ķīnas uz Eiropu, izmantojot Latvijas ostas. Lī Venins atzinīgi novērtēja Latvijas pievienošanos novērotāja statusā Jaunā zīda ceļa septiņu valstu līgumam.

Nākamā līguma dalībvalstu tikšanās ir plānota septembrī Vācijas galvaspilsētā Berlīnē, un tās laikā tiks lemts par turpmāko LDz statusu šajā projektā.

Latvijas iekļaušana līgumā pavērs jaunas sadarbības iespējas ar Ķīnu un pārējām līguma valstīm (Krieviju, Mongoliju, Kazahstānu, Vāciju, Poliju un Baltkrieviju), paudis Ķīnas dzelzceļa viceprezidents. Kļūstot par pilntiesīgu līguma dalībvalsti, Latvija varētu pildīt tranzīta mezgla lomu kravu nogādāšanā no Āzijas uz Eiropu.