Mobilā versija
-0.5°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
1. janvāris, 2012
Drukāt

Lielākie no vieglajiem kraviniekiem

fordtransit3

Iepriekšējos Agro Topa numuros apskatījām vieglā komerctransporta klasifikācijas sākuma daļā esošos uz vieglo auto bāzes būvētos kravas automobiļus. Šoreiz pievērsīsimies lielākiem transportlīdzekļiem – mikrobusiem. 


 

Vienojoša šīs klases kravas automobiļu iezīme – to vadīšanai pietiek ar B kategorijas vadītāja apliecību. Šādam mikrobusam pilnā masa nepārsniedz 3,5 tonnas, un tam nav vairāk par deviņām sēdvietām.

Ražotāji uz viena modeļa bāzes piedāvā vismaz divas busiņu versijas – kravas furgonu un tā saukto kombi jeb kravas un pasažieru modifikāciju. Furgons ir piemērotāks saimnieciskai darbībai, tas konstruktīvi ir vienkāršāks un līdz ar to arī lētāks par kombi, kuram ir sānu logi, sēdekļi un salonā pasažieriem paredzētas dažādas komforta ierīces. Uz kombi mikrobusu bāzes tiek būvētas vēl komfortablākas pasažieru modifikācijas, kas šos auto vēl vairāk sadārdzina.

Vairāki ražotāji uz šīs klases automobiļu bāzes piedāvā tādu modifikāciju dažādību, ka visas uzskaitīt būtu pārāk sarežģīti un nogurdinoši. Īpaši daudz atšķirīgu versiju var saskaitīt specifisku darbu veikšanai paredzētiem auto, kas būvēti uz šīs klases modeļu šasijām. Šie kravinieki pieejami ar vairākām atšķirīga garuma riteņu bāzēm un dažāda garuma kabīnēm, kā arī ar vaļēju kravaskasti un pat pašizgāzēji. Liela modifikāciju dažādība ir arī furgoniem – bieži tiek piedāvātas neskaitāmas versijas ar dažādu augstumu, garumu un kravnesību. Dažu firmu modeļiem tiek piedāvātas arī versijas ar visu riteņu piedziņu.

Plašu komerctransporta klāstu ar nosaukumu Transit piedāvā Ford. Citi ražotāji cenšas savus dažādu klašu komerctransporta modeļus nodalīt ar atšķirīgiem modeļu nosaukumiem, taču Ford visus savus kraviniekus nosaucis vienādi. Mazākie Transit pieskaitāmi šeit apskatītajai mikrobusu klasei, bet lielākie jau ir pieklājīgu izmēru kravas furgoni, kuru vadīšanai nepieciešama augstāka kvalifikācija. Transit pieejama priekšējo, aizmugures vai visu riteņu piedziņa.

Volkswagen šajā tirgus segmentā piedāvā modeli Transporter, bet tā sīvākais konkurents ir Mercedes-Benz Vito. Uz šiem abiem automobiļiem pilnā mērā attiecas iepriekš minētais par modifikāciju un versiju dažādību.

Pēc izmēriem un koncepcijas līdzīgi ir Toyota Hiace un Hyundai H1 mikrobusi. Tiem gan nav tik liela versiju daudzveidība kā līdzīgas klases Eiropas ražotāju modeļiem.

Arī pērn Latvijas tirgu sasniegušais Nissan NV200 pieejams ar vienu virsbūves formu, bet trīs dažādās versijās: divvietīgā kravas, piecvietīgā kombi un septiņvietīgā pasažieru.

Komerctransporta jomā daudzi ražotāji plaši izmanto sadarbību, turklāt ne tikai viena koncerna ietvaros, bet pat tiešo konkurentu starpā.

Renault un Nissan alianse šajā tirgus segmentā piedāvā identiskus automobiļus Renault Trafic un Nissan Primastar. Tāpat arī Opel Vivaro faktiski ir šis pats busiņš, tikai ar vācu markas emblēmām.

Līdzīga sadarbība dažāda izmēra komerc­automobiļu ražošanā jau daudzus gadus ir starp Peugeot, Citroen un Fiat. Apskatītajā mikrobusu klasē šīs firmas piedāvā trīs identiskus automobiļus – Peugeot Expert, Citroen Jumpy un Fiat Scudo. Tāpat kā citiem šīs klases automobiļiem, tiem ir pieejamas ne tikai kravas, bet arī kombi un komfortablas, bagātīgi aprīkotas pasažieru versijas.

 

Ford Transit

Vienīgais tirgū pieejamais šādas klases mikroautobuss, kas uz vienas un tās pašas platformas piedāvā priekšējo, aizmugurējo vai visu riteņu piedziņu. Pieejamas šādas Transit versijas: Van, Kombi Tourneo, Bus, Single Cab un Double Cab. Furgona versijai (Van) piedāvājumā ir trīs riteņu bāzes, četri virsbūves garumi un trīs augstumi, kravas telpas tilpums 6,5–14,3 kubikmetri, pilna masa 2,5–4,6 tonnas. Jaunais 2,2 litru dīzeļdzinējs Duratorq pieejams šādās jaudas versijās: 100 ZS; 125 ZS; 140 ZS un 155 ZS. Mazākjaudīgajam dzinējam pienākas piecpakāpju pārnesumkārba, bet pārējie dzinēji tiek komplektēti ar sešpakāpju pārnesumkārbu.

Automobiļa sākuma cena ir 16 060 latu.

 

Volkswagen Transporter

Pieejami četri dažādi Transporter modeļi: kravas furgons (Kasten), pasažieru (Kombi), kravas kaste un šasija. Kravas furgonam ir divas dažādas riteņu garenbāzes, trīs dažāda augstuma jumti, četras svara kategorijas un pieci kravas nodalījuma varianti. Atkarībā no konfigurācijas Transporter Kasten maksimālā ietilpība ir no 5,8 līdz 9,3 m³, savukārt tā kravnesība sasniedz 0,8 līdz 1,4 tonnas.

Divlitru turbodīzelim ir četras jaudas versijas: 84 ZS; 102 ZS; 140 ZS un 180 ZS. Abi mazjaudīgākie dzinēji tiek komplektēti ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet abiem spēcīgākajiem motoriem pienākas sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba vai septiņpakāpju automātiskā DSG pārnesumkārba. Standarta versijā automobilim ir priekšējo riteņu piedziņa, bet pieejama arī pilnpiedziņa. Transporter Kasten sākuma cena ir 17 142 lati.

 

Nissan NV200

Automobilis konstruēts kā vienkāršs un praktisks darba zirdziņš ar iespējami mazākām ekspluatācijas izmaksām. Tādēļ tam nav tik daudz modifikāciju, kā pierasts Eiropas ražotāju komerctransportam. Pircēji var izvēlēties vai nu 1,6 litru (110 ZS) benzīna dzinēju, vai 1,5 litru (85 ZS vai 110 ZS) turbodīzeli. Spēka agregāta jauda priekšējiem velkošiem riteņiem tiek pievadīta ar piecpakāpju vai sešpakāpju mehāniskās pārnesumkārbas starpniecību.

Nissan NV200 izmantoti atjautīgi telpas izmantošanas risinājumi, kas, pēc paša ražotāja teiktā, sniedz lielāko un praktiskāko kravas nodalījumu šajā segmentā. Lai arī auto ir tikai nepilnus 4,4 metrus garš, tā kravas versijas 4,2 kubikmetru kravas nodalījums ir garāks par 2 metriem (2040 mm), bet maksimālā kravnesība ir 771 kg.

Nissan NV200 furgona sākuma cena ir 11 305 lati.

 

Mercedes-Benz Vito

Šīs klases kravas buss mersedesam tiek saukts Vito Panel Van. Automobilim pieejamas trīs virsbūves garuma un divas augstuma versijas ar maksimālo ietilpību 7,4 kubikmetri.

Vito tiek komplektēts ar trīs četrcilindru 2,2 litru turbodīzeļiem (95 ZS; 136 ZS; 163 ZS), V6 trīslitru dīzeli (224 ZS), 3,5 litru V6 benzīna motoru (258 ZS), visiem dzinējiem pieejama sešpakāpju mehāniskā vai piecpakāpju automātiskā pārnesumkārba. Automobilim ir aizmugures riteņu piedziņa, bet pieejama arī pilnpiedziņas versija. Vito kravas furgona sākuma cena ir 15 813 lati.

 

Toyota Hiace

Furgona versija tiek saukta Hiace Panel Van. Automobilis pieejams divās garuma versijās – standarta (4795 mm) un pagarinātajā (5240 mm). Standarta furgona kravas telpas ietilpība ir 5500 litru, bet garajai versijai – 6500 litru.

Hiace aprīkots ar 2,5 litru (95 ZS vai 117 ZS) turbodīzeli un piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Pieejama aizmugures vai visu riteņu piedziņa.

Toyota Hiace sākuma cena ir 15 400 latu.

 

Peugeot Expert

Kravas furgons pieejams ar diviem virsbūves garumiem un diviem augstumiem, kurus kombinējot var iegūt trīs kravas tilpumu (5; 6 un 7 kubikmetri) automobiļus ar divu veidu kravnesību (1000 kg un 1200 kg).

Expert tiek piedāvāti divi dīzeļdzinēji: 1,6 litru (90 ZS) un 2,0 litru (120 ZS), kas ar sešpakāpju mehāniskās pārnesumkārbas palīdzību piedzen priekšējos riteņus.

Peugeot Expert sākuma cena ir 12 540 latu.

 

Citroen Jumpy

PSA Peugeot/Citroen koncernā ietilpstošās markas šīs klases modelis no sava dvīņa atšķiras galvenokārt ar priekšdaļas noformējumu un nedaudz citādu pieejamā aprīkojuma klāstu.

Jumpy dzinēju palete sastāv no 1,6 litru (90 ZS), 2,0 litru (120 ZS vai 140 ZS) dīzeļiem un 2,0 litru (143 ZS) benzīna motoriem, kas tiek komplektēti ar piecu vai sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu.

Citroen Jumpy FG sākuma cena ir 13 072 lati.

 

Renault Trafic

Trafic furgons tiek ražots divu virsbūves garumu un divu augstumu versijās ar kravas telpas ietilpību 5 – 8 kubikmetri un kravnesību 1000–1200 kilogrami.

Automobiļiem pieejami 2,0 litru (90 ZS vai 115 ZS) un 2,5 litru (150 ZS) turbodīzeļi, kas tiek komplektēti ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu vai automatizēto pārnesumkārbu Quickshift.

Renault Trafic sākuma cena ir 13 457 lati.

 

Opel Vivaro

Līdzīgi kā tā dvīnis Renault Trafic šis auto pieejams ar diviem augstumiem un diviem garumiem.

Dzinēju piedāvājums bez 2,0 litru (90 ZS vai 115 ZS) un 2,5 litru (150 ZS) turbodīzeļiem Latvijas tirgū paplašināts ar 2,0 litru (117 ZS) benzīna motoru.

Opel Vivaro sākuma cena ir 14 023 lati.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+